  • 1. Data: 2020-11-10 13:45:20
    Temat: Jak uszczelnic 20-letnie okno PCV?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Lokator narzeka, że mu wieje z okna.
    Okno rok 1997 mniej więcej, nazwa profilu wyleciała mi z głowy (trzyliterowy skrót,
    chyba w Gliwicach skręcali).
    Oglądałem, uszczelki całe, choć cieniutkie jak pergamin.
    Okucia obwiedniowe na miejscu przynajmniej na oko, podkręciłem wałeczki "na nos" ale
    bez wielkiego efektu.
    Problem, że to kawał okna jednoskrzydłowego 150x150 (wymiar w świetle muru, skrzydło
    odrobinę mniejsze), wentylacja mechaniczna więc
    podciśnienie, do tego X piętro.
    PYTANIA:
    Jest sens próbować uszczelniać tak, żeby zachować otwieranie skrzydła, czy po prostu
    pogodzić się z "zaklejeniem" na zimę (lokator
    by wolał pozostawić otwieranie dla "wietrzenia")?
    Macie pomysł, jak/czym uszczelniać?
    Mi różne przychodzą do głowy (robiłem kiedyś "w branży"), ale często wymagałyby
    egzotycznych materiałów (przykładowo "puchnące
    uszczelki").