  • 21. Data: 2020-06-28 12:12:38
    Temat: Re: Mała Fotowoltaika z duzym potencjałem
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/06/2020 11:59, Budzik wrote:
    > A to ciekawostka.
    > Serio? Czyli rozumiem, ze sa juz firmy co za 100zł-200zł
    > przeprogramowuja sterownik?

    Nie, wiedza o tym jak go zamienić nie jest znana. Wie to tylko
    producent. Możliwe też ze możliwy jest tylko downgrade.

    Ponoć linia produkcyjna Huawei produkuje tylko model X i w miarę
    zapotrzebowania po produkcji jest robiony downgrade do Y i Z. Na ile w
    tym prawdy, nie wiem, ale waga wych falwoników SUN2000 jest identyczna
    bez względu na wartość mocy, a moc obcinana jest jak od żyletki co widać
    na wykresach.

    > Jakie to sa wartosci w danej instalacji?
    > Wszedłem na googla i falownik 10kW kosztuje od 2,5kpln w gore.

    Coś tanio. Podrzuć linkiem.

  • 22. Data: 2020-06-28 12:22:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/06/2020 11:59, Budzik wrote:
    > Tak tylko głosno mysle, z czego miałoby wynikac ewentualne
    > niedziałanie, skoro panele to takie specyficzne obciazenie ze mogaw
    > danym momencie dac zarówno 100% mocy jak i 0,1%.

    Panele w pewnym momencie generują za niskie napięcie. Więc tego 0.1%
    możesz już nie odzyskać.

    Zobacz:

    https://drive.google.com/file/d/1ioOQoY9USY_cqK52UG5
    7h3jwHydxenPk/view?usp=sharing

    To moje wczorajsze napięcie z jednej nitki PV. Widać cutt-off przy 300V.
    Innymi słowy panele muszą dać minimum 300V aby falwonik rozpoczął
    działanie. Takie napięcie pojwiło się u mnie wczoraj o 4:55 rano i
    spadło poniżej 300V o 20:55. Gdybym miał w łańcuchu więcej paneli
    zaczęło by kilka minut wczesniej, ale ryzyuje że przekrocze max napiecie
    (ono co prawda, przez obciązenie falownika, jest obniżane, ale chodzi o
    moment włączenia PV na pełną moc wyłacznikiem, nie może przekroczyć
    bodaj 800V).

    Falwonik dalej nawet i 25W w tym ostatnim tchnieniu, ale to nie jest
    wszystko co można z paneli uzyskać, to tylko graniczenie technologiczne.

    Przy czym nie ma o co walczyć ... więcej zabierze epwnie kilka minut
    chmur niż te obcinki z końców.

  • 23. Data: 2020-06-28 13:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

    > Coś tanio. Podrzuć linkiem.

    Wpisałem w google falownik 10kW... Pewnie te co sie pokazały to nie do
    fotowoltaiki... ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 24. Data: 2020-06-28 14:18:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 28 czerwca 2020 11:42:18 UTC+2 użytkownik heby napisał:
    > Huawei 5kW i 11kW waża tyle samo.

    A Zeversolar, SMA, Kaco i inne tak nie mają.

    > Tak, wystarczy nie zakładać że wyjątek stanowi regułę.

    A może nie należy robić reguły na podstawie wyjątku.

  • 25. Data: 2020-06-28 14:55:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > Nie, wiedza o tym jak go zamienić nie jest znana. Wie to tylko
    > producent. Możliwe też ze możliwy jest tylko downgrade.

    Ma na przykład wiedzę o tym, jakie elementy wlutować w obwodach mocy.
    Tranzystory z zewnątrz wyglądają tak samo, ale cenę mają różną.
    W słabszym wykonaniu inwertera połowa z nich może być w ogóle nie
    wlutowana. Suma pozycji z BOM nie musi odpowiadać różnicy cen zbytu,
    ale to już polityka finansowa producenta. Niekoniecznie jest tylko
    różnica w firmware. Przekaźniki SSR też różnie kosztują w zależności
    od parametrów, a obudowy mają te same.

    > Ponoć linia produkcyjna Huawei produkuje tylko model X i w miarę
    > zapotrzebowania po produkcji jest robiony downgrade do Y i Z.
    > Na ile w tym prawdy, nie wiem [...]

    Bo Huawei to zło wcieline. Tymi inwerterami nie tylko chcą nas oszukać,
    ale też podsłuchać i kontrolować cały świat. Ile w tym prawdy, nie wiem.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2020-06-28 14:55:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > Wpisałem w google falownik 10kW... Pewnie te co sie pokazały
    > to nie do fotowoltaiki... ;-D

    W tym kontekscie lepiej pasuje słowo "inwerter".

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2020-06-28 15:06:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > To znaczy?

    Ogniwa łączy się w szereg, na typowy panel przypada około 30 V,
    a producent deklaruje, w jakim zakresie napieć wejściowych może
    pracować jego urządzenie. Na przykład 600-1000 V.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2020-06-28 15:55:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/06/2020 14:18, Lisciasty wrote:
    > A może nie należy robić reguły na podstawie wyjątku.

    Cieszę sie że to zauważyłeś.

  • 29. Data: 2020-06-28 15:59:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/06/2020 14:55, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Ma na przykład wiedzę o tym, jakie elementy wlutować w obwodach mocy.
    > Tranzystory z zewnątrz wyglądają tak samo, ale cenę mają różną.

    Nie, tu chdozi oto że Hauwej może Ci dostarczyć dowolną ilośc falowników
    o *niższej* mocy [1] jeśli tylko ma te wyższe. Daje to do myślenia czy
    downgrade nie odbywa się *po* ich produkcji.

    [1] Info ze spotkania z dystrybutorami. Niestety wiem to tylko od
    jednego z nich, wiec to tylko na poziomie gdybania.

    > Bo Huawei to zło wcieline. Tymi inwerterami nie tylko chcą nas oszukać,
    > ale też podsłuchać i kontrolować cały świat. Ile w tym prawdy, nie wiem.

    Całe szczęscie że to nie na temat, wiec nikogo to nie obchodzi.

  • 30. Data: 2020-06-28 16:03:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 28 Jun 2020 10:54:44 +0200, heby

    > Choć w rzeczywistości modele o róznej mocy różnią się tylko firmware ...

    3kg różnicy w SMA 4kW vs 10kW -- pewnie poszło na większy radiator?

    --
    Pozdor
    Myjk