  • 21. Data: 2014-02-18 13:39:06
    Temat: Re: technika robienia dziury...
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej S" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2014-02-12 17:12, tusk, donald tusk pisze:

    > czy Ktoś tu może opanował technikę wiercenia małych i dużych otworów

    Podłacze sie pod ten bardzo dobry tytuł, ale chodzi o dziure w ścianie.

    Musze wywiercic dziure fi 50 mm (albo troche wiecej) pod węże klimy.
    Dom jest z silikatu (pustak z dziurami), z zewnatrz 15 cm styropianu,
    w srodku plyta GK. Czy czyms takim:

    http://allegro.pl/otwornica-koronkowa-do-betonu-sds-
    plus-65mm-80mm-i3962542588.html

    Silikaty to _nie_ pustaki z dziurami. W pustakach czymś takim dasz radę w
    silikatach nie.
    Do silikatów trzeba koronki diamentowej (i jechać bez udaru) np takiej:
    http://allegro.pl/dedra-h1229-diamentowa-koronka-otw
    iornica-68mm-i3947042227.html

    Dedra robi dobre koronki. Ich koronką fi 68 wywierciłem już dziesiątki
    otworów w silikatach i betonie i ciągle jest jak nowa. Jedynie wiertło
    prowadzące trzeba co jakiś czas zmieniać.

    > Jest jakis sposób, aby nie poszarpać styropianu? Prosze o wszelkie
    > wskazówki.

    Styropianu taka koronką nie poszarpiesz. Problemem jest to co zauważyłeś w
    drugim poście - głębokości. Taka koronka sięga maksymalnie na ok. 20cm
    (wtedy juz głowica wchodzi w otwór), więc trzeba by użyć przedłużki. Nie
    wiem, czy są do kupienia gotowe, ale jak nie to bez problemu sobie zrobisz z
    dowolnej rurki.

    Te koronki są na gwint i trzeba do nich jeszcze mocowanie do wiertarki.
    Lepiej kupić mocowanie zwykłe sześciokątne a nie SDS, bo i tak wierci się
    bez udaru w wtedy dorobienie przedłużki to po prostu zaklepanie rurki na
    sześciokąt.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2014-02-18 14:28:27
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2014-02-18 13:39, Ergie pisze:

    > Styropianu taka koronką nie poszarpiesz. Problemem jest to co zauważyłeś
    > w drugim poście - głębokości. Taka koronka sięga maksymalnie na ok. 20cm
    > (wtedy juz głowica wchodzi w otwór), więc trzeba by użyć przedłużki.

    Przedluzka nie wystarczy, bo predzej oprze sie denko o urobek, niz
    koronka wylezie z drugiej strony sciany. Da sie jakos wybierac
    ten walcowato naciety beton (silikat)?

    pozdro
    --
    A S

  • 23. Data: 2014-02-18 16:11:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej S" napisał w wiadomości grup

    > Przedluzka nie wystarczy, bo predzej oprze sie denko o urobek, niz
    > koronka wylezie z drugiej strony sciany. Da sie jakos wybierac
    > ten walcowato naciety beton (silikat)?

    Ja to robię tak, że wkładam pręt w otwór po wiertle prowadzącym na
    maksymalną głębokość i naciskam w bok lub na dół. W efekcie dostaję
    silikatowy obwarzanek na pręcie. Silikaty są twarde, ale kruche więc nie
    trzeba do tego nawet młotka. Czasem jak akurat się trafi łączenie dwóch
    bloczków to same się kruszą i wystarczy co jakiś czas wyciągnąć koronkę i
    wysypać/wydłubać zawartość.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 24. Data: 2014-02-18 16:13:19
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Andrzej S wrote:

    > Przedluzka nie wystarczy, bo predzej oprze sie denko o urobek, niz
    > koronka wylezie z drugiej strony sciany. Da sie jakos wybierac
    > ten walcowato naciety beton (silikat)?
    >
    > pozdro

    jak się oprze o koronkę to go musisz złamać, wybrać i jazda dalej - da
    się

    jeffrey

  • 25. Data: 2014-02-19 19:19:30
    Od: "Andrzej S." <a...@g...com>

    W dniu 2014-02-18 16:11, Ergie pisze:

    > Ja to robię tak, że wkładam pręt w otwór po wiertle prowadzącym na
    > maksymalną głębokość i naciskam w bok lub na dół. W efekcie dostaję
    > silikatowy obwarzanek na pręcie. Silikaty są twarde, ale kruche więc nie

    Genialne!

    Nie bedzie niespodzianek, jak wpadne wiertlem prowadzacym w dziure w
    pustaku?

    Druga sprawa: w wypozyczalni maja wiertnice koronkowa, ale z systemowym
    dostarczaniem wody, co jest nie do przyjecia (mieszkanie, żona wygoni).

    Czy amatorskie, cierpliwe wiercenie ze zwilzaniem koronki w szklance
    wody da rade?

    pozdro
    --
    A S

  • 26. Data: 2014-02-20 10:04:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." napisał w wiadomości grup

    > Nie bedzie niespodzianek, jak wpadne wiertlem prowadzacym w dziure w
    > pustaku?

    Niespodzianką będzie wtedy szybsze wiercenie :-) W najgorszym razie pustak
    się pokruszy i część zostanie w koronce a część w otworze. Z koronki
    wydłubiesz śrubokrętem, a z otworu odkurzaczem.

> [...]
    > dostarczaniem wody, co jest nie do przyjecia (mieszkanie, żona wygoni).

    > Czy amatorskie, cierpliwe wiercenie ze zwilzaniem koronki w szklance

    Jeśli to koronka diamentowa to nie trzeba jej chłodzić. Podczas
    przewiercania silki 18cm na wylot koronka diamentowa nawet nie zdąży się
    zagrzać. Chłodzić należy jedynie wiertło prowadzące bo to jest widia a musi
    pracować bez udaru.

    Pozdrawiam
    Ergie