  • 1. Data: 2014-01-11 22:11:37
    Temat: swiateczna choinka
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam,
    mialem na swieta choinke w doniczce (jakas odmiana swierka).
    Przyszedl czas sie z nia pozegnac:-) z domu ale nie chce jej wyrzucac bo zaczela
    puszczac nowe galazki.
    Na razie nie jest ich duzo i sa tylko w gornej czesci. Ogolnie jest w swietnej
    kondycji bo wcale sie nie sypala.

    Co najlepiej z ta choinka zrobic bo nie bardzo mam gdzie ja trzymac w domu do
    wiosny:-)

    Opcje:
    - wystawic na balkon - nie zmarznie - nie rozerwie pnia gdyby przyszly mrozy?
    - wstawic do piwnicy - ciemno tam, temperatura w okolicach 8stopni.
    - wsadzic do gruntu?

    Dodam ze pierwsza opcja jest najwygodniejsza - choinka ma 2 metry i jest w 60litrowej
    doniczce a wiec troche to ciezkie i nieporeczne:-)
    (tym bardziej, że mieszkam na 2 pietrze)

    Co radzicie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-01-12 00:42:38
    Temat: Re: swiateczna choinka
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 11 Jan 2014 13:11:37 -0800 (PST), uciu napisał(a):

> [...]
    60litrowej doniczce a wiec troche to ciezkie i nieporeczne:-)
    > (tym bardziej, że mieszkam na 2 pietrze)

    Jest ciepło, nasłonecznienie słabe - idealne warunki, aby wsadzić do
    gruntu. Kilkanaście godzin przed sadzeniem namoczyć podłoże w donicy
    podlewając kilkakrotnie, aż woda zupełnie je nasączy - żeby choinka nabrała
    turgoru. Po posadzeniu też solidnie podlać, żeby ziemia w dołku osiadła
    dobrze wokół bryły.
    --
    XL

  • 3. Data: 2014-01-12 19:15:32
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Jan 2014 00:42:38 +0100, Ikselka napisał(a):

    > Jest ciepło, nasłonecznienie słabe - idealne warunki

    ...ponieważ nowe przyrosty, o których pisałeś, nie zginą od słońca, a i
    mają szansę się zahartować także przed przyjściem mrozu. Nawet jeśli
    przemarzną, na wiosnę drzewko wypuści nowe z pączków zapasowych./wyjaśniam
    --
    XL