  • 11. Data: 2019-07-01 11:52:10
    Temat: Re: No i w pizdu .. Czyste Powietrze
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 11:32:30 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > moj znajomek wymienił piec na gaz w ramach dopłat - mówisz ze paierów co niemiara
    było przy tym

    Na razie wniosek jest na etap[ie "wysłany" inwestycje są w trakcie, więc jeszcze
    rozliczenia itp nie przerabiałem.
    Z gadki na infolinii wynika że faktury/paragony trzeba im dostarczyć i odpowiednie
    certyfikaty(dla kotła na ekogroszek certyfikat "eco projekt" bo 5-klasa to za mało)

  • 12. Data: 2019-07-01 11:54:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 11:52:12 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    certyfikaty(dla kotła na ekogroszek certyfikat "eco projekt" bo 5-klasa to za mało)

    Te dwie inwestycje sa w 2 różnych gminach.
    W jednej dopłata od gminy brak w drugiej dopłacają 2000zł za kocioł ekogroszek i
    2500zł za kocioł na pellet.
    Tu sprawa całkiem prosta bo po zakończeniu inwestycji okazujesz fakturę i certyfikat.
    Nic wcześniej nie trzeba zgłaszać/wnioskować.

  • 13. Data: 2019-07-01 13:21:55
    Od: marios <d...@f...gd>

    > Ciekawe ile osob co to by powiesily rzadzacych za program 500+ bo to przeciez
    rozdawnictwo bedzie tutaj utyskiwalo ze program doplat spierdolony bo o kase trzeba
    sie postarac i mozna jej nie dostac. Zadnych kurwa doplat do meneli bo jak ktos wie
    ze wymiana okien czy pieca bedzie kosztowala dyche a dostanie piatke od panstwa to na
    wzor tych co dostaja na dzieci to co mu zostanie przepije, bo to menel. Wszystkie
    doplaty psuja rynek. Bo cena bazowa jest cena z doplata. Jesli panstwo ma do czegos
    doplacac to maja to byc dzieci bo sa panstwowe. I do produkowanego w panstwie zarcia
    na etapie produkcji. Bo to taniej wychodzi i doplaty na panstwowe dzieci moga byc
    mniejsze.

    O co Tobie właściwie chodzi?
    Też jestem przeciwko dopłatom, raczej te 42% od każdej pensji
    parapodatków powinni zmniejszyć i by się kręciło bez żadnych dopłat.

    A jeżeli już o menetach, ile jest akcyz i podatków w butelce - 90%? I
    tak wraca skąd przyszło, na grupie pl..podatki roztrząsałem wyliczenie
    ile wraca do "państwa" w postaci podatków. Także znęcałem się nad PPK -
    dla mnie jeden wielki, kolejny przekręt te PPK..

  • 14. Data: 2019-07-01 13:23:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 09:06:48 UTC+2 użytkownik marios napisał:
    > "15 marca NFOŚiGW opublikował na swojej stronie internetowej lakoniczny
    > komunikat. Informuje w nim, że osoby, które w ramach programu Czyste
    > Powietrze chcą skorzystać z dofinansowania .. i złożą swoje wnioski po 1
    > lipca 2019 r. muszą pamiętać, że koszty przedsięwzięcia nie mogą zostać
    > poniesione przed dniem złożenia wniosku .."

    Coś w ch. tną. W regułach było napisane że dana inwestycja nie może się
    zakończyć przed wnioskiem. Czyli jak wymiana okien jest częścią jakiegoś
    większego remontu (a nikt Ci nie udowodni, że nie jest) to powinno się udać.
    Piszę powinno, bo wiadomo jak to w naszym grajdole zwykle jest ;)

    L.

  • 15. Data: 2019-07-01 13:49:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 13:23:25 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > większego remontu (a nikt Ci nie udowodni, że nie jest) to powinno się udać.
    > Piszę powinno, bo wiadomo jak to w naszym grajdole zwykle jest ;)

    Wnioski złożone do 1 lipca składając wniosek inwestycja mogła/musiała się rozpocząć
    przed złożeniem wniosku
    Wnioski złożone po 1 lipca inwestycja nie może się rozpocząć przed złożeniem
    wniosku(czyli np nie zaakceptują faktur wystawionych przed 1 lipca

  • 16. Data: 2019-07-01 14:20:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakie 90%. List spirytusu rektyfikowanego kosztuje ze trzy zlote. Z litra zrobia 2,5
    litra wodki 40%, ciut mniej ale to bez znaczenia. Znaczy sie w butelce wodki jest
    sprytu za niecala zlotowke. W sklepie litr wodki koszuje cirka jebalt 40 zlotych.
    Odliczyc butelki, naklejki, kapsel, robocizne, transport to wyjdzie ze podatki i
    oplaty rozne to 3000% w stosunku do ceny surowca.

  • 17. Data: 2019-07-01 14:37:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wiesz o co mi chodzi? Chodzi mi o to ze sa tacy co ryja dra ze panstwo zaczelo w
    koncu placic na swoje dzieci a sami gowno by spod siebie zjedli i sie ustawiaja po
    wszystkie mozliwe doplaty. Brak wszystkich doplat to nizsze podatki, mniejsza
    przestepczosc zwiazana z przekretami na doplatach, i co najwazniejsze wolny rynek.
    Przyklad. Lekarstwo ktore lykam. Bez doplaty kosztuje ze trzy dychy. Z refundacja 11
    zlotych. Taki sam lek od innego producenta bez doplaty 10 zlotych. Wychodzi ze ktos
    lyka za damski chuj na kazdym opakowaniu 20 zlotych. I do razu pojawia sie w takiej
    sytuacji przestepczosc zwana mafia lekowa. Lekarstwo dla mnie to tylko ukradzione 20
    zlotych. Sa lekarstwa ktorych cena jest wielokrotnie wieksza od ceny mojego i tez dla
    pacjenta kosztuje 10 zlotych.

  • 18. Data: 2019-07-01 15:27:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 14:37:10 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie wiesz o co mi chodzi?

    Doskonale wiem o co tobie chodzi.
    Od dawna pisze ze darmowe zupki nie sa wcale darmowe tylko finalnie ktoś za nie płaci
    a skoro pojawiają się darmowe zupki to wolę być tym który się na nie załapie a ew
    zapłacę później albo i nie zapłacę bo płacić będzie ktoś inny.

  • 19. Data: 2019-07-01 17:31:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A mnie honor nie pozwala na jedzenie u brata Alberta bo wiem ze sa tacy co sa w
    wiekszej potrzebie.

  • 20. Data: 2019-07-03 14:20:16
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 01.07.2019 o 09:14, Kris pisze:

    > Fakturę na okna+ montaż z data po 1 lipca nie dasz rady załatwić

    Ah, dopiszę, ..

    faktura do paragonu itd. - mimo chęci sprzedawcy: NIE