  • 1. Data: 2010-10-24 20:51:58
    Temat: wymiennik do CO
    Od: "wojciech" <s...@g...pl>

    Będę łączył kilka źródeł energii tj. piec gazowy 2funkcyjny , kominek z
    płaszczem wodnym , piec węglowy , może jeszcze solary. wymyśliłem żeby do
    tego celu użyć zbiornika buforowego z 2 wężownicami , do pojemności
    podłączyć piec i kominek w systemie otwartym ( do tego samego naczynia
    wzbiorczego zaraz przy naczyniu połączyć oddzielnie poprowadzone rury
    bezpieczeństwa ) a piec 2 funkcyjny i ewentualnie solary podłączyć do
    osobnych wężownic .

    Moje pytanie brzmi : czy jest to dobry pomysł ?

    a następne pytanie : czy na początek kiedy nie bede miał jeszcze pieca
    węglowego i solarów , kominek i piec 2funkcyjny połączyć za pomocą płytowego
    wymiennika ?

    co jest lepsze w przypadku 2 źródeł kominka i pieca 2f. boforowy czy płytowy
    wymiennik .

  • 2. Data: 2010-10-25 07:08:33
    Temat: Re: wymiennik do CO
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wojciech wrote:
> [...]
    > płytowego wymiennika ?
    >
    > co jest lepsze w przypadku 2 źródeł kominka i pieca 2f. boforowy czy

    a może jednak poprosić kompetentnego projektanta o pomoc :)

  • 3. Data: 2010-10-25 07:36:36
    Od: "wojciech" <s...@g...pl>

    toś się chłopie nie wysilił ;) ...

  • 4. Data: 2010-10-25 08:02:00
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-10-2010 o 22:51:58 wojciech <s...@g...pl> napisał(a):

    > Bede ??czy? kilka 1/4 róde? energii tj. piec gazowy 2funkcyjny , kominek z
    > p?aszczem wodnym , piec weglowy , mo?e jeszcze solary. wymy?li?em ?eby do
    > tego celu u?yae zbiornika buforowego z 2 we?ownicami , do pojemno?ci
    > pod??czyae piec i kominek w systemie otwartym ( do tego samego naczynia
    > wzbiorczego zaraz przy naczyniu po??czyae oddzielnie poprowadzone rury
    > bezpieczenstwa ) a piec 2 funkcyjny i ewentualnie solary pod??czyae do
    > osobnych we?ownic .
    >
    > Moje pytanie brzmi : czy jest to dobry pomys? ?
    Trochę dużo tego masz, pytanie b,edziesz to robił sam czy ktoś ci będzie
    robił.
    2.Ile tych solarów przewidujesz i co chcesz nimi grzać?

    > a nastepne pytanie : czy na pocz?tek kiedy nie bede mia? jeszcze pieca
    > weglowego i solarów , kominek i piec 2funkcyjny po??czyae za pomoc?
    > p?ytowego
    > wymiennika ?
    Można a nawet należy.

    > co jest lepsze w przypadku 2 1/4 róde? kominka i pieca 2f. boforowy czy
    > p?ytowy
    > wymiennik .
    Zależy co będziesz grzał, podłogówkę czy grzejniki, dla grzejników jest
    mała
    poj cieplna układu i tu lepszy będzie bufor, przy podłogówce, dużej będzie
    zbędny
    bo podłoga jest wystarczającym buforem.

    Ja ma podobny ukłąd tyle że bez pieca węglowego, wymiennik płytowy bo mam
    dużo
    podłogówki i układ spisujesię dobrze, jak zainstaluję solary to dołoże do
    nich bufor
    ale bez wężownic.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2010-10-25 12:23:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wojciech wrote:
    > toś się chłopie nie wysilił ;) ...

    jak będziesz miał wyrostek do zoperowania to też zaczniesz od forum
    medycznego :)

  • 6. Data: 2010-10-25 18:37:02
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-25 14:23, Marek Dyjor pisze:

    > jak będziesz miał wyrostek do zoperowania to też zaczniesz od forum
    > medycznego :)

    taki trynd, takie czasy :-)

    M.

  • 7. Data: 2010-10-25 20:02:18
    Od: "ArturZ" <a...@g...pl>

    przejrzyj sobie te schematy:
    http://www.atmos.cz/poland/instalace-kotlu-006-dalsi
    -doporuce-zapojeni

    wydaje mi sie,ze najlepiej sprawdziły by Ci sie zbiorniki akumulacyjne dla
    ogrzewania paliwem stałym (wysokie temperatury) i dla solarów.Piec gazowy
    dałbym niezaleznie i jedynie wymiennie z pozostałymi zrodlami...

    Generalnie pomysl skrajnie drogi a sterowanie czyms takim .. chyba latwiej
    prognozowac pogode ;)

    I jeszcze dochodzi sprawa co będziesz tym zasilał- piece gazowe lepiej
    wspolpracuja z konwektorami a kotły na wegiel z promiennikami,
    pzdr

  • 8. Data: 2010-10-26 14:42:50
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 24 Paź, 22:51, "wojciech" <s...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wymiennika ?
    >
    > co jest lepsze w przypadku 2 źródeł kominka i pieca 2f. boforowy czy płytowy

    - rozwiazanie to sprzeglo hydrauliczne
    - do akumulacji ciepla to zbiornik stalowe bezposrednio podlaczone do
    pieca i kominka bez a instalacja z zamknietym obiegiem
    lub uklad otwarty tylko na piec na paliwo stale i kominek a z
    zamknieta instalacja polaczone przez wymiennik plytkowy.
    - piec dwu funkcyjny moze byc bezposrednio do sprzegla.