  • 1. Data: 2009-02-05 18:23:29
    Temat: sprzeglo hydrauliczne
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    Witam.

    Wracam do tematu sterowania trzema obiegami grzewczymi w tym dwie podlogowki
    i zasobnikiem c.w.u. Kociol gazowy. Chce sterowac pompami poprzez sterowniki
    pokojowe.Poradzono mi tutaj na grupie zeby zastosowac sprzeglo hydrauliczne.
    Czyli w malym obiegu kociol gazowy musialby utrzymywac zadana temerature, a
    pompy w duzym obiegu wlaczalyby sie na sygnal ze sterownikow. Czy to ma
    szanse dzialac poprawnie i oszczednie? Albo moze lepiej zastosowac wymiennik
    ciepla? Jak dobrac (wyliczyc) wielkosc sprzegla lub wymiennika ciepla?

    Pozdrawiam
    Tim

  • 2. Data: 2009-02-05 18:37:10
    Temat: Re: sprzeglo hydrauliczne
    Od: a...@g...com

    On 5 Lut, 19:23, "Tim" <q...@q...pl> wrote:

> [...]
    > ciepla? Jak dobrac (wyliczyc) wielkosc sprzegla lub wymiennika ciepla?

    Ja osobiscie nie widze sensu. Podlogowka to wielki akumulator ciepla.
    Wystarczy go ladowac np. w nocy, a w dzien bedzie spokojnie oddawal
    sobie cieplo. CWU ladowac "raz, a porzadnie". Przy mocy 1X - 2X kW
    tego pieca zagrzanie zbiornika CWU to bedzie zapewne pare minut... Po
    co tutaj sprzeglo ? Sprzeglo byloby fajne jakbys jeszcze mial pod to
    podpiety np. kominek z plaszczem wodny, czy solary. Przy jednym zrodle
    ogrzewania sprzeglo hydrauliczne to tylko kolejny niepotrzebny
    zbiornik, ktory w dodatku traci cieplo :)

    Oczywiscie to moje zdanie - moze ktos ma inne, chetnie poznam
    argumenty "za" :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-02-05 18:50:37
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    h.googlegroups.com...

> [...]
    > zbiornik, ktory w dodatku traci cieplo :)
    >
    > Oczywiscie to moje zdanie - moze ktos ma inne, chetnie poznam

    W tej chwili mam kociol na ekogroszek i takie sterowanie i jestem
    zadowolony, steruje niezaleznie trzema obiegami grzewczymi. Ale przy gazie
    dojdzie kolejna pompa w kotle i trzeba to jakos polaczyc sensownie.
    (Najlepiej jakby tej pompy nie bylo).

    Pozdrawiam
    Tim

  • 4. Data: 2009-02-05 19:18:51
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > zadowolony, steruje niezaleznie trzema obiegami grzewczymi. Ale przy gazie
    > dojdzie kolejna pompa w kotle i trzeba to jakos polaczyc sensownie.

    Rezygnujesz z ekogroszku, czy chcesz dołożyć do tego układu piec gazowy
    niezależnie od groszkowego?
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-02-05 20:02:37
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Rezygnujesz z ekogroszku, czy chcesz dołożyć do tego układu piec gazowy
    > niezależnie od groszkowego?

    chce miec to i to zalezy co bedzie w danej chwili tansze

    pozdrawiam
    Tim

  • 6. Data: 2009-02-05 20:18:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:

> [...]
    > zbiornik, ktory w dodatku traci cieplo :)
    >
    > Oczywiscie to moje zdanie - moze ktos ma inne, chetnie poznam

    jedyny powód dla zamontowania malego sprzegla przed rozdzielaczem to
    "beznadziejny" kociol wiszacy z wlasna pompa (a tak ma 99% kotlów wiszacych)
    w takim przypadku kociol bez sprzegla nie bedzie dzialal.

  • 7. Data: 2009-02-05 20:36:12
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Tim" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Albo moze lepiej zastosowac wymiennik ciepla? Jak dobrac (wyliczyc)
    > wielkosc sprzegla lub wymiennika ciepla?

    Mam obecnie sprzeglo i dzialajacych 4 obiegi, pod koniec tego roku dojda
    jeszcze z 3 obiegi czyli razem 7 obiegow.
    Podzial jest nastepujacy
    1. zrodla ciepla
    - piec gazowy
    - piec uniwersalny (ten rok)
    - solary (opcja)

    2 odbiorniki
    - obieg parter
    -obieg pietro
    - obieg rekuperator
    - obieg CWU

    Uklad piec uniwersalny zamkniety gdyz wymiennik plytkowy jest beznadziejny.
    Tak wiec sterowania jeszce nie mam narazie rozwiazuje tematy inne. (izolacja
    domu), ale sklaniam sie do sterownika PLC Relpol need (duzy)

    Wszystko jest ze sprzeglem hydraulicznym ale wlasnej roboty.
    Sterowniki temperatury na scianach do grzejnikow narazie pelnia funkcje
    informacyjna.
    Wszystko w rozssypce na razie, ech

    Ide na Dr.Housa
    Narka

  • 8. Data: 2009-02-05 21:49:45
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Krzysiek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > chce miec to i to zalezy co bedzie w danej chwili tansze

    Tyle ze to bez sensu, chyba ze ktos zrobi Ci to za darmo i kociol tez
    ofiaruje. Dolozenie kolejnego kotla to jakies 7000, liczyles ile opalu za to
    kupisz i jak dlugo roznica w cenie bedzie Ci sie zwracac?? Jeszcze rok temu
    tez mialem takie zapedy i szczesliwie madrzy ludzie wybili mi to z glowy. Za
    instalacje kolejnego kotla kupilem np. zestaw solarny, ktory jako tako ma
    szanse dac mi jakies wymierne korzysci.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-02-05 22:07:56
    Od: a...@g...com

    On 5 Lut, 22:49, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Tyle ze to bez sensu, chyba ze ktos zrobi Ci to za darmo i kociol tez
    [...]

    Slowo-klucz to "komfort" :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2009-02-05 22:10:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > instalacje kolejnego kotla kupilem np. zestaw solarny, ktory jako tako ma
    Jaki dokładnie kupiłes ten zestaw. Można linka...;))

    Kris