  • 1. Data: 2011-10-24 11:31:08
    Temat: sufot podwieszany - projekt
    Od: quent <x...@x...com>

    Zrobiłem sobie projekt dla montażu sufitu podwieszanego na drewnianym
    stropie więźby wiązarowej:
    http://www.elipsa.info/_test/profile.pdf

    (foto domu:
    https://picasaweb.google.com/104976193756848602152/2
    0110517_budowa_domu)

    Niebieskimi punktami zaznaczyłem miejsce mocowania wieszaków obrotowych
    do profili głównych CD60, do których to mam zamiar podwiesić za pomocą
    łączników krzyżowych profile CD60 dla płyt GK.

    Rozstaw poszczególnych belek więźby to mniej więcej 100cm, czasem
    troszkę więcej czasem mniej.

    W niektórych pomieszczeniach jednak nie bardzo mam do czego przymocować
    wieszak, stąd na czerwono zaznaczyłem te miejsca w których, wg. mnie,
    powinienem nabić dodatkowe wymiany. Linia przerywana to nadproża.

    Jednak np. we wiatrołapie i korytarzach nie dawałbym dodatkowych
    wymianów a mocował profile główne tylko na środku wieszakiem oraz po
    obwodzie do profili UD30.

    Na całą powierzchnię regipsów chcę potem wysypać 35-40cm ekofibru. Nie
    wiem czy to nie za ciężkie będzie, choć tak czy siak zamierzam wzmocnić
    połączenia wieszaków z profilami głównymi za pomocą pchełek.

    Jak to oceniacie?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2011-10-24 14:48:36
    Temat: Re: sufot podwieszany - projekt
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4ea54c76$1@news.home.net.pl...

    Ty pamiętasz o tym suficie co spadł po wsypaniu granulatu? pamiętasz, że
    masz każde skrzyżowanie z wieszakiem wzmocnić wkrętami żeby sie nie wypięło?

  • 3. Data: 2011-10-24 15:04:24
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-10-24 16:48, kiki pisze:
    > Ty pamiętasz o tym suficie co spadł po wsypaniu granulatu? pamiętasz, że
    > masz każde skrzyżowanie z wieszakiem wzmocnić wkrętami żeby sie nie
    > wypięło?

    Pamiętam ale...
    Wieszak obrotowy do profilu głównego to wiem, że można przykręcić pchłą.

    Nie wiem jednak jak "dozbroić" połączenie profilu głównego z tym pod
    nim, bo przecież ich łącznik wygląda tak:
    http://www.sufit.pl/_enp/temp/upload/Image/Akcesoria
    /000_0513.JPG

    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2011-10-24 15:09:53
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4ea57e78$1@news.home.net.pl...

> [...]
    >
    > Nie wiem jednak jak "dozbroić" połączenie profilu głównego z tym pod nim,

    Musisz ścisnąć profil żeby się nie chciał otwierać. I ja bym tam coś
    podokręcał, paski perforowane. Jest tego pełno takich kawałków nlaszki z
    wieloma otwoeami. No musisz jakoś to wzmocnić. Na razie skręć co sie da, a
    te miejsca musisz improwizować.
    Dokręcisz dodatkowe paseczki wzmacniające.

  • 5. Data: 2011-10-24 15:12:10
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4ea54c76$1@news.home.net.pl...

    Jeszcze oglądam to ocieplenie. Mogłeś dać obróbki okien o 1-2cm grubsze. To
    wcale nie wygląda głupio jak wystaje mniej ramy ale za to jest cieplej.
    Chodzi o przemarzanie na skos. Tam tylko na rogu masz teraz 2cm styropianu,
    a byś miał 4.

    Czy styropian kleją na rameczkę jak należy ?

  • 6. Data: 2011-10-24 15:23:42
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-10-24 17:12, kiki pisze:
    > Czy styropian kleją na rameczkę jak należy ?

    Oczywiście! :-)
    Dali dodatkowo kołki. Styro mam na felc w 90%, reszta bez bo zabrakło a
    na miejscu w hurotwni nie było.
    Zdjęcia elewacji mocno nieaktualne. Jest już na etapie gruntowania.
    Są bonie w kilku miejscach.
    Wykonawca solidny - nawet na boniach robi taki malutkie spadki aby tam
    woda nie zalegała.
    Siatkę zatapia w kleju po czym kładzie na nią kolejną warstwę kleju a
    jak wysechł cały klej na budynku to jeszcze raz nałożyli klej.

    Co do profili - no tak, muszę kombinować choć nie bardzo mam pomysł na
    razie.
    Czy te max 40cm ekofibru jest aż takie ciężkie? To w końcu nie granulat
    wełny. AFAIK 1m3 granulatu wełny waży 60kg a ekofibru 30kg

    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2011-10-24 15:59:30
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4ea582fe$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > Są bonie w kilku miejscach.
    > Wykonawca solidny - nawet na boniach robi taki malutkie spadki aby tam

    Ale ptaki będą siadały i srały :-)

    > Siatkę zatapia w kleju po czym kładzie na nią kolejną warstwę kleju a jak
    > wysechł cały klej na budynku to jeszcze raz nałożyli klej.

    Ale wtapia czyli najpierw klej, dalej siatka i masowanie tak ?

    > Co do profili - no tak, muszę kombinować choć nie bardzo mam pomysł na
    > razie.

    Zrób jak leci i idź do castoramy po jakies paski metalu i coś wymyśl.
    Tak zostawić nie wolno, bo zleci.

    > Czy te max 40cm ekofibru jest aż takie ciężkie? To w końcu nie granulat
    > wełny. AFAIK 1m3 granulatu wełny waży 60kg a ekofibru 30kg

    Za te 100zł za te dodatkowe paski kupisz sobie spokój na całe życie tego
    stropu :-) Twój wybór :-)
    Moim zdaniem te cienkie łapki wyskoczą, bo się profil U z nich wyłanie.
    Zobacz jakie cienkie są te haczyki i jaka cienka blaszka profilu, mała
    powierzchnia mocowania. Może przykręć po dwa czy trzy ze sobą plus klej
    żeby wisiało na trzech a nie na jednym.
    Masz to na stole więc coś wykombinujesz. Każda jedna łapka co bedzie trzymać
    to dodatkowe kilogramy wytrzymałości.

  • 8. Data: 2011-10-24 16:15:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Paź, 17:12, "kiki" <k...@k...ki> wrote:
> [...]
    > a byś miał 4.
    >
    > Czy styropian kleją na rameczkę jak należy ?

    Ostatnio bylem u znajomych - skonczyli im elewacje robic. Patrze -
    dookola domu - na gorze - w okolicy murlaty, co 2-3m kratki
    wentylacyjne (wystajace normalnie na zewnatrz). Pytam co to?
    Wentylacja styropianu :) No niezle..
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-10-24 16:18:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Paź, 17:59, "kiki" <k...@k...ki> wrote:

> [...]
    > żeby wisiało na trzech a nie na jednym.
    > Masz to na stole więc coś wykombinujesz. Każda jedna łapka co bedzie trzymać

    Te 100 pln to bedzie wyrzucone 100 pln w bloto. Standardowe mocowania
    w zyciu sie nie odepna - chyba ich nigdy nie probowales odpiac :)
    Ciezar kg je "docisnie". Nic nie ma prawa spasc. Widzialem na fotach
    jak gosc pokazywal jaka maja nosnosc zwykle profile na wieszakach
    obrotowych co 60cm - gosc wazacy dobre 90kg CHODZIL po jednym takim
    profilu i nic sie nie stalo ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2011-10-24 16:41:25
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-10-24 17:59, kiki pisze:
    > Ale ptaki będą siadały i srały :-)

    Niech srają. Coś za coś.
    Sąsiad ma rok takie bonie i jakoś nic nie jest osrane.

    > Ale wtapia czyli najpierw klej, dalej siatka i masowanie tak ?

    Smarują klejem, na to kładą siatkę lekko zatapiając a potem na to klej
    ponownie zakrywający siatkę

    > Zrób jak leci i idź do castoramy po jakies paski metalu i coś wymyśl.
    > Tak zostawić nie wolno, bo zleci.

    Kuźwa, naliczyłem 500szrt. tych łączników.

    O to jest myśl. Dam po dwa....
    Ale klej po co, i gdzie?

    www.elipsa.info