  • 1. Data: 2024-01-18 13:25:31
    Temat: wyciag kuchenny "z rura": zamiana na wyciag z pochlaniaczem
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    wyciag (ikea) nad kuchenka gazowa jest standardowy - silnik/wiatrak, rura
    odprowadzajaca do otworu wentylacyjnego. ztcw na tabliczce to 180 W (jakby
    co, to moge wkleic foto wyciagu).
    I teraz tak: jest decyzja o rezygnacji z tego typu wyciagu i zamiana na
    "wyciag z *pochlaniaczem* ". Aby bylo bez rury.
    Ma to sens? wygodne?
    jak czesta wymiana filtra/pochlaniacza?
    Jak w ogole sie za to zabrac? --> o co zadbac (typ/rodzaj, producent/firma,
    *moc*, etc.)?

  • 2. Data: 2024-01-18 13:31:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-01-2024 o 13:25, 1634Racine pisze:
> [...]
    > I teraz tak: jest decyzja o rezygnacji z tego typu wyciagu i zamiana na
    > "wyciag z *pochlaniaczem* ". Aby bylo bez rury.

    Nie.
    W drugą stronę by miało.

  • 3. Data: 2024-01-18 15:22:28
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday 18 January 2024 at 13:25:52 UTC+1, 1634Racine wrote:
> [...]
    > jak czesta wymiana filtra/pochlaniacza?
    > Jak w ogole sie za to zabrac? --> o co zadbac (typ/rodzaj, producent/firma,

    Nie wolno, przepisy zakazują
    Trujące spaliny ze spalania gazu zatrują mieszkanców podczas gotowania.

    Kalifornia zakazała gotowania na gazie, bo gaz głupkowy zawiera rakotwórczy benzen,
    wywołujący m.in białaczki

  • 4. Data: 2024-01-18 20:16:57
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Cavallino w news:uob57p$g1o$2$Cav@news.chmurka.net
    > Nie.
    > W drugą stronę by miało.

    czyli w ktora? ku "z rura"?

  • 5. Data: 2024-01-18 20:27:54
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    a a w news:177d9bb1-67ce-48ae-8e9e-52117d92db9dn@googlegro
    ups.com
    > Nie wolno, przepisy zakazują

    czego zakazuja i jakie przepisy? uzywania kuchni na gaz? podlaczenia rury
    wyciagu do otworu wentylacyjnego (jego czesci)? albo: wyciagu-pochlaniacza,
    czyli bez rury?

    > Trujące spaliny ze spalania gazu zatrują mieszkanców podczas gotowania.

    spaliny z kuchni na gaz??
    wiec co z kuchniami na gaz w pl, bo zdaje sie, ze sa tu i owdzie

  • 6. Data: 2024-01-19 07:28:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-01-2024 o 20:16, 1634Racine pisze:
    > Cavallino w news:uob57p$g1o$2$Cav@news.chmurka.net
    >
    > czyli w ktora? ku "z rura"?

    Tak.

  • 7. Data: 2024-01-19 07:30:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-01-2024 o 20:27, 1634Racine pisze:
    > a a w news:177d9bb1-67ce-48ae-8e9e-52117d92db9dn@googlegro
    ups.com

    > czego zakazuja i jakie przepisy? uzywania kuchni na gaz? podlaczenia
    > rury wyciagu do otworu wentylacyjnego (jego czesci)?

    Wentylacja zbiorcza nie służy do odprowadzania spalin.
    Nie wolno podłączać takiego wyciągu, jeśli nie masz własnego przewodu
    kominowego.

  • 8. Data: 2024-01-19 12:25:32
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Cavallino w news:uod4fh$nch$3$Cav@news.chmurka.net
    > Wentylacja zbiorcza nie służy do odprowadzania spalin.
    > Nie wolno podłączać takiego wyciągu, jeśli nie masz własnego przewodu
    > kominowego.

    jasne, juz doczytalem:
    https://www.portel.pl/strefa-biznesu/okap-kuchenny-w
    -bloku-wyciag-czy-pochlaniacz-jaki-wybrac/131303
    - a tu jest wiedza, ze wyciag (czyli rura) nie jest dozwolony, jesli jest
    jeden otwor/kanal wentylacyjny, czyli wentylacja grawitacyjna (sie czegos
    dowiaduje :), a taki przypadek mam na mysli.
    pozostaje pochlaniacz, czyli bez rury sprawa.

    wiec pochlaniacz... Jak sie do tego zabrac? Ktos cos wie w sprawie
    pochlaniaczy?
    jaka musi byc sprawnosc pochlaniacza, w sensie: moc ciagu ("x" m3/h, albo
    inny parametr), bo to nie ma byc ozdoba, to ma ciagnac/pochlaniac.
    No i: co sie kupuje ? co uchodzi za ok. firme. chyba, ze to pytanie, jak o
    lodowke - kazda dobra, byle dobra....

  • 9. Data: 2024-01-19 13:09:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-01-2024 o 12:25, 1634Racine pisze:

> [...]
    > No i: co sie kupuje ? co uchodzi za ok. firme. chyba, ze to pytanie, jak
    > o lodowke  - kazda dobra, byle dobra....

    Jak znam życie to ciężko będzie z poleceniem czegoś dobrego w kontekście
    tylko filtra, bo jak ktoś oczekuje dobrej wentylacji, to będzie jednak
    zazwyczaj miał rurę, choćby przez dziurę w ścianie wyprowadzoną.....

    Więc będzie brak doświadczeń w pochłaniaczach (dobrych).

    Przy rurze u mnie sprawdziło się dopiero urządzenie powyżej 1000 zł i
    wydajności bodajże 700 m.
    Nie marketowe - one nie działały, mimo opisanych niewiele niższych wartości.

  • 10. Data: 2024-01-19 19:44:18
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday 19 January 2024 at 13:09:41 UTC+1, Cavallino wrote:

> [...]
    > wydajności bodajże 700 m.
    > Nie marketowe - one nie działały, mimo opisanych niewiele niższych wartości.

    W ciągu spalin z kuchni gazowej nie wolno montować żadnego pochłaniacza,
    bo będzie zwolniał odprowadzanie spalin gazowych z kuchni
    i w pochłaniaczu będą się osadzały i chodziły w reakcje z parą wodną rakotwórcze
    produkty spalin, a głównie benzen
    i pochłaniacz zamieni się w bombę rakową, bo po wyłaczeniu wentylatora, rakotwórcze
    toksyny będą emitowane całą noc na kuchnię.

    Dlatego jest ustawowy zakaz zabudowy pochłaniacza w ciągu odprowadzania spalin z
    kuchni gazowej.

    Niekumate Zenki i inne przygłupy niech pytają Gubernatora Stanu Kalifornia, dlaczego
    zakazał użytkowania kuchni gazowych w domach, bo gaz głupkowy zawiera duże ilości
    rakotwórczego benzenu, którym oddycha każdorazowo i codziennie osoba gotująca potrawy
    na gazie.

    A leczenie raka kosztuje milion dolarów i nie jest skuteczne