  • 1. Data: 2009-06-27 18:49:29
    Temat: uszczelnienie komina obitego blachą
    Od: Tom <t...@o...pl>

    Witam, mam na dachu komin obity blachą do połowy. Podczas ostatnich
    deszczów woda dostała się pod blachę i przelała na strych (OT: dalej
    poleciała akurat w kable biegnące od przełącznika światła i zapaliła to
    światło....).

    Pytanie: Czym najlepiej uszczelnić to miejsce na kominie? Jakaś taśma,
    jakaś zaprawa czy co polecicie?

  • 2. Data: 2009-06-27 19:30:02
    Temat: Re: uszczelnienie komina obitego blachą
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Tom" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie: Czym najlepiej uszczelnić to miejsce na kominie? Jakaś taśma,
    > jakaś zaprawa czy co polecicie?

    Uszczelniacz dekarski ?
    (tuba jak z silikonem).

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-06-27 20:48:06
    Od: "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl>

    Tom <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > światło....).
    >
    > Pytanie: Czym najlepiej uszczelnić to miejsce na kominie? Jakaś taśma,
    żeby mieć zrobione na 100 lat to trzeba w cegle komina zrobić bruzdę na ok 1
    cm głębokości szlifierką ważne aby bruzda była nie pod kątem prostym do
    komina ale ostrym w kierunku ziemi nastepnie blachę się wywija wkładając ją
    w bruzdę po czym wypełnia się polkitem lub czymś na bazie asfaltu
    chodzi o to aby woda spływająca po kominie nie wpływała pod blachę a bruzda
    pełniła rolę kapinosa i nie cofałą się co powoduje jej wykonanie pod kątem
    ostrym
    takie sposoby już w latach 40 i 50 były w większości książek na temat
    obróbek blacharskich ale ludzie zamiast się rozwijać cofają się i stosują
    blachy z uszczelnieniami bez bruzdy co jest podstawową przyczyną
    przeciekania dachów przy kominie

  • 4. Data: 2009-06-27 20:59:00
    Od: Tom <t...@o...pl>

> [...]
    > obróbek blacharskich ale ludzie zamiast się rozwijać cofają się i stosują
    > blachy z uszczelnieniami bez bruzdy co jest podstawową przyczyną

    dzieki za konkretna i rzeczowa odpowiedz. problem w tym, ze ja sam tego
    nie zrobie, brak sprzetu i praktyki, a wlascicielki nie namowie na
    fachowcow. dlatego chcialbym to zrobic sam dostepnymi umiejetnosciami :)
    zobacze co z tym uszczelniaczem dekarskim jak tu ktos zaproponowal wyzej.

  • 5. Data: 2009-06-28 09:05:33
    Od: "Picia" <p...@o...pl>

    > Pytanie: Czym najlepiej uszczelnić to miejsce na kominie? Jakaś taśma,
    > jakaś zaprawa czy co polecicie?

    Uszczelniacz dekarski bedzie najtańszy jak przedmówca zaproponował, możesz
    też użyć taśmy dekarskiej - Soudal, Tytan- są w różnych kolorach,
    długościach i szerokościach. Nie muszisz mieć narzędzi jak w gorący
    słoneczny dzień przyklejsz będzie dobrze.

    --
    Piotr

  • 6. Data: 2009-06-28 10:01:24
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Picia" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > długościach i szerokościach. Nie muszisz mieć narzędzi jak w gorący
    > słoneczny dzień przyklejsz będzie dobrze.
    Taśma dekarska będzie skuteczniejsza od uszczelniacza. Najskuteczniej będzie
    jak przed przyklejeniem rozgrzejesz ja palnikiem gazowym lub dmuchawką wtedy
    idealnie sie klei i jest na tyle elastyczna że jeżeli masz komin z cegieł to
    możesz ja wkleić nawet w fugi.

    Cezar

  • 7. Data: 2009-06-28 12:33:22
    Od: Tom <t...@o...pl>

> [...]
    > idealnie sie klei i jest na tyle elastyczna że jeżeli masz komin z cegieł to

    Dzieki, jeszcze jedno pytanie, czy szerokosc 75mm bedzie wystarczajaca?

  • 8. Data: 2009-06-28 12:40:20
    Od: "Picia" <p...@o...pl>

    > Dzieki, jeszcze jedno pytanie, czy szerokosc 75mm bedzie wystarczajaca?

    Oczywiście.

    --
    Piotr

  • 9. Data: 2009-06-28 14:15:25
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Picia" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > też użyć taśmy dekarskiej - Soudal, Tytan- są w różnych kolorach,

    Aczkolwiek Soudal ceglasty po ~1 roku zmienił kolor na ~biały.

    Ponadto po ~2 latach taśmy / blachy przykominowe przyklejane j. w.
    (a nie typowe obróbki blacharskie) poodklejały się / zostały odklejone
    przez wichury (aczkolwiek bez przecieków) i zostały podklejone właśnie
    uszczelniaczem.
    Od tego czasu spokój.

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2009-06-29 20:47:35
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

    olob kowalski pisze:

    > żeby mieć zrobione na 100 lat to trzeba w cegle komina zrobić bruzdę na ok 1
    > cm głębokości szlifierką

    o ile woda przelewa się na styku komin-obróbka, może być tak, że na
    basze zebrał się brud, woda nie spływa w odpowiednim tempie i zbiera się
    i przelewa z drugiej strony obróbki, zależy jak zrobione
    KK