  • 1. Data: 2010-02-15 20:09:14
    Temat: stelaż pod materac - czy jest potrzebny?
    Od: Wojciech Sulewski <...@...a>

    Chciałbym mieć w miarę dobry materac kieszeniowy, położony po prostu na
    podłodze (bez łóżka). We wszystkich sklepach przestrzegają mnie przed tym,
    mówiąc, że konieczny jest stelaż, bo materac będzie źle pracował, pleśniał i
    mogę stracić gwarancję...
    Ile jest w tym prawdy a ile namawiania mnie na dodatkowy zakup?
    --
    pozdr.,
    Wojciech Sulewski

  • 2. Data: 2010-02-15 21:04:36
    Temat: Re: stelaż pod materac - czy jest potrzebny?
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Wojciech Sulewski" <...@...a> napisał w wiadomości
> [...]
    > mogę stracić gwarancję...
    > Ile jest w tym prawdy a ile namawiania mnie na dodatkowy zakup?

    Moim zdaniem albo sprzedawca sam jest nie doinformowany albo tak jak mówisz
    chce Cię naciągnąć na dodatkowy zakup.Jak najbardziej możesz położyć na
    podłodze i spać wygodnie.

    Cezar

  • 3. Data: 2010-02-15 21:14:17
    Od: "sam jestem" <j...@v...pl>

> [...]

    > mogę stracić gwarancję...
    > Ile jest w tym prawdy a ile namawiania mnie na dodatkowy zakup?

    ze względu na wciąż odkładany na pozniej remont sypialni i brak wizji spałem
    tak żoną przez lat 3, i jeszcze kilka miesięcy.
    nic się nie stało.
    mieszkanie w bloku z wielkiej płyty, na podzłodze panele, na panelach czysty
    dywan, na dywanie dwa mterace 200*90cm (16cm grubości) ujęte razem za pomocą
    wspólnego dużego idealnie przylegającego pokrowca.
    co pół roku zdejmowany był pokrowiec i prany.
    materace - "na tymczasem" kupione w mkro z gąbki tylko.
    nic się nie odksztalciło, spało się wygodnie, nic się nie zniszcyło.
    materace nadal czekają w stanie idealnym teraz w suchym pomieszceniu,
    zabezpieczone przed kurzem, może dostanie kto potrzebujący z rodziny
    startujący na swoim.

    oboje z żoną wspominamy spnie na tym "pospinanym" materacu bardzo miło -
    wygodnie, płasko, bez dzwięków jakie wyają niektóre łóżka.
    na całość położone było ogromne prześcieradło zszyte z dwóch prześcieradeł ,
    i kołdra 200*220cm.

    SJ

  • 4. Data: 2010-02-15 21:20:58
    Od: "sam jestem" <j...@v...pl>

    Użytkownik "sam jestem" <j...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    strachy na lachy. chcą mieć kupiony i materac i stelaż.
    jak nic nie rozlejesz, albo się (nie gniewaj) nie zesikasz, to czemu ma
    gnić albo pleśnieć?
    u mnie się nc nie działo.

    SJ

  • 5. Data: 2010-02-16 08:38:00
    Od: "Pietrek" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Cezar" popełnił knefle:

    > Moim zdaniem albo sprzedawca sam jest nie doinformowany albo tak jak
    > mówisz chce Cię naciągnąć na dodatkowy zakup.Jak najbardziej możesz
    > położyć na podłodze i spać wygodnie.
    >
    > Cezar

    Twórca wątku może robić co zechce ale nie wprowadzaj gościa w błąd.
    Materac nie może leżeć bezpośrednio na podłodze ponieważ musi mieć
    wentylację od spodu. I może już mniejsza o pierdy ale organizm wydala
    wilgoć, która wnika jak najbardziej i w materac, wcale nic nie musi sie na
    niego wylać. Leżąc na podłodze raz że spleśnieje a dwa że będzie sie
    brudził.
    Sprawdzone na własnym przypadku dawno temu.

    Materac bez stelaża musi leżeć właśnie na stelażu, są też materace z
    wbudowanym stelażem do których wkręca sie tylko nóżki.

    P.

  • 6. Data: 2010-02-16 13:39:16
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

> [...]
    > wygodnie, płasko, bez dzwięków jakie wyają niektóre łóżka.
    > na całość położone było ogromne prześcieradło zszyte z dwóch prześcieradeł

    My mamy jeszcze lepiej. Materac taki, jw. lecz obszyty materiałem obiciowym,
    leży na podłodze już 30 lat (dokładnie!).
    Żona mnie molestuje o wymianę, ale tak się wygodnie na tym śpi i "śpi", że
    wcale się nie palę, aby przytargać taki ze stelażem. :-)
    A z tym materacem naprawdę nic się nie dzieje.

  • 7. Data: 2010-02-16 19:36:33
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > mówiąc, że konieczny jest stelaż, bo materac będzie źle pracował, pleśniał i
    > mogę stracić gwarancję...

    Niestety, to jest racja. Kupilem z zona dwa materace do starego lozka, z
    ktorego wyrzucilem rame ze sprezynami a wstawilem plyte wiorowa. Pani w
    sklepie poinformowala mnie, ze OK, bo materac wymaga sztywnego podloza,
    ale w plycie mam nawiercic otwory bo bedzie plesniec. A ponadto mam te
    materace obracac (co ~miesiac) zarowno w kierunku nogi-glowa jak i
    spod-wierzch zeby sie nie wygniataly.
    Ociagalem sie z wierceniem otworow bo remont domu to masa innych
    wazniejszych spraw i po roku wyszla plesn :-(
    A dokladniej pojawily sie ciemniejsze okragle plamy o srednicy okolo 30
    - 40 cm w miejscu najbardziej obciazonym, czyli pod d... :-)

    Kazek

  • 8. Data: 2010-02-16 21:14:05
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Pietrek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wentylację od spodu. I może już mniejsza o pierdy ale organizm wydala
    > wilgoć, która wnika jak najbardziej i w materac, wcale nic nie musi sie na

    Ciekaw jestem ile tej wilgoci wydali organizm ? A po drugie to co wydali to
    wchłania kołdra i prześcieradło i też oddaje parując. Jak masz wilgoć w
    mieszkaniu to i stelaż nie pomoże. Znam rodziny które śpią na materacach
    ponad 10 lat na podłodze i zero pleśni. Wszystko zależy od wilgotności
    pomieszczenia i dobrego wietrzenia.

    Cezar

  • 9. Data: 2010-02-17 11:20:13
    Od: Jura <j...@p...onet.pl>

    Pietrek pisze:

> [...]
    spleśnieje a dwa że będzie sie brudził.
    > Sprawdzone na własnym przypadku dawno temu.
    >
    > Materac bez stelaża musi leżeć właśnie na stelażu,

    Demonizujesz nieco.
    W tym ulubione wyjaśnienio/straszeniu sprzedawców jest nieco prawdy.

    Wydzielamy wodę, oczywiśćie. I jej odprowadzanie jest ważne.

    Ale pamiętaj, że stelaż to tylko jedna z 4 powierzchni materaca,
    przez którą uchodzi wilgoć.

    Pozostają 2 boki(znacznie cieńsze od reszty,)przez które wilgoć
    doskonale uchodzi,
    A i przez sam spód też, jeśli masz sucho w mieszkaniu, a materac nie
    leży na gołym betonie, lecz na jakiejś warstwie.

    U wiekszosci jest to dywan + inna warstwa zabezpieczająca przed
    brudzeniem się.

    Poza tym "od góry" w materacu masz gąbke, materiał, piankę, lateks,
    włókna kokosowe(inne jesli zainwestowałeś ;-)) poźniej sprężyny i
    dopiero następuje "spodnia" warstwa. (która jest cieńsza od górnej
    jeśli materac nie jest dwustronny). To ta górna warstwa jest
    najbardziej "nasiąknięta" wydzielaną przeez nas wilgocią.

    Ale pamiętaj w łózku spędzamy od 6-8 godzin.
    Przez resztę czasu materac tą wilgoć oddaje.

    Nasze doświadczenie 5 letnie: (blok, suche powietrze, nie mniej niz 22C
    w sypialni). Materac Estrella (dwustronny) leżal pzez ten czas na
    wełnianej wykładzinie i prześcieradle i w przeciwieństwie do tego co
    twierdzisz-

    Nie spleśniał, nie śmierdzi, nie jest brudny.

    Acha! zapomniałbym.
    Co jakies 3-4 miesiące zmienialiśmy stronę na któej spaliśmy(tzn.
    obracaliśmy go "do góry nogami" i "głowa nogi".)

    Tyle.

    Stawiam, że dużó więcej zależy od wilgotności domu, niżli owego stelaża.
    Proponuje by każdy, kto sią wypowiada podawał rodzaj materaca, warunki
    panujące w jego domu i sposób użytkowania materaca.

    Tylko w tenm spsób mozna ustalić jakieś prawdopodobne przyczyny
    zdarzających się "wykwitów"

    --
    Jura

  • 10. Data: 2010-02-17 11:29:27
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > A dokladniej pojawily sie ciemniejsze okragle plamy o srednicy okolo 30 -
    > 40 cm w miejscu najbardziej obciazonym, czyli pod d... :-)

    Wygląda na to, że ktoś sika w nocy w łóżko.