  • 11. Data: 2020-06-26 10:38:35
    Temat: Re: Mur stoi murem
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-06-25 o 15:34 -0700, Kadar napisał:
    > Na co zwrócić uwagę patrząc na mur.

    Stoi mniej więcej prosto? Nie sypie się od dotknięcia? Cegły lub
    kamienie nie odpadają? No to jest git. Ew. zainteresuj się wiekiem.
    200-letnia budowla pamięta czasy Napoleona - skoro dotrwała do dziś,
    znaczy że konstrukcja solidna i istnieją bardzo niewielkie szanse, że
    zawali się akurat jutro. Co innego dom wybudowany po kosztach 5 lat
    temu przez dwóch szwagrów na piaskowej działce.

    Mateusz

  • 12. Data: 2020-06-26 10:54:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 26 czerwca 2020 10:38:37 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > Co innego dom wybudowany po kosztach 5 lat
    > temu przez dwóch szwagrów na piaskowej działce.

    Piaskowa to pół biedy
    Znam przypadek domu wybudowanego na torfowej działce. Wybudowany ponoć w latach
    80tych.
    Kilka miesięcy temu miałem tam okazję gościć to właściciel pokazywał mi jak ładnie
    piłka toczy się po podłodze w salonie.
    Tak na oko to na 5 metrach kilka centymetrów pochylenia było
    Stół w kuchni miał nogi specjalnie docięte do "poziomu" podłogi.

  • 13. Data: 2020-06-26 10:56:27
    Temat: Re: Mur stoi murem p.s.
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 26.06.2020 o 9:30, Kadar pisze:

    > Tak to mój błąd sorry, nie napisałem, że dotyczy to Hiszpanii stąd pewnie to
    nieporozumienie.

    Jeżeli to jest dom stojący w kręgu innej (prawie) cywilizacji,
    w innym klimacie, pod inną szerokością geograficzną, to rady
    stąd psu na budę Ci się zdadzą. Trochę domów tam już zapewne
    widziałeś, więc po prostu kupuj na czuja: "ładny, w ładnym
    miejscu - czuję, że będzie mi tu dobrze". Plus wiek domu: jeśli
    dom stoi już dwieście lat i wygląda jak wygląda, to nie będzie
    gorzej wyglądał za kolejne sto lat, jeśli będziesz go użytkował
    zgodnie z tamtejszym obyczajem. Więc jak się podoba, to brać.
    A jak za rok Ci się odwidzi, to pooglądaj w HGTV program "Jak
    zarobić na remoncie" - i wyremontuj, sprzedaj, i zarób. Tak to
    przynajmniej wygląda - lekko, łatwo i przyjemnie - w Hameryce,
    na tych filmikach.

  • 14. Data: 2020-06-26 12:01:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Co innego dom wybudowany po kosztach 5 lat temu przez dwóch szwagrów
    > na piaskowej działce.

    Wiadomo jak trudno o dobrych fachowców. Ale jedna z lepszych firm
    budowlanych, z jakimi miałem do czynienia, prowadzona jest przez
    dwóch szwagrów noszących to samo imię. Zresztą dobrze się rymujące
    w ich sloganie reklamowym. A na pisakowej działce to sam mam dom.
    Bardzo dobre i stabilne podłoże, wbrew temu, co czasem przeczytać
    można w literaturze.

    Jarek

    --
    Każdego zaś, kto tych słów moich słucha, a nie wypełnia ich, można
    porównać z człowiekiem nierozsądnym, który dom swój zbudował na piasku.

  • 15. Data: 2020-06-26 12:09:59
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > zawali się akurat jutro. Co innego dom wybudowany po kosztach 5 lat
    > temu przez dwóch szwagrów na piaskowej działce.

    Dzięki przyda się.
    K.

  • 16. Data: 2020-06-26 12:12:29
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > Tak na oko to na 5 metrach kilka centymetrów pochylenia było
    > Stół w kuchni miał nogi specjalnie docięte do "poziomu" podłogi.

    Z torfowiskami to raczej tu trudno jeśli już to jako ciekawostka (dla mnie) to domy
    "budowane" w skałach - ziemi. Niektóre wyglądają na prawdę ciekawie. W takich nie ma
    izolacji. Izolacją jest skała albo góra ziemi.
    K.

  • 17. Data: 2020-06-26 12:14:11
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > zarobić na remoncie" - i wyremontuj, sprzedaj, i zarób. Tak to
    > przynajmniej wygląda - lekko, łatwo i przyjemnie - w Hameryce,

    A jednak takie zdrowe podejście przydaje się. Właśnie na to liczyłem (i się nie
    przeliczyłem).
    K.

  • 18. Data: 2020-06-26 12:19:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

    > Z torfowiskami to raczej tu trudno jeśli już to jako ciekawostka (dla
    > mnie) to domy "budowane" w skałach - ziemi. Niektóre wyglądają na prawdę
    > ciekawie. W takich nie ma izolacji. Izolacją jest skała albo góra ziemi.

    Nie tyle izolacja, co bufor ciepła. Stabilizacja temperatury.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2020-06-26 13:35:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-06-26 o 12:09, Kadar pisze:

    > Dzięki przyda się.
    > K.

    Oprócz tego sprawdź czy ściana nie jest wilgotna czyli nie ciągnie
    gdzieś wody,
    stan kanalizacji.

    --
    Janusz

  • 20. Data: 2020-06-26 17:24:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2020 o 09:29 Kadar <o...@g...com> pisze:

    > Od razu mogę ci odpowiedzieć, tu nikt nie stosuje izolacji ani poziomej
    > a tym bardziej pionowej. Jestem w Hiszpanii.

    > Czyli prawie wszystkie (nie piszę wszystkie, bo wszystkich nie
    > widziałem). Może na północy w Hiszpanii w regionach np. Galicia,
    > Castilla y Leon i cały ten pas.

    > Co jeśli nie mają w ogóle rynien. Też dużo takich domów ty jest.
    > Ale dzięki.
    > K.

    Sam się niedawno przymierzałem do zakupu domu "wakacyjnego" w rejonie
    Murcja (Mazarron).
    Nigdzie izolacji poziomych nie ma, rynny może na 2 chałupach Angoli (z
    kilkudziesięciu obejrzanych).
    Tam najważniejsze jest czy w grudniu-lutym dom nie odpłynie ze skarpy, czy
    w pobliżu nie ma stada kóz/owiec (w czerwcu - sierpniu fetor mocno
    uciążliwy), czy w pobliżu nie ma wysypiska śmieci (plaga much), czy za
    płotem nie ma autostrady/eski, czy w pobliżu nie ma jakiegoś zakładu
    "chemicznego" (smród cały rok). Trzeba uważać też na sąsiedctwa osiedli
    "czarnych" pracujących na mega plantacjach pokrytych białą plandeką itp.
    Generalnie jak dom nie nowy - to standardy słabe jak na PL - ale tam dają
    "radę".
    Tu na grupie jak ktoś tego nie widział/nie był to Ci nie doradzi sensownie.
    W PL nawet bym nie spojrzał na chałupę, która tam jest "okazją".

    TG