  • 1. Data: 2009-01-03 16:07:00
    Temat: wiarygodnosc wycen kosztorysow przy projektach
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    http://www.domnahoryzoncie.pl/pl/index.php?s=124&sid
    =5

    czy np te koszty sa wiarygodne ??????

    niby za 206tys netto stawiam stan surowy zamkniety?

  • 2. Data: 2009-01-03 16:38:28
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    ja bym postawił :)

  • 3. Data: 2009-01-03 18:25:26
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "bartek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.domnahoryzoncie.pl/pl/index.php?s=124&sid
    =5

    > czy np te koszty sa wiarygodne ??????
    >
    > niby za 206tys netto stawiam stan surowy zamkniety?

    lekko

  • 4. Data: 2009-01-03 20:13:26
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    > czy np te koszty sa wiarygodne ??????
    >
    > niby za 206tys netto stawiam stan surowy zamkniety?

    Jeśli się postarasz to zrobisz sporo taniej.
    206tys to zawyzona kwota

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-01-03 21:45:17
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "kris" <K...@w...pl> napisał

    > Jeśli się postarasz to zrobisz sporo taniej.
    > 206tys to zawyzona kwota

    Myśle, ze smiało można zaryzykować stwierdzenie, że postawisz ten dom do
    stanu surowego za 150-160 tys.

  • 6. Data: 2009-01-03 23:23:51
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    to to teraz takie tanie ???????????????????

    czyli lepiej oplaca sie budowac chalupe nizeli kupywac mieszkanie
    w cenie
    300tysiecy ???????zamkne dom pod klucz, dobrymi materialami..... + 100tys na
    ziemie????????????????????
    czy ogrzewanie podlogowe + kolektory sloneczne plaszcz wodny w 300tysi???

  • 7. Data: 2009-01-03 23:48:23
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 4 Jan 2009 00:23:51 +0100, bartek napisał(a):

    > to to teraz takie tanie ???????????????????

    Zawsze tyle kosztowalo. Dom ktory tu omawiamy da sie zbudowac i za 500
    tysiecy. I znam takich ktorym budowa niewielkiego domu wychodzila w
    granicach takich sum :)

    > czyli lepiej oplaca sie budowac chalupe nizeli kupywac mieszkanie
    > w cenie
    > 300tysiecy ???????zamkne dom pod klucz, dobrymi materialami..... + 100tys na
    > ziemie????????????????????

    100 tysiecy na instalacje i wykonczenie? Watpie zeby sie udalo, chyba ze
    zrobisz sam 90% rzeczy w srodku. Pamietaj ze mowimy tu o tym co najtansze,
    czyli mury + dach (no, dach jest drogi) + okna.

    > czy ogrzewanie podlogowe + kolektory sloneczne plaszcz wodny w 300tysi???

    Kolektory i caly osprzet do nich mozesz dostac za free przy zakupie pieca,
    czasem sa takie promocje :) Jak masz dobry rabat w hurtowni to wyjdzie duzo
    taniej niz gdybys kupowal osobno.

    --
    best regards,
    scream

  • 8. Data: 2009-01-04 06:57:59
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "bartek" <f...@w...pl> napisał

    > to to teraz takie tanie ???????????????????

    Pamiętaj, że stan surowy, to ok. 40-50% kosztów całości. Jeśli chcesz
    naprawde dobre materiały do wykończenia, to może nawet 30%. Ale, jeśli
    zadowolisz się niedrogimi materiałami, to pewnie ok. 60%.

    > czyli lepiej oplaca sie budowac chalupe nizeli kupywac mieszkanie
    > w cenie
    > 300tysiecy ???????

    Zawsze tak twierdziłem. Gdy rozpoczynałem budowę, we Wrocławiu za 300 tys.
    można było kupić mieszkanie 40-50 m2. Ja za 300 tysięcy postawiłem dom. Ale
    miałem już działkę. Dom ma powierzchnię ok. 130 m2.

    > zamkne dom pod klucz, dobrymi materialami..... + 100tys na
    > ziemie????????????????????

    Ziemię kupisz nawet za 20 000, w zależności od rejonu Polski ;)
    Dom za 300 tys. (w/g projektu, który podałeś) postawisz spokojnie za 300
    tys. pod klucz. Pewnie nie zrobisz w tej kwocie parkietów, drewnianych drzwi
    wewnętrznych, okien antywłamaniowych i innych bajerów, ale na dobre panele,
    dość solidne drzwi z Porty i dobrej klasy okna już będzie Cię stać.

    > czy ogrzewanie podlogowe + kolektory sloneczne plaszcz wodny w 300tysi???

    Wbrew pozorom ogrzewanie podłogowe nie jest bardzo drogie. Nie wiem, jak z
    kolektorami słonecznymi, bo to był dla mnie zbędny wydatek. Te kilka
    tysięcy, które zwróciłyby mi się za kilka/naście lat (pod warunkiem, ze nie
    przyjdzie potężny grad ( :) ), wolałem wrzucić w coś innego. Płaszcza
    wodnego nie robiłem, bo nie chcę kotłowni w domu.

    Dom zacząłem stawiać u schyłku bumu cenowego na materiały i roboty
    budowlane. Dziś pewnie postawiłbym go o ok. 10% taniej.

  • 9. Data: 2009-01-04 09:30:53
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    mowimy o firmie budujacaej czy fachowcach do kazdego etapu ???

  • 10. Data: 2009-01-04 11:11:48
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "wolim" <n...@t...pisz> wrote:

    > Ziemię kupisz nawet za 20 000, w zależności od rejonu Polski ;)

    Za 60 tys. można teraz kupić działkę "pod Wrocławiem", tzn. kilkanaście km
    od granic miasta.
    Kilka miesięcy temu te działki ludzie brali za 200 - 240 tys. a na ostatnim
    przetargu (jakieś 3 tyg. temu) nie było w ogóle chętnych. Ceny ziemi
    pozmieniały się niesamowicie od czasu gdy banki przestały tak chętnie dawać
    kredyty.

    --
    Bartek