  • 11. Data: 2020-09-19 13:02:50
    Temat: Re: Co może robić takie dziury?
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Sat, 19 Sep 2020 09:36:38 +0200, Mateusz Viste pisze:
    > O ile się (luźno) orientuję, to i w kraju te okazy wystepują. Kluczem
    > jest tu raczej życie w ciszy i odosobnieniu - w środku wsi o takie
    > obserwacje z pewnością bardzo trudno, niezależnie od kraju.

    Zapewne masz rację. Akurat mieszkam w pobliżu lasu (a raczej tworu
    lasopodobnego), jednak okolica jest ogólnie zurbanizowana,
    zmechanizowana i zautomatyzowana.

    Taka historia na boku. Parę lat temu, jak się tam przeprowadziłem,
    niemile zaskoczył nas w domu najazd karaczanów zwanych prusakami. Jako
    człek miastowy, weteran podobnych bojów rozgrywanych w gomułkowskich
    blokach, sięgnąłem po broń masowego rażenia. Jednakże zachowanie
    nieprzyjaciela wprawiło mnie w zdumienie. Karaczany te nie bały się
    światła i z przyjemnością zażywały kąpieli słonecznych, zgoła niechętnie
    przesiadując w murach domostwa. Wobec tych faktów akcja pacyfikacyjna
    została wstrzymana. Jak się okazało słusznie, gdyż były to Ectobius
    sylvestris, czyli zadomki leśne. Owady, jak się okazuje, bardzo
    sympatyczne. Pojawiają się masowo w okolicach czerwca, po czym gdzieś
    znikają.

    Do tej pory wstyd mi za tę karygodną pomyłkę i - co tu kryć - braki
    w wiedzy. Trudno więc nie zgodzić się z tym, że wszystkie te mniej znane
    twory zamieszkują najbliższe okolice, jednak ujawniają się sporadycznie,
    płoszone zdobyczami cywilizacji.

    > Też mam ogrodzenia. O, takie (filmik nie mój):
    > https://youtu.be/YzWjeiJyWd4

    O skurkowaniec!

    > Jeśli "lokalne drapieżniki" to luźno latające psy, to zaiste mała szansa
    > na spotkanie lisa. Jakiekolwiek ciekawej fauny zresztą też.

    Otóż to. Nie podejrzewam zbytnio lisa, gdyż obserwacje wskazują na
    obecność innych rzezimieszków trudniących się taką robotą.

    k.

  • 12. Data: 2020-09-19 13:29:43
    Od: collie <c...@v...pl>

    W piątek, 18.09.2020 o 19:59, Jacek napisał:

    > U mnie jedna ryje coś nocą, a nocą ptaki nie latają.

    No to weź pod uwagę Krasnoludów. Lubią nocką ciemną ryć
    z i do Śródziemia. I nie latają.

  • 13. Data: 2020-09-19 21:52:27
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.09.2020 o 13:29, collie pisze:

    > No to weź pod uwagę Krasnoludów. Lubią nocką ciemną ryć
    > z i do Śródziemia. I nie latają.

    O 13:29 na takiej fazie??
    Jacek

  • 14. Data: 2020-09-20 12:01:58
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobota, 19.09.2020 o 21:52, Jacek napisał:

    > O 13:29 na takiej fazie??

    Gdyby nawet, to jak w znanym dowcipie:
    ja przynajmniej jutro wytrzeźwieję, a Ty nadal bedziesz bucem.
    Z dwoma pytajnikami na dodatek.