  • 41. Data: 2022-10-02 07:02:28
    Temat: Re: Limit 2000 kWh taniego prądu to wg czego.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-10-2022 o 12:16, Janusz pisze:

    > 22kzł razem z narzędziami, typu drabiny, kleszcze itp.

    Ale to cena za same materiały?
    To nie porównuj tego nawet....

  • 42. Data: 2022-10-02 15:00:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Tylko nikt tutaj nie pisze o zyskach, a wszyscy jak mantrę
    > powtarzają zdanie o zwróceniu się tej "inwestycji". Jak w coś się
    > inwestuje, to liczy (a przynajmniej powinno) ile się na tym
    > zarobi.

    Tylko jak policzyc zysk przy tak zmiennej cenie prądu?

    Ale sprobujmy.
    Zakładam własnie 10kw z mysla o grzaniu. Koszt instalacji 45 tys.

    Zakładajam ze niedługo dowiemy sie iz gaz do grzania pozdrozeje o 100%
    i bedzie kosztował np 5zł za m3.
    Grzanie w sezonie kosztowało mnie okolo 8tys, założmy ze teraz wyszłoby
    12tys.

    Czyli po 4 latach bede miał ogrzewanie w cenie przegladów sprzetu.
    Zakładajac 15 letni czas pracy instalacji PV - zwrot wyniesie grubo
    ponad 100tys.

    Oczywiście mozna to policzyc nawet z dokładnoscia do piatego miejsca po
    przecinku?
    Ale czy ma to jakikolwiek sens? Gaz w zeszłym roku zdrozał o 100%, prad
    w tym zdrozeje o 400%...

    Przez długi czas byłem przeciwnikiem takiego kombinowania ale jak
    walczyc ze swiatem w ktorym cena energii moze podrozec 10x w ciagu roku
    i wszyscy rzadzacy sa nagle zaskoczeni?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 43. Data: 2022-10-02 15:42:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 2 października 2022 o 15:00:10 UTC+2 Budzik napisał(a):

    > Zakładam własnie 10kw z mysla o grzaniu. Koszt instalacji 45 tys.

    Czyli 1kWh będzie Ciebie kosztowała ok40-45gr
    Dzisiaj kosztuje ok 70gr(os fiz),
    > Zakładajam ze niedługo dowiemy sie iz gaz do grzania pozdrozeje o 100%
    > i bedzie kosztował np 5zł za m3.

    Czyli 1kWh ok 50gr.
    Z pv będziesz więc miał taniej ok 10gr za kWh w porównaniu do gazu

  • 44. Data: 2022-10-02 15:47:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 2 października 2022 o 15:00:10 UTC+2 Budzik napisał(a):
    >.
    > Grzanie w sezonie kosztowało mnie okolo 8tys,
    Czyli zuzywales ok 40000kwh
    Z paneli 40000kwh kosztować Ciebie bedzie...?

  • 45. Data: 2022-10-02 15:47:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z
    > książki, nie stosuj systemu Braille'a." T. Bernard
    Nic nie jesteś w stanie policzyć. Inny scenariusz. kacapy przegrywają i mają do
    zapłacenia Ukrainie dużo kasy. Niemiecki plan ominięcia gazociągami Europy wschodniej
    poszedł się jebać jak zostały zniszczone gazociągi w Bałtyku. Przez nas przechodzi
    jedyny gazociąg mogący zaspokoić szwabów w gaz. Szwaby winne są nam dużo kasy. Żeby
    mieć gaz muszą się z nami dogadać kiedy zapłacą za wojnę. Stajemy się tym czym
    chcieli być niemcy. My kupujemy gaz od ruskich i odsprzedajemy z zyskiem innym.
    Ruskie ma duże zobowiązania to sprzedaje dużo gazu. Gaz drastycznie tanieje. Kupujemy
    po złotówce za metr sześcienny i sprzedajemy po trzy złote. Rząd z zysku dopłaca do
    gazu i odbiorca ma go po 50 groszy za metr. W międzyczasie Chińczycy uruchamiają
    seryjna produkcję małych siłowni termojądrowych. Brzmi jak bajka ale bajka być nie
    musi.

  • 46. Data: 2022-10-02 16:10:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 2 października 2022 o 15:47:46 UTC+2 4...@g...com napisał(a):

> [...]
    uruchamiają seryjna produkcję małych siłowni termojądrowych. Brzmi jak >bajka ale
    Tak to nie działa
    Diesel dzisiaj po ok 7 zł, benzyna podobnie.
    Na ulicach aut nie brakuje, rządzący na widllach czy innych taczkach nie wyjechali
    Czy społeczeństwo zaakceptowalo ta cenę.
    I nawet gdyby się okazało ze ruscy czy inne szejki nam ropę po 1 eurocencie zechcą
    sprzedawać to Obajtki czy ich następcy zadbają o o tom odpowiednio uzasadnia żeby na
    stacjach paliw kosztowała 7zl.
    Bo skoro kupujący sa w stanie zapłacić 7zl to i niby czemu sprzedawać im za 2zl?

  • 47. Data: 2022-10-02 18:15:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 2 października 2022 o 16:10:12 UTC+2 Kris napisał(a):

> [...]
    stacjach paliw kosztowała 7zl.
    > Bo skoro kupujący sa w stanie zapłacić 7zl to i niby czemu sprzedawać im za 2zl?
    Może po to po 7 żebyś za dwa lata nie musiał świat Bożego Narodzenia w piwnicy w
    bombardowanym przez ruskich mieście spędzał.

  • 48. Data: 2022-10-02 18:48:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 2 października 2022 o 18:15:49 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    ?
    > Może po to po 7 żebyś za dwa lata nie musiał świat Bożego Narodzenia w piwnicy w
    bombardowanym przez ruskich mieście spędzał.
    Za bardzo ufasz różnym Obajtkom.
    Prąd u nas głównie z węgla, nasze kopalnie znacząco w ostatnim czasie cen węgla nie
    podniosly a "rynkowe" ceny prundu wzrosły kilkakrotnie.

  • 49. Data: 2022-10-02 19:43:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 2 października 2022 o 18:48:40 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    > Prąd u nas głównie z węgla, nasze kopalnie znacząco w ostatnim czasie cen węgla nie
    podniosly a "rynkowe" ceny prundu wzrosły kilkakrotnie.
    Wiesz jak tata mówił do Michała Wołodyjowskiego? Nieduży jesteś i jak się ciebie nie
    będą bali to się będą z ciebie śmiali. I nie ma znaczenia że Wołodyjowski był
    postacią fikcyjna. Przesłanie się liczy. Jedna rakieta patriot kosztuje 3 ( słownie
    trzy) miliony dolarów w wersji podstawowej, czyli pułap 17 kilometrów. Taka co ma
    pułap 35 kilometrów jest droższa. Które byś kupił i ile mając takiego sąsiada jak
    rosja? Że zbrojeniami jest jak ze zdrowotnym. Place bez szemrania licząc że nigdy w
    życiu nie skorzystam.

  • 50. Data: 2022-10-04 08:41:00
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 22.09.2022 o 13:53, M M pisze:
    > To chyba uszczelnili (znaleźli jakiś kruczek prawny by wypłacać tylko raz na
    gospodarstwo), ale teraz może być dużo zamówień na nowe liczniki. Tylko to niestety
    trwa kilka miesięcy - niedawno przerabiałem głupie zwiększenie mocy (wymiana
    ogranicznika mocy ETIMAT T 3x16A na 3x32A bez żadnych innych zmian), trwało 3
    miesiące...

    Luksus. Ja w Tauronie czekam od marca, przy obecnych prognozach cen przestało mi
    zależeć,
    więc po drugim przypomnieniu olałem i zobaczymy czy kiedyś do mnie dotrą... ;)