  • 1. Data: 2010-02-13 15:22:32
    Temat: wodomierze
    Od: m <f...@f...pl>

    witam,
    chce zamontowac w mieszkaniu wodomierze, dowiadaywalem
    sie w spoldzielni i mam kupic samemu te wodomierze,
    moja ekipa remontowa je zamontuje i potem przyjdzie ktos
    ze spoldzielni je zalegalizowac. Gdzie kupuje sie wodomierze?
    Sa w castoramach, praktikerach itd? Ile kosztuja mniej wiecej?

  • 2. Data: 2010-02-13 16:30:00
    Temat: Re: wodomierze
    Od: "Rafal" <r...@o...pl>

    Uzytkownik "m" <f...@f...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > ze spoldzielni je zalegalizowac. Gdzie kupuje sie wodomierze?
    > Sa w castoramach, praktikerach itd? Ile kosztuja mniej wiecej?

    Sa, ale taniej znajdziesz w jakims bardziej specjalistycznym sklepie.
    Kupowalem w zeszlym roku i o ile sie nie mayle to w OBI byly w granichach
    50-70zl a ja kupilem w specjalistycznym sklepie chyba cos kolo 40plnów.

  • 3. Data: 2010-02-13 17:07:31
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > ze spoldzielni je zalegalizowac. Gdzie kupuje sie wodomierze?
    > Sa w castoramach, praktikerach itd? Ile kosztuja mniej wiecej?

    Allegro

    Kris

  • 4. Data: 2010-02-13 17:38:39
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    > ze spoldzielni je zalegalizowac. Gdzie kupuje sie wodomierze?
    > Sa w castoramach, praktikerach itd? Ile kosztuja mniej wiecej?

    Nikt ze spóldzielni Ci nie zalegalizuje wodomierza. Oni tylko robia odbiór
    oraz zakladaja plomby jezeli bedziesz sie rozlical ze spóldzielnia.
    Jezeli zas bezposrednio z wodociagami to odbioru i zaplombowania musi
    dokonac pracownik wodociagów.
    Legalizowaniem takich wodomierzy zajmuja sie urzedy miar. Kupujac taki
    licznik musi on juz posiadac legalizacje. Nowy licznik kosztuje od 50 do
    150zl, a uzywany z nowa legalizacja na Allegro 25-30zl. Kupujac licznik
    nielegalizowany musisz bys go oddac do legalizacji, która kosztuje prawie
    tyle co nowy licznik z legalizacja.
    Teraz uwaga. Kupujac licznik legalizowany, posiada on naklejke
    legalizacyjna, na której jest wpisana data legalizacji. Legalizacja taka
    wazna jest tylko i wylacznie przez 5 lat. Zatem trzeba uwazac, bo na Allegro
    czy w marketach mozna trafic na licznik, który lezal od daty legalizacji
    nawet 2-3 lata. Kupisz, a juz za 2-3 lata bedziesz musial wymieniac. Czasami
    spóldzielnie i wodociagi ida na reke klientom i licza okres waznosci
    legalizacji od dnia odbioru, ale niezbyt chetnie to robia.