  • 1. Data: 2020-06-26 00:34:17
    Temat: Mur stoi murem
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Na co zwrócić uwagę patrząc na mur. Już wyjaśniam.
    W najbliższych dniach przymierzam się do obejrzenia kilku domów/mieszkań. Nie będą to
    nowe domy a tym bardziej mieszkania. Jak się przyglądam w czym tu niektórzy mieszkają
    to mnie strach ogarnia, że za chwilę zawali się to wszystko. Teraz mieszkam w domu w
    którym szczytowa ściana ma wygięcie ze 20 cm. (takie wybrzuszenie).
    Mimo moich obaw te domy stoją a ludzie w nich mieszkają. Jednak nie chciałbym się
    wpakować w coś masakrycznie zrujnowanego i niebezpiecznego. Od razu dodam,że żaden
    dom stary (nie wiem jak w nowych) nawet te po remoncie nie mają dokumentacji. Za
    każdym razem na moje pytanie o coś takiego to długo musiałem wyjaśniać o co mi chodzi
    a potem patrzyli na mnie jak na nienormalnego. Krótko - nie ma.
    Pozostaje tylko oglądanie i opukiwanie (nie wiem po co) ale dziur na pewno nie
    pozwolą mi robić.
    Jakieś wskazówki?
    K.

  • 2. Data: 2020-06-26 00:52:49
    Temat: Re: Mur stoi murem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

    > Teraz mieszkam w domu w którym szczytowa ściana ma wygięcie ze 20 cm.

    Kiedyś przymierzałem się do domu, który na wysokości pierwszego piętra
    ma ścianę pochyloną w kierumku ulicy o 60 cm. Czadersko to wyglądało.
    Dom z XVI wieku, ale nikt nie umiał mi powiedzieć, kiedy nastąpiło
    to pochylenie. Podejrzewam jakieś trzęsienie ziemi. Wnętrze też miał
    intrygujące. Już sobie planowałem na ścianie grafikę z wieżą w Pizie
    (byłaby równoległa do frontowej ściany).

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2020-06-26 05:53:28
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 26.06.2020 o 00:34, Kadar pisze:
> [...]
    a potem patrzyli na mnie jak na nienormalnego. Krótko - nie ma.
    > Pozostaje tylko oglądanie i opukiwanie (nie wiem po co) ale dziur na pewno nie

    Po pierwsze patrzyłbym czy jest izolacja pozioma od fundamentów.
    Nie ma, nie widać, nie ma jak sprawdzić pod jakimś ociepleniem, szukać w
    jakim wejściu piwnicy? .. itd.

    Domu bez jakiejkolwiek izolacji, choćby z foliowych worków po nawozach
    bym nie brał.
    Można jeszcze zerknąć czy rynny są blisko ścian wypuszczone, moze to być
    jakąś wskazówką

  • 4. Data: 2020-06-26 05:59:04
    Temat: Re: Mur stoi murem p.s.
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 26.06.2020 o 05:53, marios pisze:

> [...]
    > bym nie brał.
    > Można jeszcze zerknąć czy rynny są blisko ścian wypuszczone, moze to być

    myślę że warto też zwrócić uwagę na kanalizację, w jakim może być
    stanie, czy jest rewizja, zapowietrznik, i w razie "W" czy uratujemy
    się, bo kucie podłóg..

  • 5. Data: 2020-06-26 06:11:05
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 26.06.2020 o 05:59, marios pisze:
    > W dniu 26.06.2020 o 05:53, marios pisze:

    i jeszcze jedno pps
    skoro w 99% nie ma dokumentacji to zapytaj na wstępie czy zostało
    zgłoszone zakończenie budowy = pozwolenie na użytkowanie
    (i żądać papieru na to)
    Jeżeli kupisz bez tego, to będziesz miał zawsze problemy z dotacjami,
    bankami, itd. a naprawa tego stanu rzeczy to zależnie od sytuacji ok.
    10-20 tys. i więcej jak będą rzeczy nie do zaakceptowania.

    Ogólnie remont domu to koszmar odkrywania tysiąca rzeczy do naprawy, a
    koszty kosmiczne

  • 6. Data: 2020-06-26 09:23:26
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > intrygujące. Już sobie planowałem na ścianie grafikę z wieżą w Pizie
    > (byłaby równoległa do frontowej ściany).

    Niezłe ale nie daje mi to wskazówek. Napisz chociaż co zrobiłeś dalej i czy ktoś to
    kupił?
    K.

  • 7. Data: 2020-06-26 09:27:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-26 o 06:11, marios pisze:
    > zapytaj na wstępie czy zostało zgłoszone zakończenie budowy = pozwolenie
    > na użytkowanie
    Co kraj, to obyczaj. Może tam to inaczej działa.

    Robert

  • 8. Data: 2020-06-26 09:29:12
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Po pierwsze patrzyłbym czy jest izolacja pozioma od fundamentów.
    > Nie ma, nie widać, nie ma jak sprawdzić pod jakimś ociepleniem, szukać w
    > jakim wejściu piwnicy? .. itd.

    Od razu mogę ci odpowiedzieć, tu nikt nie stosuje izolacji ani poziomej a tym
    bardziej pionowej. Jestem w Hiszpanii.

    > Domu bez jakiejkolwiek izolacji, choćby z foliowych worków po nawozach
    > bym nie brał.

    Czyli prawie wszystkie (nie piszę wszystkie, bo wszystkich nie widziałem). Może na
    północy w Hiszpanii w regionach np. Galicia, Castilla y Leon i cały ten pas.

    > Można jeszcze zerknąć czy rynny są blisko ścian wypuszczone, moze to być
    > jakąś wskazówką

    Co jeśli nie mają w ogóle rynien. Też dużo takich domów ty jest.
    Ale dzięki.
    K.

  • 9. Data: 2020-06-26 09:30:45
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Ogólnie remont domu to koszmar odkrywania tysiąca rzeczy do naprawy, a
    > koszty kosmiczne

    Tak to mój błąd sorry, nie napisałem, że dotyczy to Hiszpanii stąd pewnie to
    nieporozumienie.
    K.

  • 10. Data: 2020-06-26 10:32:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

    > Niezłe ale nie daje mi to wskazówek. Napisz chociaż co zrobiłeś dalej
    > i czy ktoś to kupił?

    Ktoś kupił i wyremontował. Bardzo ładnie się ta pochyła ściana prezentuje.
    Do środka proszony nie byłem. Zaś co do wskazówek -- jest jedna natury
    ogólnej, dotyczy podejścia do życia, a w tym konkretnym przypadku do
    starych domów. To co dla jednych jest wadą, dla innych może być zaletą.

    --
    Jarek