  • 1. Data: 2009-02-27 21:04:06
    Temat: Odpowietrzenie kanalizacji
    Od: "jack" <j...@v...pl>

    Jak w temacie:domek jedno piętrowy ,dwie ubikacje wanna,dwie umywalki,zlew.
    Czy wystarczy rura fi 50mm?
    pozdro.jack

  • 2. Data: 2009-02-27 21:06:59
    Temat: Re: Odpowietrzenie kanalizacji
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jack" <j...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Jak w temacie:domek jedno piętrowy ,dwie ubikacje wanna,dwie
    > umywalki,zlew.
    > Czy wystarczy rura fi 50mm?
    > pozdro.jack
    >
    > --

    TAK

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-02-27 21:16:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "jack" <j...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Jak w temacie:domek jedno piętrowy ,dwie ubikacje wanna,dwie
    > umywalki,zlew.
    > Czy wystarczy rura fi 50mm?

    Wystarczy, w ostatnim podejsciu.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-02-27 21:25:04
    Od: "stodola" <w...@W...gazeta.pl>

    jack <j...@v...pl> napisał(a):

    > Jak w temacie:domek jedno piętrowy ,dwie ubikacje wanna,dwie umywalki,zlew.
    > Czy wystarczy rura fi 50mm?
    > pozdro.jack

    Na terenie Polski zapewne wystarczy, W miejscu gdzie ja mieszkam nie ma mowy
    aby tylko taka rurka byla zamontowana. Ogolnie przepisy mowia... Jaka rura
    wychodzi z domu taka ma wychodzic z dachu. Kazdy punkt - wanna, pralka, zlew,
    umywalka, prysznic itp MUSI miec odpowietrzenie. Bez tego zaden inspektor nie
    odbierze domu. W tym przypadku jesli wypuszczasz z domu kanalizacje o srednicy
    10cm to przez dach tez musi wychodzic 10 cm, Ot taki egzotyczny kraj, ale
    przynajmniej jako hydraulik ma wiecej pracy na budowie :) A i
    hurtownie/szoferzy/fabryki wiecej przerobu maja na rurach.

  • 5. Data: 2009-02-27 21:36:29
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "stodola" <w...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > srednicy
    > 10cm to przez dach tez musi wychodzic 10 cm, Ot taki egzotyczny kraj, ale

    No to dosc optymistyczny ten wymiar 10cm na wyjsciu kanalizacji. Szczerze
    mowiac nie znam nikogo, kto robil mniej jak 160mm. Chcac taka rura
    wentylowac np. jedna umywalke, to trzeba miec nie zle w glowie, zreszta cala
    ta wentylacja wszystkiego jest troche na wyrost.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-02-27 22:11:43
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> wrote:

    > Szczerze mowiac nie znam nikogo, kto robil mniej jak 160mm.

    A z ciekawości - robi się wogóle w budownictwie jednorodzinnym
    większe średnice przykanalika? Bo mam wrażenie, że 160 to obecnie
    standard, kiedyś wystarczało 110

    J.

  • 7. Data: 2009-02-27 22:12:31
    Od: "jack" <j...@v...pl>

> [...]
    > wentylowac np. jedna umywalke, to trzeba miec nie zle w glowie, zreszta cala
    > ta wentylacja wszystkiego jest troche na wyrost.

    Właściwie to chodzi o to ze załozyłem zawór napowietrzajacy [instalacja nie
    skończona] i umieściłem to w kominie[przewód wentylacyjny wolny]
    W.g.szwagra[instaloatora] to za mało kazał wyciagnać rure 110 wewnątrz komina
    ponad dach.
    A ja zastanawiam sie czy by 50 nie wystarczyła??
    pozdro.jack
    ps.dzięki za odpowiedzi[jutro czeka mnie psucie tego co dziś zrobiłem]

  • 8. Data: 2009-02-27 22:28:05
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > komina
    > ponad dach.
    > A ja zastanawiam sie czy by 50 nie wystarczyła??

    Zawory napowietrzajace mozesz stosowac tam, gdzie nie ma mozliwosci
    wentylowania, np. kibelek gdzies w srodku domu. Do wentylacji w zupelnosci
    wystarczy 50mm. 6 litrow wody ze spluczki jak poplynie pionem nie potrzebuje
    nie wiadomo jakich srednic do wyrownania cisnien. Tym bardziej do samej
    wentylacji jako takiej wydaje mi sie zbedne stosowanie wiekszych srednic.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-02-28 08:45:20
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    Tym bardziej do samej
    > wentylacji jako takiej wydaje mi sie zbedne stosowanie wiekszych srednic.

    Dokładnie. Ja mam łazienkę na piętrze, dociągniete rurą 110 do muszli a do
    niej 50 z brodzika, umywaliki i wanny. Przez 3 lata tylko 2 razy
    zaśmierdziało z brodzika i to dlatego że nie był kretem przeczyszczony i
    prawie w ogóle przepływu już w nim nie było. Taki jakiś badziewny syfon w
    nim jest malutki. Nic nie ma odpowietrzenia.

  • 10. Data: 2009-02-28 20:50:31
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    Użytkownik "jack" <j...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Jak w temacie:domek jedno piętrowy ,dwie ubikacje wanna,dwie
    > umywalki,zlew.
    > Czy wystarczy rura fi 50mm?

    Mam dwa piony w domu i odpowietrzenie w kazdym 50 mm. Rura na wyjsciu z domu
    110. Dwa lata hula bez zarzutu.

    Pozdrawiam
    Tim