  • 1. Data: 2018-01-19 14:39:38
    Temat: Kogeneracja dla Kowalskiego
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Kręci mnie ten temat od dawna, naczytałem się kupy pierdół o różnych
    wynalazkach, Stirlingach i innych tam, wszystko jest piękne dopóki
    nie dojdzie do ceny za taką zabawkę :P
    Ale tak czy siak chciałbym sobie kiedyś coś takiego sklecić.
    Ostatnio natrafiłem na prosty i fajny klamot:

    http://www.na-wa-tec.de/bhkw.html

    w skrócie, diesel z asynchroniczną prądnicą, może pracować na sieć
    i wyspowo. Pędzony olejem opałowym. Obieg chłodzenia silnika idzie
    oczywiście w ciepło użytkowe. Koszt samej kWh elektrycznej (bez uwzględniania
    generacji cieplnej) to okolice 1zł, więc jak na awaryjne to spoko,
    a jak na główne źródło energii to słabo ;) Chyba żeby jakiś tańszy olej wykombinować.
    No ale cena też niefajna, kilka tysięcy euro sobie winszują.
    Jest już trochę wynalazków typu ogniwo paliwowe, wpuszcza się tam
    gaz sieciowy i generuje ciepło i prund. Ale cena tego to już w ogóle
    zabija :>
    Ktoś ma pomysł na jakąś niedrogą i w miarę nieawaryjną kogenerację? ;P

    L.

  • 2. Data: 2018-01-19 15:09:27
    Temat: Re: Kogeneracja dla Kowalskiego
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Jan 2018 05:39:38 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > Ktoś ma pomysł na jakąś niedrogą i w miarę nieawaryjną kogenerację? ;P

    Nie ja, bracia ruscy :) Kopią bitcoiny a chłodzeniem kompów podgrzewają
    syberyjską chatę :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-01-19 15:24:57
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 19 Jan 2018 15:09:27 +0100, Jacek Maciejewski wrote:
    > Nie ja, bracia ruscy :) Kopią bitcoiny a chłodzeniem kompów podgrzewają
    > syberyjską chatę :)

    Od miesiąca opłacalność takiego ogrzewania staje się coraz bardziej
    niepewna... Czas pokaże.

    Śmiechy śmiechami, kilka lat temu poznałem pewną firmę w paryskim
    inkubatorze przedsiębiorczości która zajmowała się produkcją grzejników
    elektrycznych. Niby nic takiego, grzejnik jak grzejnik - ale tu haczykiem
    było to że elementem grzewczym było kilkanaście CPU, a sam grzejnik był
    po prostu ich wielkim radiatorem. Grzejnik podłączało się się do RJ45 i
    moc obliczeniową można było sprzedawać lub wykorzystywać samemu (m.in. np
    do kopania coinów).

    O, widzę że dalej istnieją, i chyba dobrze im się powodzi:
    https://computing.qarnot.com/

    Mateusz

  • 4. Data: 2018-01-19 15:37:22
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > fajny klamot:
    tez myslalem.... , choc myslec to tutaj mocno przesadzone slowo.
    starego diesla z jakiegos merola czy 1,9 tdi, opalem to gnac, reszta jak
    piszesz.
    ale to takie tam bo ja kompletnie nie mam pojecia o tym.
    ale smaczna jest dla mnie mysl zeby tym od prunda przedstawic kurs
    ogrodniczy z naciskiem na zasadzanie
    .... kopa.
    pytanie czy technicznie sie da? takich starych diesli od groma na rynku.
    pytanie dwa to czy nawet pokogenerowane z taksowkarskim zawodem + OO w
    zbiorniku by sie oplacilo...
    ryzyko jazdy na oo oczywiscie pomijam.
    to jak?

  • 5. Data: 2018-01-19 16:38:54
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 14:39:40 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > zabija :>
    > Ktoś ma pomysł na jakąś niedrogą i w miarę nieawaryjną kogenerację? ;P

    ja mam pomysł - chcesz pobawić? u mnie pod drzewem stoi stary agregat prądotwórczy na
    diesla 8kW. Nigdy nie odpalałem, ojciec moze 30lat temu :)
    Materiał na eksperyment jest.

    b.

  • 6. Data: 2018-01-19 16:40:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 15:24:59 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:
> [...]
    > do kopania coinów).
    >
    > O, widzę że dalej istnieją, i chyba dobrze im się powodzi:

    Dobre :P Ciekawe ile toto kosztuje w zakupie i ile można dostać
    za sprzedaż mocy obliczeniowej. Jakby taki 500W klamot sobie wisiał
    na taniej taryfie i wychodził na zero, to w sumie dlaczego by nie?

    L.

  • 7. Data: 2018-01-19 16:44:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 15:37:27 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:
    > pytanie czy technicznie sie da? takich starych diesli od groma na rynku.
    > pytanie dwa to czy nawet pokogenerowane z taksowkarskim zawodem + OO w
    > zbiorniku by sie oplacilo...
    > ryzyko jazdy na oo oczywiscie pomijam.

    No jak pisałem da się, patrz niemiecki klamot. Dać się da, tyle że
    1 zł za kWh prądu + zysk z ciepła, więc szału nie ma. Dlatego pytałem
    co tańszego niż diesel by można zastosować :]

    L.

  • 8. Data: 2018-01-19 16:45:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 16:38:56 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > ja mam pomysł - chcesz pobawić? u mnie pod drzewem stoi stary agregat
    > prądotwórczy na diesla 8kW. Nigdy nie odpalałem, ojciec moze 30lat temu :)
    > Materiał na eksperyment jest.

    Po 30 latach to on już się mógł zbiodegradować, ale pomacać można :P

    L.

  • 9. Data: 2018-01-19 16:47:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 16:45:15 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Po 30 latach to on już się mógł zbiodegradować, ale pomacać można :P
    >
    > L.

    mialem ochote kiedys go odpalic ale zdaje sie ze jakis wiekszy akumulator potrzeba,
    jak taki masz to przyjedź i zrobimy próbe czy on wciąż żyw. Kawa gratis :)

    b.

  • 10. Data: 2018-01-19 17:10:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 16:47:58 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > mialem ochote kiedys go odpalic ale zdaje sie ze jakis wiekszy akumulator
    > potrzeba, jak taki masz to przyjedź i zrobimy próbe czy on wciąż żyw.
    > Kawa gratis :)

    Akumulatora nie mam, musiałbym popytać.
    Ale darmową kawę zawsze warto wychłeptać :]

    L.