  • 1. Data: 2020-01-13 21:12:03
    Temat: usztywnienie szklanych drzwi szafy przesuwnej
    Od: uciu <a...@g...com>

    Zrobiłem w szafie wnękowej jedno skrzydło z lustra.
    990x2670
    Lustro zostało przez szklarza podklejone folią.
    Założyłem wózki, okucia (GTV NOVO S) itp
    W okucia co 15cm dawalo się oryginalne gumowe kliny (między lustro a tylną ściankę
    okucia).

    https://www.systemyprzesuwne.com.pl/wp-content/uploa
    ds/2017/04/NOVO-S_18-4.pdf

    Martwi mnie to że lustro z okucie strasznie się wygina - środkiem wystarczy lekko
    popchnąć i szyba wygina się tam i z powrotem...

    Jak to usztywnić?
    Może dam kawałki płyty 14mm w pionie by usztywniło lustro?
    A może podkleić jakąś płytę na lustro od tyłu - na te folie naklejone przez szklarza
    - podkleiłbym na jakieś mocne taśmy piankowe 3M kawałki płyty meblowej bo troche tego
    zostało?

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2020-01-13 21:17:05
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2020 14:12:06 UTC-6 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    szklarza - podkleiłbym na jakieś mocne taśmy piankowe 3M kawałki płyty meblowej bo

    Ty nie dales wogole zadnej plyty pod to?

    No szacun. Z taka fantazja to tylko do kawalerii :)

    Albo plyta meblowa albo osb albo sklejka.
    14mm tez bedzie nieco wiotkie ale mysle ze powinno starczyc.

    IMHO najmniej zly wybor to plyta biala 14mm. Przyklej to lustro na tasme dwustronna.
    Rolki mocuj do plyty. Nie do lustra.

  • 3. Data: 2020-01-13 23:38:12
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2020 21:17:07 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > Ty nie dales wogole zadnej plyty pod to?
    >
    > No szacun. Z taka fantazja to tylko do kawalerii :)
    >
    > Albo plyta meblowa albo osb albo sklejka.

    Miałem/widziałem kila szaf robionych przez "komandora/indeco" - w zadnej nie było nic
    pod spodem po za folią. Podobnie lacobel - tez nie był niczym podklejony - po za
    folią.

    Przykleję płytę bezpośrednio do szyby - powinno to usztywnić.

    Rolniki nie są montowane do płyty/lustra - to konstrukcja ramowa - roli ukryte są w
    dolnym profilu (jak prawe skrzydło ze zdjęcia)
    https://www.systemyprzesuwne.com.pl/wp-content/uploa
    ds/2017/04/3_NOVO-S.jpg

    Pozdrawiam
    uciu

  • 4. Data: 2020-01-14 09:15:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-01-13 o 21:17, s...@g...com pisze:
    > Ty nie dales wogole zadnej plyty pod to?
    Bo nie potrzeba. A dla komfortu psychicznego może dać poziomy pas o
    szerokości 200 mm z płyty laminowanej z marketu lub sklejki.

    Robert

  • 5. Data: 2020-01-14 09:21:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Bo nie potrzeba. A dla komfortu psychicznego może dać poziomy pas
    > o szerokości 200 mm z płyty laminowanej z marketu lub sklejki.

    Płyta z marketu lub sklejki...

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2020-01-14 10:16:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    ds/2017/04/NOVO-S_18-4.pdf

    popchnąć i szyba wygina się tam i z powrotem...

    Mam bez, juz 10 lat użytkuje i nic sie nie dzieje :)

    szklarza - podkleiłbym na jakieś mocne taśmy piankowe 3M kawałki płyty meblowej bo
    troche tego zostało?

    > Ty nie dales wogole zadnej plyty pod to?
    >
    > No szacun. Z taka fantazja to tylko do kawalerii :)

    Też mam szafę z drzwiami lustrzanymi i też bez niczego, samo szkło :)
    Jak się pijany nie zatoczy to samo się nic nie stanie.

    > Albo plyta meblowa albo osb albo sklejka.
    > 14mm tez bedzie nieco wiotkie ale mysle ze powinno starczyc.
    Na pijanego pewnie i tak nie pomoże :)

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2020-01-14 12:37:09
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Płyta z marketu lub sklejki...

    Skróty myślowe dla tego wolnomyśliciela są nie do pomyślenia.

  • 8. Data: 2020-01-14 20:37:06
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 14 stycznia 2020 02:15:37 UTC-6 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Bo nie potrzeba. A dla komfortu psychicznego może dać poziomy pas o
    > szerokości 200 mm z płyty laminowanej z marketu lub sklejki.

    Teraz zobaczylem ze tam jednak rama jest. Juz myslalem ze to same lustro.