  • 11. Data: 2013-11-04 11:11:49
    Temat: Re: Kotłowe horrendum
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Monday, November 4, 2013 10:43:20 AM UTC+1, Irek N. wrote:
    > Wiesz co, przesadzasz.

    Ależ ja nawet nie mam kotła. Piszę o tym, co widzę
    w dyskusjach. Myślisz, że te stada ludzi przesiadują, kurwią,
    ustawiają i dzwonią, bo mają takie hobby? Szczerze w to wątpię :>
    Oczywiście nie neguję, że jak ktoś zrobi przemyślany zakup
    i wie jak ustawić to problemu nie ma. Ale takich ludzi jest
    pewnie 1% :>

    L.

  • 12. Data: 2013-11-04 11:14:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 11:11:49 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ależ ja nawet nie mam kotła. Piszę o tym, co widzę
    > w dyskusjach. Myślisz, że te stada ludzi przesiadują, kurwią,
    > ustawiają i dzwonią, bo mają takie hobby? Szczerze w to wątpię :>

    To w wiekszosci hobbysci - mogliby olac temat, pogodzic sie ze strata pewnie
    5-20% energii przez gorsze niz mogloby byc spalanie i wszystko by tez pewnie
    smigalo. Gorzej, z wieksza iloscia popiolu, bardziej smrodzac i dymiac ale
    by grzalo :) W sumie dobrze ze im sie chce bo dzieki temu mamy choc troche
    mniej syfu w powietrzu :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2013-11-04 11:22:23
    Od: s...@g...com

> [...]
    >
    > Oczywiście nie neguję, że jak ktoś zrobi przemyślany zakup
    >
    > i wie jak ustawić to problemu nie ma. Ale takich ludzi jest

    Irek N ma racje. A to o czym piszesz to syndrom "lokalny". Wszedłeś w miejsce gdzie
    zbierają się kombinatorzy i w męczarniach coś tam klecą i sie dziwisz temu co
    widzisz.
    Tego że masa ludzi sterownika nie tyka i im dobrze działa i grzeje nie widzisz, bo
    sie nie chwalą.

    U mnie mam piec zwykly i mimo że nie jest optymalny to grzeje calkiem ok.
    Mam 130m2, nagrzane do 25-27 stopni (tak sobie rodzina życzy) i spalam jakieś 3-5 ton
    byle wegla.
    Jak sie dobrze naładuje to na 12h wystarczy, albo i dłużej jak mrozu nie ma.

    I w piecu moge palić węglem, drewnem, trocinami, klockami po wycince sadu itp.
    Tak więc nie ma co przesadzać. To że są piece które są kiepskie nie zmienia tego że
    wiekszość pieców taka nie jest.

  • 14. Data: 2013-11-04 11:46:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Monday, November 4, 2013 11:22:23 AM UTC+1, s...@g...com wrote:

    > Irek N ma racje. A to o czym piszesz to syndrom "lokalny".
    > Wszedłeś w miejsce gdzie zbierają się kombinatorzy
    > i w męczarniach coś tam klecą i sie dziwisz temu co widzisz.

    No nie bardzo, to są goście, którzy kupili nowy kocioł
    z nowoczesnym sterownikiem i mają problem, bo albo gaśnie,
    albo za dużo grzeje, albo grzeje niestabilnie i trzeba przy tym
    non-stop grzebać. Nie powiedziałbym, że to jest problem marginalny.

    L.

  • 15. Data: 2013-11-04 12:17:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 11:46:56 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > albo za dużo grzeje, albo grzeje niestabilnie i trzeba przy tym
    > non-stop grzebać. Nie powiedziałbym, że to jest problem marginalny.

    A ja przypuszczam ze to sa goscie ktorzy do nowoczesnego i dobrze ocieplonego
    domu w ktorym wystarcza zrodlo ciepla 5-8kW kupili kotly po 25-30kW. Zreszta
    chyba trudno kupic slabszy jezeli jednoczesnie chce sie miec pojemna komore
    spalania tudziez duzy podajnik :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2013-11-04 12:26:02
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-04 10:48, Adam pisze:

    > Nie, ustawiasz sterownik pokojowy na grzanie w taniej taryfie do np. 22.5,
    > a w drogiej do 22.0 i grzeje w wiekszosci w taniej. Oczywiscie trzeba to
    > dopasowac do swojego domu ale kilku moich znajomych tak robi i maja
    > znakomite wyniki, a COP jest wtedy sporo wyzszy (teraz grzeje za kazdym
    > razem wode do ~40stC w buforze puszczajac w podlogi jedynie 22-25 stC np.).
    > W takich jak teraz okresach przejsciowych moznaby wtedy zejsc z kwotami
    > za ogrzewanie :)

    A czy czasem dluzsze grzanie w drogiej nie zniweluje wyzszego copa? Inna
    sprawa, ze tylko podczas wiekszych mrozow, a te moze w zaloznosci od
    regionu.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2013-11-04 12:39:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 12:26:02 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A czy czasem dluzsze grzanie w drogiej nie zniweluje wyzszego copa? Inna
    > sprawa, ze tylko podczas wiekszych mrozow, a te moze w zaloznosci od
    > regionu.

    Niekoniecznie musi dluzej grzac w taniej - moze wyjsc calkiem podobnie :)
    Tylko komfort IMHO znacznie spadnie bo bedzie to bardziej grzanie "pulsacyjne"
    niz delikatnie pogodowka. No i wolniejsza reakcja na zmiany temperatury na
    zewnatrz (szczegolnie na nagly wzrost temperatury).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2013-11-04 12:53:32
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-04 12:39, Adam pisze:

    > Niekoniecznie musi dluzej grzac w taniej - moze wyjsc calkiem podobnie :)

    To znaczy, ze w taniej musialbys grzac podloge do wyzszej temp.

    > Tylko komfort IMHO znacznie spadnie bo bedzie to bardziej grzanie "pulsacyjne"
    > niz delikatnie pogodowka. No i wolniejsza reakcja na zmiany temperatury na
    > zewnatrz (szczegolnie na nagly wzrost temperatury).

    Mysle, ze w bezwladnym domu zmiany temp. nie bylyby zbyt drastyczne przy
    w miare stalej temp. na zewnatrz. Co innego jak zrobi sie szybko
    cieplej, albo slonca duzo. No i w duze mrozy rano moze byc znacznie
    cieplej jak wieczorem.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2013-11-04 13:30:52
    Od: s...@g...com

> [...]
    > albo za dużo grzeje, albo grzeje niestabilnie i trzeba przy tym
    > non-stop grzebać. Nie powiedziałbym, że to jest problem marginalny.

    No to juz zupelnie pomieszales.
    Skoro mają problem to cos jest nie tak.
    Bo byle piec bez sterownika grzeje i tyle.
    A ze sterownikiem to albo sterownik zepsuty albo "coś" inneo jest bardzo nie tak.
    Może pompka nie działa bo sie zepsuła, może jakis siłownik sie zacina? Może tak jak
    Adam podpowiada ze rozmiary pieca/bufora sa niedopasowane?
    Trzeba zbadać.
    I to jest problem a nie to że w ogólnosci sterowniki i palenie węglem jest złe.

  • 20. Data: 2013-11-04 14:04:42
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 12:17:46 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > A ja przypuszczam ze to sa goscie ktorzy do nowoczesnego i dobrze ocieplonego
    > domu w ktorym wystarcza zrodlo ciepla 5-8kW kupili kotly po 25-30kW.

    O, to jak moj przypadek. Dobre ocieplenie a kociol 28kW. No ale mam bufor, wiec
    regulacja mocy mnie nie dotyczy.

    > Zreszta
    > chyba trudno kupic slabszy jezeli jednoczesnie chce sie miec pojemna komore
    > spalania

    Wlasnie dlatego taki mocny.