    Subject: Re: Mur stoi murem
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: marios <d...@f...gd>
    Date: Fri, 26 Jun 2020 05:53:28 +0200

    W dniu 26.06.2020 o 00:34, Kadar pisze:
    > Na co zwrócić uwagę patrząc na mur. Już wyjaśniam.
    > W najbliższych dniach przymierzam się do obejrzenia kilku domów/mieszkań. Nie będą
    to nowe domy a tym bardziej mieszkania. Jak się przyglądam w czym tu niektórzy
    mieszkają to mnie strach ogarnia, że za chwilę zawali się to wszystko. Teraz mieszkam
    w domu w którym szczytowa ściana ma wygięcie ze 20 cm. (takie wybrzuszenie).
    > Mimo moich obaw te domy stoją a ludzie w nich mieszkają. Jednak nie chciałbym się
    wpakować w coś masakrycznie zrujnowanego i niebezpiecznego. Od razu dodam,że żaden
    dom stary (nie wiem jak w nowych) nawet te po remoncie nie mają dokumentacji. Za
    każdym razem na moje pytanie o coś takiego to długo musiałem wyjaśniać o co mi chodzi
    a potem patrzyli na mnie jak na nienormalnego. Krótko - nie ma.
    > Pozostaje tylko oglądanie i opukiwanie (nie wiem po co) ale dziur na pewno nie
    pozwolą mi robić.
    > Jakieś wskazówki?
    > K.

    Po pierwsze patrzyłbym czy jest izolacja pozioma od fundamentów.
    Nie ma, nie widać, nie ma jak sprawdzić pod jakimś ociepleniem, szukać w
    jakim wejściu piwnicy? .. itd.

    Domu bez jakiejkolwiek izolacji, choćby z foliowych worków po nawozach
    bym nie brał.
    Można jeszcze zerknąć czy rynny są blisko ścian wypuszczone, moze to być
    jakąś wskazówką