  • 1. Data: 2010-07-20 10:34:43
    Temat: wentylator na skraplaczu lodówki
    Od: Rafał K <r...@i...pl>

    Witam

    Ostatnio rozszczelniła mi się 4 letnia lodówka whirlpool, ponieważ w
    domu było wtedy 35*C to serwisant zaproponował dorobienie wentylatora na
    skraplaczu lodówki. Sprawdziłem ze zwykłym wentylatorem stojącym i
    faktycznie lodówka chodziła o połowę krócej. Moje pytanie brzmi czy ktoś
    robił coś takiego i jaki wentylator użył ?

    Rak

    www.amara.com.pl

  • 2. Data: 2010-07-20 18:33:40
    Temat: Re: wentylator na skraplaczu lodówki
    Od: "Pietrek" <pietrek34(at)wp.pl>

    Użytkownik "Rafał K" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > faktycznie lodówka chodziła o połowę krócej. Moje pytanie brzmi czy ktoś
    > robił coś takiego i jaki wentylator użył ?

    Pierwszy raz słyszę o takim patencie i dorabianiu wentylatora, jakkolwiek
    pewnie poprawila się sprawność skraplacza, który w czasie upałów nie był w
    stanie oddać ciepła.
    Niektóre chłodziarki do zabudowy maja skraplacz obok sprężarki razem z
    wentylatorem, tak jest w niektórych nowych SBS.
    W zasadzie oprócz krótkich okresów upałów chłodziarki dają sobie radę i są
    produkowane na poszczególne klasy klimatyczne

    P.

  • 3. Data: 2010-07-20 20:28:15
    Od: "na102" <g...@P...FM>

> [...]
    > faktycznie lodówka chodziła o połowę krócej. Moje pytanie brzmi czy ktoś
    > robił coś takiego i jaki wentylator użył ?

    Po piersze to lodówka nie rozszczelniła sie z powodu temperatury .
    Co do wentylatora to da to jakąś oszczędność na prądzie pod warunkiem że
    będzie sterowany (mozna go wpiąć pod kompresor),do takich dupereli używam
    dużych łożyskowanych wentylatorów od sprzętu komputerowego (przeżyją
    lodówkę) które dostaniesz np. w komputroniku i do tego jakiś zasilacz na 12v

  • 4. Data: 2010-07-22 07:49:18
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-07-20 12:34, Rafał K pisze:
> [...]
    > faktycznie lodówka chodziła o połowę krócej. Moje pytanie brzmi czy ktoś
    > robił coś takiego i jaki wentylator użył ?

    Nigdy o tym nie słyszałem, ale myślę, że świetny pomysł szczególnie na
    upalne dni. Zwłaszcza do takiego złomu jak Whirpool. Trzeba by coś
    zakombinować z wentylatorami komputerowymi.

    ________MAT_______

  • 5. Data: 2010-07-22 17:30:54
    Od: Rafał K <r...@i...pl>

    > Nigdy o tym nie słyszałem, ale myślę, że świetny pomysł szczególnie na
    > upalne dni. Zwłaszcza do takiego złomu jak Whirpool. Trzeba by coś
    > zakombinować z wentylatorami komputerowymi.

    Chodzi o to ze zasilacz już sam w sobie powoduje stratę energii więc
    najlepiej energetycznie to wyjdzie jak się podłączy wentylator 230V do
    20W do agregatu. Agregat się włącza to i wentylator chodzi. Ogólnie jak
    to ktoś na elektrodzie wyliczył zysk energii ok 20-30% + dłużej
    działająca lodówka. Zważywszy na to że obecnie ten sprzęt "żyje" nie
    więcej niż 7 lat to uznałem że warto.

    Kupiłem na alegro wentylatorek do biura za 9,99 zł na testy. Cena
    śmiesznie niska więc mogę popróbować.
    Widziałem też wentylator do piekarnika który by się nadał, taki
    szczelinowy ale cena 77 zł.

    Rak

    ww.amara.com.pl

  • 6. Data: 2010-07-22 17:35:35
    Od: Rafał K <r...@i...pl>

> [...]
    > dużych łożyskowanych wentylatorów od sprzętu komputerowego (przeżyją
    > lodówkę) które dostaniesz np. w komputroniku i do tego jakiś zasilacz na 12v

    Tak to prawda, że nie od temperatury to taki skrót myślowy. To moja
    lepsza połowa pomogła zaginając rurki, które uniemożliwiły domknięcie
    zamrażarki. Po wyprostowaniu powstały 2 dziury.
    Ważniejsze jest to, że w domu w upały jest 35*C i lodówka o wiele dłużej
    się chłodzi.

    Rak

    www.amara.com.pl