  • 1. Data: 2009-02-27 22:27:52
    Temat: Prosba o ocene projektu
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    Witam,
    Mam prosbe o ocene tego projektu:
    http://www.archon.pl/projekt_domu/dom_pod_modrzewiem
    _5/m46516fad0b0fa

    Sciana 1W, porotherm 44 si lub ytong. Strop byc moze ytong, moze nie.
    Ogrzewanie podlogowe na dole, kaloryfery na gorze. Kominek bez plaszcza
    wodnego ale z rozprowadzaniem powietrza (tylko na gore).
    Zmiany w projekcie:
    Dol - Likwidacja spizarni (11) dla powiekszenia kuchni (przesuniecie scianki
    miedzy wiatrolapem a kuchnia, wiatrolap bedzie mial okolo 2m szerokosci);
    Poddasze: zamiana 9 na saune, drzwi do sypialni 7 przesuniete nieco blizej
    sypialni (tzn wejscie do sauny bedzie "publiczne" :-)

  • 2. Data: 2009-02-27 23:36:06
    Temat: Re: Prosba o ocene projektu
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Gonzo <g...@n...net> wrote:

    > Sciana 1W, porotherm 44 si lub ytong. Strop byc moze ytong,
    > moze nie.

    Prosisz co prawda o ocene projektu, nie technologii, ale
    osobiscie radzilbym to 1W przemyslec. Wiem,ze teoretycznie to
    dziala, ale praktycznie róznie bywa, niestety. Bardzo wiele
    zalezy od róznych czynników, których nie zawsze da sie
    dopilnowac.

> [...]
    > (przesuniecie
    > scianki miedzy wiatrolapem a kuchnia, wiatrolap bedzie mial

    Mom zdaniem kiepski pomysl. W wyniku zyskujesz malutki wiatrolap
    z jedynie plyciutkim miejscem na plaszcze/buty, a hol w tym domu
    jest tak ustawiony, ze jak goscie ci sie zjawia (albo sam
    bedziesz chcial miec wiekszy podreczny wybór biezacych okryc) -
    bedzie problem. Kuchnia bez spizarni - moim zdaniem spizarnia
    jest potrzebna. Oczywiscie, Twoje zdanie moze byc inne, ale czy
    na pewno pomiescisz wszystkie okolokuchenne zapasy i przydasie w
    samych kuchennych szafkach?

    Poza tym: pierwsze, co mi do glowy przychodzi, to dramatycznie
    mala ilosc miejsca "magazynowego". Tam nie ma zadnego strychu,
    garderobe na poddaszu likwidujesz, sa tam niby przewidziane
    jakies szafy wnekowe, ale w warunkach domowych takie szafy jako
    jedyny sposób przechowywania róznosci to raczej kiepski pomysl
    jest.
    Zlikwidowalbym natomiast balkon z pokoju 7. On tam moim zdaniem
    zadnego uzasadnienia nie ma, ani uzytkowego, ani ozdobnego, na
    elewacji wyglada jak przyklejny na sile pomost remontowy.
    Nie podoba mi sie tez ten dluuugi, kiszkowaty hol na parterze,
    ale nie mam pomyslu, co z nim zrobic, jest tak obstawiony
    scianami konstrukcyjnymi, ze nie ma w zasadzie mozliwosci ruchu.

    J.

  • 3. Data: 2009-02-28 18:27:28
    Od: "amir" <d...@o...pl>

    tez dlugo szukalismy dosyc podobnego rozwiazania parteru

    wybralismy Dom w Groszku 3
    ale sporo przerobek, wyszlo sporo schowkow, ladny taras
    ale i + piwnica

    ogolnie bardzo zadowoleni jestesmy

    proponuje rozwazyc :

    38ke proterme ale + do tego welna 10tka bedzie

    osobiscie jestem przeciwnikiem jednowarstowowych scian,

    dom w lewkoniach zerknij sobie tez z archona