  • 1. Data: 2010-06-07 23:05:12
    Temat: skośny dach i kominki
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Proszę o poradę, albo namiar na stronę, gdzie to opisano, jak wykonać
    wyprowadzenie kominków w postaci rury z blachy nierdzewnej o śr.150 mm ze
    skośnego dachu (kąt oceniam na 40 stopni) pokrytego blachą cynkowa na papie,
    a ta z kolei na płycie OSB. Na powierzchni płaskiej to banał,- dałbym pod
    blachą kołnierz, na który osadziłbym tę rure kominka, ale tu jest duży skos,
    a kominek przeciez powinien stac pionowo.
    Ongis dekarze po prostu krawędź otworu wycietego w dachu łącząc to z rurą
    zapaćkali masą dekarską, potem silikonem itp. co oczywiście nie zdaje
    egzaminu, tym bardziej, ze co wiosnę z dachu zsuwa się zbrylona płachta
    sniegolodu.
    Z kilkoma dekarzami rozmawiałem i żaden nie miał rozsądnego pomysłu, poza
    ponownym kitowaniem.

  • 2. Data: 2010-06-08 11:11:38
    Temat: Re: skośny dach i kominki
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    On 7 Cze, 19:05, "p 47" <k...@w...pl> wrote:
    > Prosz o porad , albo namiar na stron , gdzie to opisano,  jak wykona
    > wyprowadzenie komink w w postaci rury z blachy nierdzewnej o r.150 mm ze
    > sko nego dachu (k t oceniam na 40 stopni) pokrytego blach cynkowa na papie,
    > a ta z kolei na p ycie OSB. Na powierzchni p askiej to bana ,- da bym pod
    > blach ko nierz, na kt ry osadzi bym t rure kominka, ale tu jest du y skos,
    > a kominek przeciez powinien stac pionowo.
    > Ongis dekarze po prostu kraw d otworu wycietego w dachu cz c to z rur
    > zapa kali mas dekarsk , potem silikonem itp.  co oczywi cie nie zdaje
> [...]

    Jest to typowa blacharska robota, która jest do wykonania w ciągu paru
    godzin (bez kitowania i silikowania).
    Kilka linków:
    http://www.rheinzink.pl/57.aspx
    http://www.blacharzejakosci.pl/
    Proszę podać region, a zarekomendujemy wykonawcę :)
    Pozdrawiam,
    IP