  • 1. Data: 2009-02-28 14:10:58
    Temat: Okna antywłamaniowe na poddaszu - warto?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Na parterze będą okna P4 (i stosowne okucia oczywiście). Podraża
    to jednak koszt okien na tyle znacznie, że zacząłem kombinować
    nad oszczędnościami. I tu z marszu pojawia się pytanie: czy warto
    montować szyby i okucia antywłamaniowe na poddaszu? Te okna będa
    jakieś 4,5m nad ziemią, więc teoretycznie niby niezbyt duża
    przeszkoda dla zdesperowanego złodzieja, ale z drugiej strony -
    zdesperowany złodziej, któremu zależy na włamie właśnie do mnie i
    tak znajdzie sposób na wejście do domu, a takie rozwiązanie z
    powodzeniem wystarczy dla żula z cegłówką w łapie.

    Tak wygląda mój obecny tok rozumowania, proszę albo o wsparcie,
    albo o wyprowadzenie z błędu, bo może jest własnie tak, że
    menelstwo doskonale wie, że jak okna antywłamaniowe (nawiasem
    mówiąc - da się to od zewnątrz rozpoznać?), to trzeba się
    rozejrzeć za jakąś drabinką i spróbowac na poddaszu, bo tam
    pewnie z oszczędności będą zwykłe?

    I przy okazji - w garażu przewiduję okna okrągłe, fi620. W
    świetle szyby tam będzie pewnie ze 45cm, nie więcej. Dawanie
    tutaj okien antywłamaniowych to już chyba przesada by była,
    prawda?

    J.

  • 2. Data: 2009-02-28 18:14:19
    Temat: Re: Okna antywłamaniowe na poddaszu - warto?
    Od: "amir" <d...@o...pl>

    miałem ten sam dylemat

    znajomemu co mial domek w lesie, wycięli piłą w betonie komorkowym
    dziure i wedzli do srodka, okna nie pomogly antywłamaniowe

    osobiscie zrezygnowalem z okien antywłamaniowych,
    w zamian za to porządny monitoring, i alarm będe montował

    taniej to mnie wyjdzie zdecydowanie

  • 3. Data: 2009-02-28 18:26:20
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "amir" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > osobiscie zrezygnowalem z okien antywłamaniowych,
    > w zamian za to porządny monitoring, i alarm będe montował

    Dodatkowo dobra polisa i to jest najrosądniejsze rozwiazanie.
    Do autora watku: ponieważ juz szukasz oszczedności to widac budżet masz
    napięty, wstaw więc zwykłe okna alarm, przyzwoita polisa itp. Szyby P4,
    antywłamaniowe okucia, do tego pewnie drzwi za 10tys. itp. Zrezygnuj z tego
    a zaoszczedzone pieniądze na pewno będziesz miał na co wydać na dalszych
    etapach budowy.

    Kris

  • 4. Data: 2009-02-28 18:57:45
    Od: a...@g...com

    On 28 Lut, 19:14, "amir" <d...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > osobiscie zrezygnowalem z okien antywłamaniowych,
    > w zamian za to porządny monitoring, i alarm będe montował

    Duzy ogromny blad :) Wiesz, ze na sforsowanie normalnych okien
    zlodziej potrzebuje ~10-15 sekund ? Co Ci da alarm i monitoring,
    jezeli zlodziej bedzie mial 5 minut na wyniesienie kosztownosci :)
    Dluzej i tak nie siedza, boja sie cichych alarmow .. Okucia
    antywlamaniowe klasy WK-2 + klamka z kluczykiem to koszt rzedu ~100
    pln / skrzydlo, czyli naprawde bardzo niewiele. Najwiecej jest wlaman
    wlasnie przez wypchniecie skrzydla lub przewiercenie profilu i
    przekrecenie klamki. Okucia antywlamaniowe przed tym ochronia. Idac za
    ciosem warto dodatkowo miec szyby przynajmniej klasy O2 lub P2. P4 to
    juz troche przesada :) Ja wybralem okna z pakietem szybowym P2 i
    okuciami WK2 + klamki z kluczykiem i calosc dodatkow antywlamaniowych
    wyszla mnie ok 3,5k pln (czyli ok +30%) na wszystkie okna w domu (ok
    32m2). Przy takim pakiecie opozniasz zlodzieja o ~5-10 min co powinno
    go wystarczajaco zniechecic (lub zdarzy przyjechac ekipa
    interwencyjna). Masz tez dodatkowe znizki u ubezpieczyciela. Czy te
    3,5k pln to duzo ? W swietle tego ze np. w ostatnim tygodniu wyrabali
    mi w samochodzie szybe i wyciagneli pile spalinowa warta ~1,5k, jak
    pomysle ile mialbym strat jakby mi sie wlamali do domu - dla mnie to
    jest kwota warta wydania.

    Alarm czy monitoring przy zwyklych oknach lepiej sobie wogole darowac
    - zlodziej i tak wejdzie i wyjdzie w takim samym czasie, jak bez
    alarmu. Nic ten alarm nie pomoze..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2009-02-28 19:03:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 28 Feb 2009 10:57:45 -0800 (PST), a...@g...com napisał(a):

> [...]
    > jezeli zlodziej bedzie mial 5 minut na wyniesienie kosztownosci :)
    > Dluzej i tak nie siedza, boja sie cichych alarmow ..

    Nie zapominaj, ze majac okna antywlamaniowe trzeba isc za ciosem. Wiekszosc
    bram garazowych tez da sie w miare latwo otworzyc, wiekszosc drzwi
    uwazanych za "antywlamaniowe" ma kiepskie zamki lub ogolnie do niczego sie
    nie nadaja, itp. itd. A dobre drzwi wejsciowe i drzwi z domu do garażu to
    juz wiecej niz 3500 :)

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2009-02-28 19:07:33
    Od: a...@g...com

    On 28 Lut, 20:03, scream <n...@p...pl> wrote:
    > Dnia Sat, 28 Feb 2009 10:57:45 -0800 (PST), a...@g...com napisał(a):
    [...]
    > Nie zapominaj, ze majac okna antywlamaniowe trzeba isc za ciosem.

    Ale wiekszosc wlaman jest jednak przez okna i na 99% tam zaczna
    zlodzieje.

> [...]
    > nie nadaja, itp. itd. A dobre drzwi wejsciowe i drzwi z domu do garażu to

    Ale da sie je otworzyc w ponizej 5 minut, nie robiac halasu (bo ze
    tonowym taranem otworzyc je w 2 sekundy sie da to wiem ;)) ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2009-02-28 19:08:23
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]

    >Alarm czy monitoring przy zwyklych oknach lepiej sobie wogole darowac
    >- zlodziej i tak wejdzie i wyjdzie w takim samym czasie, jak bez

    Dlatego ważna jest dobra polisa ubezpieczeniowa. I nie trzymanie błyskotek
    na wierzchu.

    Kris

  • 8. Data: 2009-02-28 19:10:18
    Od: a...@g...com

    On 28 Lut, 20:08, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Dlatego ważna jest dobra polisa ubezpieczeniowa. I nie trzymanie błyskotek
    > na wierzchu.

    .. tyle ze polisa jest tym tansza, im lepsze zabezpieczenia :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2009-02-28 19:29:04
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 28 Feb 2009 11:07:33 -0800 (PST), a...@g...com napisał(a):

    > Ale wiekszosc wlaman jest jednak przez okna i na 99% tam zaczna
    > zlodzieje.

    Bo okno to jednak latwiejszy cel niz drzwi.

    > Ale da sie je otworzyc w ponizej 5 minut, nie robiac halasu (bo ze
    > tonowym taranem otworzyc je w 2 sekundy sie da to wiem ;)) ?

    Twoi sąsiedzi reagują na hałas? Pogratulować :)

    --
    best regards,
    scream

  • 10. Data: 2009-02-28 19:32:40
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    > na wierzchu.

    .. tyle ze polisa jest tym tansza, im lepsze zabezpieczenia :-)

    Marketing.
    Na dodatkowe zabezpieczenia wydałes 3,5tys pln a zniżka na polisie którą
    dzieki temu uzyskasz to pewnie max 100zł rocznie. Polisy są stosunkowo tanie
    wiec te znizki to taka kiełbasa wyborcza. Złodzieje wiedzą do kogo idą, więc
    jesli już sie zabezpieczać to nie oknami antywłamaniowymi, szybami P2 czy P4
    ale przemyślaną instalacją alarmową która zareaguje już na wtargniecie na
    teren posesji no i budynek zabezpieczyć tak aby pokierować złodzieja tam
    gdzie my chcemy. Pisał o tym kilkakrotnie szczegółowo Jacek"Plumpi"
    Lumpów spod budki z piwem zniechęca juz naklejka agencji ochrony, a
    zawodowca nie zatrzymają i szyby P2 pewnie.
    Zresztą w większosci przypadków jak właściciel posesji wypłukał się z
    kasy na antywłamaniowe drzwi, okna z szybami P4 super alarmem z
    monitoringiem i dwa bulteriery to pewnie już go nie stać na błyskotki i nnne
    rzeczy atrakcyjne dla złodzieja;)))))))

    Kris