  • 1. Data: 2009-02-28 08:38:14
    Temat: zmiana przeznaczenia części budynku
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Sytuacja wygląda tak-
    dom 180 m2 aktualnie niewykorzystany bo dzieci juz poszły na swoje.
    Działka na której stoi jest jako mieszkalno-usługowa.
    Chciałem wygospodarowac częśc około 90 m2 na działalnośc godpodarczą. Jak to
    się załatwia od strony formalnej. Ile to mniej więcej kosztuje. Z tego co
    dzwoniłem do Sanepiodu to musi byc projekt architekta o przystosowaniu i ich
    wizytacja przed oddaniem do uzytku.
    Ile biora architekci za takie coś.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 2. Data: 2009-02-28 12:03:16
    Temat: Re: zmiana przeznaczenia części budynku
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co dzwoniłem do Sanepiodu to musi byc projekt architekta o przystosowaniu
    > i ich wizytacja przed oddaniem do uzytku.

    "W przypadku niektórych rodzajów działalności będzie też konieczne
    zgłoszenie do sanepidu. Zgoda wojewódzkiego inspektora sanitarnego niezbędna
    jest na prowadzenie działalności w danym lokalu. Dotyczy to m.in. podjęcia
    działalności w zakresie prowadzenia: sklepu spożywczego, restauracji
    (wszelkich placówek gastronomicznych), gabinetu kosmetycznego itp. W tych
    przypadkach odbioru lokalu siedziby czy miejsca wykonywania danej
    działalności gospodarczej musi dokonać sanepid, nawet gdy jest to prywatny
    dom przeznaczony na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej."

  • 3. Data: 2009-02-28 13:42:27
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    mirek pisze:
> [...]
    > dzwoniłem do Sanepiodu to musi byc projekt architekta o przystosowaniu i ich

    Sanepid to najmniejszy problem.
    Wazniejszy jest plan zagospodarowania lub uzyskanie warunkow zabudowy :/
    Chyba ze zamierzasz prowadzic dzialanosc gastronomiczna, to wtedy
    sanepid jest rownorzednym problemem.
    Z tym ze to, czy mozesz w ogole zmienic sposob przeznaczenia wynika z planu.

    szwagier

  • 4. Data: 2009-02-28 14:35:32
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "szwagier" <k...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest rownorzednym problemem.
    > Z tym ze to, czy mozesz w ogole zmienic sposob przeznaczenia wynika z

    jak pisałem działka jest budowlano usługowa więc nie ma problemu, wymogi
    sanepidu znam bo przechodziłem to w obecnym lokalu , więc drugi koło domu
    będzie tak samo.
    nie wiem na tomiast jak to wygląda z przeklasyfikowaniem częsści pomieszczen
    z mieszkalnych na uzytkowe w gminie. Czy wymaga to architekta , jakie sa
    kwoty które architekt sobie życzy.

  • 5. Data: 2009-02-28 14:50:45
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    > jak pisałem działka jest budowlano usługowa więc nie ma problemu

    Ajj..faktycznie, sorry - nie doczytalem

> [...]
    > z mieszkalnych na uzytkowe w gminie. Czy wymaga to architekta , jakie sa

    Na to pytanie nie da sie odpwoeidziec wprost, bo nie wiem jakie usluigi
    beda tam prowadzone.
    Ze wzgldu na charakter pracy nie raz zalatwialem zmiane sposobu
    uzytkowania lokali, ale zawsze wiazalo sie to pracami budowlanymi w
    dosyc szerokim zakresie wiec wystepowalem o pozwolenie na budowe i
    zmiane sposobu uzytkowania - zatem dokumentacja budowlana w pelnym zakresie.

    Znalazlem w necie na stronie urzedu w Poznaniu informacje na ten temat:
    http://bip.city.poznan.pl/bip/public/bip/sprawy.html
    ?co=opis&sp_id=1786
    moze znajdziesz tam odpowiedz.

    szwagier

  • 6. Data: 2009-02-28 14:56:19
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

> [...]
    > sposobu uzytkowania - zatem dokumentacja budowlana w pelnym zakresie.
    >
    > Znalazlem w necie na stronie urzedu w Poznaniu informacje na ten temat:

    przebudowa dotyczy w zasadzie przerobienia instalacji wodnej i elektrycznej,
    oraz ścianek działowych.
    działalnośc to gabinet kosmetyczny , więc nić co wymaga jakichś specjalnych
    zmian. Gównie chodzi mi o to czy da sie to zrobic bez architekta i jesli nie
    to ile zedrze ze mnie.

  • 7. Data: 2009-02-28 17:08:55
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > specjalnych zmian. Gównie chodzi mi o to czy da sie to zrobic bez
    > architekta i jesli nie to ile zedrze ze mnie.

    Niestety na takie przebudowy potrzeba w tym mieszczęsnym kraju pozwolenia na
    budowę :(.

  • 8. Data: 2009-03-01 09:31:10
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    > Niestety na takie przebudowy potrzeba w tym mieszczęsnym kraju pozwolenia
    > na budowę :(.
    na scianki działowe? z jakiego kraju piszesz?

  • 9. Data: 2009-03-01 09:46:56
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    rv pisze:
    > na scianki działowe? z jakiego kraju piszesz?

    nie doczytales o przerobieniu instalacji wodnej i elektrycznej?

    szwagier

  • 10. Data: 2009-03-01 21:06:56
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > na scianki działowe? z jakiego kraju piszesz?

    Z Polski. Ścianka działowa = przebudowa = pozwolenie na budowę.