  • 11. Data: 2018-01-19 17:25:34
    Temat: Re: Kogeneracja dla Kowalskiego
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Jan 2018 08:10:15 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > Akumulatora nie mam, musiałbym popytać.
    > Ale darmową kawę zawsze warto wychłeptać :]
    >
    > L.

    Dobrzy ludzie, wiecie jak takie coś hałasuje cichą nocą? Psami was ze
    wsi poszczują i kijami pogonią... :)
    Ale eksperyment się szykuje przedni :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2018-01-19 17:38:36
    Od: cyceron <t...@b...goaway>

    On 19.01.2018 16:44, Lisciasty wrote:
    > co tańszego niż diesel by można zastosować :]

    Silnik CNG zasilany z rurki gazowej? Na wypasie z kondensacją spalin?
    :-) Szacuję, że powinno wyjść o tyle taniej, o ile tańsze jest
    ogrzewanie gazowe od olejowego. Może tylko trochę więcej energii pójdzie
    w ciepło (procentowo).

    Nie widziałem takich gotowych rozwiązań do kupienia, więc pewnie robota
    dla majsterklepki.

    C.

  • 13. Data: 2018-01-19 18:31:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Po 30 latach to on już się mógł zbiodegradować, ale pomacać można :P

    Kiedyś taki miałem w ogródku. Znajomy przywiózł na przechowanie, bo ma
    mało miejsca. Stał tak z dziesięć lat. Aż pieron strzelił w najbliższy
    transformator, zapowiadała się dłuższa przerwa w zasilaniu. Podłączyłem
    kablami rozruchowymi do samochodu -- odpalił za pierwszm razem. Więc
    nie był specjalnie biodegradowalny. Chodza słuchy, że podczas ostatniej
    ruchawki na Ukrainie jacyś ziomkowie odpalili czołg z pomnika.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2018-01-19 19:41:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 14:39 Lisciasty <l...@p...pl> pisze:

    > Ktoś ma pomysł na jakąś niedrogą i w miarę nieawaryjną kogenerację? ;P
    >
    > L.

    Kiedyś śledziłem kilka forów/blogów na ten temat. Wnioski do jakich tam
    dochodzili ludzie były zawsze identyczne. Silniki z aut mają marną
    trwałość jak się to przeliczy na godziny. Co roku praktycznie trzeba było
    szukać klamota od nowa.

    TG

  • 15. Data: 2018-01-19 19:42:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Jan 2018 18:31:07 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Chodza słuchy, że podczas ostatniej
    > ruchawki na Ukrainie jacyś ziomkowie odpalili czołg z pomnika.

    Małe szanse :) To musi być fake news.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2018-01-19 20:02:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > Małe szanse :) To musi być fake news.

    Szybki gugiel pokazuje na przykład takie rzeczy:

    https://youtu.be/a1Z4IOQWNKY

    Co wcale nie znaczy, że wszystko musi być prawdą.

    Jarek

    --
    I dobili -- piesnja w tom poruka
    Wszech wragow w atake ognewoj

  • 17. Data: 2018-01-20 08:52:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/19/2018 3:24 PM, Mateusz Viste wrote:
    > elektrycznych. Niby nic takiego, grzejnik jak grzejnik - ale tu haczykiem
    > było to że elementem grzewczym było kilkanaście CPU

    Obecnie ekonomiczniej wychodzi koparka kryptowalut, tyle że sa
    hałaśliwe, ale umieszczona w kotłowni powinna dać radę. Znam co najmniej
    jednego człowieka który zrezygnował tradycyjnego z ogrzewania domu
    kopiąc kryptowaluty. Wystarczyła zwykła pompa ciepła powietrze->ciecz.
    Sama koparka pobierała koło 3kW mocy ciągłej wiec była malutka.

  • 18. Data: 2018-01-20 09:12:48
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 20 stycznia 2018 08:52:24 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > kopiąc kryptowaluty. Wystarczyła zwykła pompa ciepła powietrze->ciecz.
    > Sama koparka pobierała koło 3kW mocy ciągłej wiec była malutka.

    a jak finansowo wychodzi?

    b.

  • 19. Data: 2018-01-20 09:27:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/20/2018 9:12 AM, Budyń wrote:
    > a jak finansowo wychodzi?

    Ciągle się to zmienia z uwagi na niestabilne kursy. Kiedy go pytalem
    ponad rok temu opłacało się rzędu 250zł dziennie (w sensie w tym
    momencie gdy go pytałem), już po odliczeniu wszystkich kosztów pradu,
    ale nie amortyzacji sprzetu. Sprzet amortyzuje się sprzedając karty
    kopiące na allegro i trudno przewidzieć jaki będzie zysk/strata.
    Zawodowi kopacze często modernizują sprzęd bezustannie, czyli rotują
    karty na takie które sa tańsze w eksploatacji a stare sprzedają.

    Istotne jest że z użyciem klimatyzatora ktory potrafi grzać da się
    zrobić ogrzewanie domu pradem ktore nie dośc ze się zwraca to jeszcze
    zarabia.

    Pomocne w tym sa kiepskie zimy :D

  • 20. Data: 2018-01-20 10:25:45
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 20 Jan 2018 08:52:08 +0100, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > kopiąc kryptowaluty. Wystarczyła zwykła pompa ciepła powietrze->ciecz.
    > Sama koparka pobierała koło 3kW mocy ciągłej wiec była malutka.

    A to swoją drogą, różne rzeczy można wymyślić. Z tym że to anegdotyczne
    rozwiązanie o którym pisałem jest nieco bardziej profesjonalne, i
    skrojone na większą skalę. No i niezależne od kryptowalut które jutro
    mogą być lub nie.

    Mateusz