  • 1. Data: 2009-11-24 10:44:36
    Temat: vat - właśnie rozliczam :-)
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    zabrałem się w końcu za to, więc proszę o wyrozumiałośc, mój próg
    pobudliwości znacznie się obniżył :-)
    mam pytania do tych, co przez to przeszli:
    - czy dopisywanie brakujących pkwiu na fakturach (kopiach) todobry
    pomysł?
    - na większości faktur jest adnotacja"zapłacono gotówką", a co z tymi
    gdzie jest na przelew lub kartą lub inna forma, czy trzeba dokłada
    jakiś dowód wpłaty (problematyczne trochę, bo nie mam), czy też
    przechodzi bez tego?
    - czy POŚ (nie mam pkwiu ale dopisałem28.21.11-21.00) przechodzi, czy
    nie, bo podobno niektóre US odrzrucaja, że jakoby nie jest to częśc
    budynku mieszkalnego?
    - armatuta podpada do odliczenia (pkt 167 wykazu bez względu na
    pkwiu), ale czy zawory takie w ścianie, czy na rurach to też armatura?
    - mam fakturę z Komfortu na deskę barlinecką: "deska jesion campa 5"
    pkwiu 20.30.12-19, czy ten numer jest ok (płyty parkietowe z drewna),
    bo coś googlałem, że deska barlinecka ogólnie się nie odlicza?

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2009-11-24 10:51:07
    Temat: Re: vat - właśnie rozliczam :-)
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Lis, 11:44, s_13 <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > mam pytania do tych, co przez to przeszli:
    > - czy dopisywanie brakujących pkwiu na fakturach (kopiach) todobry

    Nie trzeba. Tzn. pewnie zalezy od US. Ale lepiej nic nie dopisywac -
    to moze podpasc pod "falszerstwo" ;) Faktura to dokument na ktorym nic
    juz nie mozesz zmienic - wystawil go wystawca w takiej formie i
    koniec :)

> [...]
    > gdzie jest na przelew lub kartą lub inna forma, czy trzeba dokłada
    > jakiś dowód wpłaty (problematyczne trochę, bo nie mam), czy też

    Wlasnie mialem telefon z US ze chca z hurtowni, z ktorej biore
    najwiecej materialu z platnoscia przelewem zaswiadczenie, ze im nic
    nie zalegam. To ma wystarczyc :)

    > - czy POŚ (nie mam pkwiu ale dopisałem28.21.11-21.00) przechodzi, czy
    > nie, bo podobno niektóre US odrzrucaja,  że jakoby nie jest to częśc
    > budynku mieszkalnego?

    Wrzuc, i tak to bedzie zweryfikowane - najwyzej usuniesz. Nikt Ci za
    to nic nie zrobi, mogles nie wiedziec ;)

    > - armatuta podpada do odliczenia (pkt 167 wykazu bez względu na
    > pkwiu), ale czy zawory takie w ścianie, czy na rurach to też armatura?

    Z tego co pamietam to ja odliczalem.. Z linkow zapisanych w moich
    "ulubionych" moze cos znajdziesz:

    http://michalp2006.republika.pl/VZM.htm
    http://www.podatki.biz/zwrot/zalacznik.php5
    http://pit.republika.pl/info.htm
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-11-24 11:24:42
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    i.googlegroups.com...
    >- czy dopisywanie brakujących pkwiu na fakturach (kopiach) todobry
    >pomysł?

    Rozliczałem się 3 razy. Za pierwszym razem uwzględniali wpisane ołówkiem pkiwu
    potem kazali aby to było ze sklepu z pieczątką. Ale co skarbówka to inne
    obyczaje.

> [...]
    >dzie jest na przelew lub kartą lub inna forma, czy trzeba dokłada
    >jakiś dowód wpłaty (problematyczne trochę, bo nie mam), czy też

    U mnie był problem z kilkoma fakturami na których pisało przelew albo
    kompensata. Musiałem iść do sklepu i potwierdzać że zapłata doszła do skutku

> [...]

    >- armatuta podpada do odliczenia (pkt 167 wykazu bez względu na
    >pkwiu), ale czy zawory takie w ścianie, czy na rurach to też armatura?

    W zasadzie hydraulika to prawie wszystko podpada. Na końcu wykazu jeśli dobrze
    pamiętam napisane jest też co podpada bez względu na pkwiu.

    >- mam fakturę z Komfortu na deskę barlinecką: "deska jesion campa 5"
    >pkwiu 20.30.12-19, czy ten numer jest ok (płyty parkietowe z drewna),
    >bo coś googlałem, że deska barlinecka ogólnie się nie odlicza?

    Podpada a także listwy drewniane także

    Marek

  • 4. Data: 2009-11-24 13:14:05
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > U mnie był problem z kilkoma fakturami na których pisało przelew albo
    > kompensata. Musiałem iść do sklepu i potwierdzać że zapłata doszła do skutku

    tak też chyba zawczasu zrobię, większośc faktur jest raptem z kilku
    składów budowlanych

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2009-11-24 13:53:38
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Rozliczałem się 3 razy.

    Ja rozliczałem się raz z wszystkich faktur do oficjalnego zakończenia
    budowy. Oczywiście sporo jeszcze wydałem późnej. Czy i jakie mam możliwości
    odzyskaniu VAT od tych wydatków? Jakieś remontowe ? Jaki jest limit ?

    Dzięki
    Adam

  • 6. Data: 2009-11-24 14:22:44
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Cały czas, raz do roku, bez limitu.
    Nawet po zakończeniu budowy? Bez limitu ?

    Dzięki
    Adam

  • 7. Data: 2009-11-25 00:30:39
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > W zasadzie hydraulika to prawie wszystko podpada. Na końcu wykazu jeśli
    > dobrze pamiętam napisane jest też co podpada bez względu na pkwiu.

    Dziwnie piszesz. Ja prawie cala hydraulike odlliczylem, bez pomp i innych
    pomniejszych pozycji, ale taki kociol, solar, caly pexal, miedz,
    rozdzielacze, szafki i co tam jeszcze. W sumie zebrala sie niezla sumka.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-11-26 09:48:10
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Dziwnie piszesz. Ja prawie cala hydraulike odlliczylem, bez pomp i innych
    > pomniejszych pozycji, ale taki kociol, solar, caly pexal, miedz, rozdzielacze,
    > szafki i co tam jeszcze. W sumie zebrala sie niezla sumka.

    Dlaczego dziwnie? Są pewne materiały stosowane w hydraulice których nie
    odliczysz. Mało ich ale jednak nie da się.
    Gorzej jest z elektryką tu to generalnie mozna tylko puszki, peszle i co
    poniektóre lampy oświetleniowe.

    Uważajcie na wapno budowlane. Wiele hurtowni sprzedaje wapno na 7% VAT jako
    nawóz rolniczy a to nei podlega odliczeniu.

  • 9. Data: 2009-11-26 10:07:00
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego dziwnie? Są pewne materiały stosowane w hydraulice których nie
    > odliczysz. Mało ich ale jednak nie da się.

    Masz racje, moj blad. Przeczytalem odpada a nie podpada. :-)

    > Gorzej jest z elektryką tu to generalnie mozna tylko puszki, peszle i co
    > poniektóre lampy oświetleniowe.

    Kable tez mozna.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-11-26 11:08:10
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > Masz racje, moj blad. Przeczytalem odpada a nie podpada. :-)

    > Kable tez mozna.

    Aaa nie wspomniałem o kablach bo nie musiałem ich akurat ich kupować.

    Marek