  • 21. Data: 2020-11-23 16:14:43
    Temat: Re: Ocieplenie dachu
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.11.2020 o 12:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jaki to rodzaj piany?

    Otwartokomórkowa

  • 22. Data: 2020-11-23 16:42:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 23 Nov 2020 03:20:29 -0800 (PST), WS

    > a styropian trudniej się układa...

    Akurat układa się łatwiej, tylko że to nieszczelne jest i trzeba pianować.

    > Jak robiłem ~20 lat temu to (raczej?) pianki nie było, albo b. droga, bo
    > nie brałem pod uwagę, dzisiaj pewnie bym dawał pianę.

    Pianę na strop bez sensu dawać. Pianę się daje na krokwie, bo nie trzeba
    tego podwiązywać tak jak wełny. Swoją drogą celulozę też można wdmuchać na
    krokwie (np. poddasza użytkowego), oczywiście po wcześniejszym wykonaniu
    zabudowy GK.

    > ;) stropu żelbetowego nie mam, bo i po co na górze? Między krokwiami
    > poziome belki, na nich deski, pod podwieszany sufit, w środku wełna...

    Bo jak przyjdzie trómba i dach zerwie, to jeszcze betonowy strop zostanie i
    się bezpośrednio woda nie wleje do środka. :P Sam się za późno skapczyłem,
    bo dzisiaj bym robił lany strop zamisat się bawić z trzema mega podciągami
    nad piętrem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2020-11-23 17:01:11
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 23 listopada 2020 o 16:42:54 UTC+1 Myjk napisał(a):
    > Mon, 23 Nov 2020 03:20:29 -0800 (PST), WS
    > Akurat układa się łatwiej, tylko że to nieszczelne jest i trzeba pianować.

    no wlasnie, ciecie trudniejsze + dochodzi uszczelnianie bo zawsze szpary zostaja
    welna byla "z rolki", cieta nozem na wymiar "+ 1-2cm" i sama sie trzymala miedzy
    krokwiami, pozniej podwiazanie sznurkiem...

    > Pianę na strop bez sensu dawać. Pianę się daje na krokwie, bo nie trzeba
    > tego podwiązywać tak jak wełny.
    U mnie poddasze mieszkalne (ze skosami, dach 45 stopni), wiec zapianowal bym
    wszystko, tzn. taki trapez w przekroju - skos - sufit -skos ;) , samo poddasze nie
    jest ocieplane

    >Swoją drogą celulozę też można wdmuchać na
    > krokwie (np. poddasza użytkowego), oczywiście po wcześniejszym wykonaniu
    > zabudowy GK.

    Przy pelnym deskowaniu wygląda trywialnie, ale co z dachami z membrana? Nie podociska
    jej do dachowek?

> [...]
    > bo dzisiaj bym robił lany strop zamisat się bawić z trzema mega podciągami

    bez jaj ;) to rownie dobrze mozna bunkier robic na wypadek wojny ;)
    BTW przy skosach to i tak sensu nie ma, bo jak zerwie dach, to skosy chyba tez... a
    robienie zelbetowych to juz totalna przesada ;)

  • 24. Data: 2020-11-23 17:22:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale na jakiej chemii?

    -----

  • 25. Data: 2020-11-23 17:53:46
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.11.2020 o 17:22, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ale na jakiej chemii?

    Pojęcia teraz nie mam.
    Dostałem jakieś kwity, ale po tylu latach to pewnie zmieniły się w
    papier toaletowy.

  • 26. Data: 2020-11-23 18:57:48
    Od: - <s...@g...com>

    poniedziałek, 23 listopada 2020 o 08:59:58 UTC-6 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Z tymi domami które ogladałem to jest tak, ze na poddaszu mozna
    > wygospodarowac czasami 20 metrów a czasami 50 (parterówka)
    > I juz mi przyszło do głowy pare pomyslów na ta przestrzeń :)
    > Z drugiej strony jak sobie na szybko policzyłem koszt wełny to by to
    > było jakies 5 tysiecy na ocieplenie dachu. Bardzo nieduzo na uzyskanie
    > takiego dodatkowego nawet niepełnowartosciowego metrazu.
    > Oczywiście te 5tysiaków to wełna i DIY.

    Jedna rzecz musisz bardzo dobrze zbadac i zrobic przy ocieplaniu dachu.
    Musisz zadbac o to aby wilgoc sie tam nigdzie nie zbierala a welna byla upakowana
    ciasno.

    A i tak jest szansa ze sie cos rozszczelni i woda tam wejdzie.

    Dlatego ja preferuje ocieplenie stropu. Kladziesz styro na stropie na zakladke. I
    tyle. Jak bedzie za chlodno, dolozenie styro to doslownie 20 minut roboty.

    U mnie ocieplenie stropu odpowiadalo za polowe oszczednosci a zrobilem je w doslownie
    2h. Wiecej sie narobilem przenoszac graty z jednej strony poddasza na druga.

    > Dzieki wszystkim za wyjasnienia - znowu mi sie troche poukładało w
    > głowie.

    Ja bym z tym poddaszem wnie wiazal wiele nadziei. Fajnie jak tam bedziesz mial jakis
    sklad gratow i jakies regaly ale nie planuj tam robic sobie warsztatu.
    Bo w zimie bedzie tam zimno, jak tam bedziesz siedzial to i wilgoc przyniesiesz a w
    lato bedzie gorac i cokowliek bys tam nie robil to bedzie upierdliwe.

    A jak masz doprowadzic to do standardu mieszkanego to koszta. A jak chcesz standard
    pol mieszkalny to tez cie zakosztuje i bez sensu robic na pol gwizdka za 80% ceny.

    Juz lepiej se blaszany garaz postawic i ewentualnie styro oblozyc albo sklejka/osb
    obic...

    Ale to moje spojrzenie. Sam sobei zdecydujesz co lepsze.

  • 27. Data: 2020-11-24 03:01:43
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 23.11.2020 o 17:53, Baczek pisze:

    > Pojęcia teraz nie mam.
    > Dostałem jakieś kwity, ale po tylu latach to pewnie zmieniły się w
    > papier toaletowy.

    https://inzynierbudownictwa.pl/piana-pur-jako-materi
    al-izolacyjny-w-budownictwie/

  • 28. Data: 2020-11-24 15:59:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.11.2020 18:57, - wrote:
> [...]
    >
    > Juz lepiej se blaszany garaz postawic i ewentualnie styro oblozyc albo sklejka/osb

    Amen. W zimę zimniej niż w garażu, w lato cieplej niż w domu, dodatkowo
    trzeba tam jakoś wejść i zejść - a nie po to człowiek parterówkę stawia
    żeby potem po schodach biegać.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2020-11-24 16:14:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 23 Nov 2020 08:01:11 -0800 (PST), WS

    > no wlasnie, ciecie trudniejsze + dochodzi uszczelnianie
    > bo zawsze szpary zostaja

    Za to styro bardziej odporny na zalanie.

    > Przy pelnym deskowaniu wygląda trywialnie, ale co z dachami z membrana?
    > Nie podociska jej do dachowek?

    Piana w fazie rozprężania idzie w stronę "wolnego". Generalnie to
    piekielnie cienka warstwa natrysku idzie z pistoletu w stosunku do tego co
    się później robi po spęcznieniu.

    > bez jaj ;) to rownie dobrze mozna bunkier robic na wypadek wojny ;) BTW
    > przy skosach to i tak sensu nie ma, bo jak zerwie dach, to skosy chyba
    > tez... a robienie zelbetowych to juz totalna przesada ;)

    Są też inne zalety lanego stropu/skosów, np. większa akumulacja
    ciepła/chłodu. Poza tym takie coś tynkujesz i z bani, nie trzeba się bawić
    z zabudową itd. Liczyłem sufit podwieszany to przeraźliwie duży koszt jest.
    I niby nie powinno się zdarzyć, a jednak wszystkołaz (który, ja nie wiem do
    dzisiaj jak to możliwe, powinien chyba patrzeć gdzie stąpa -- parę osób tam
    było i nikt w to nie wlazł) może go popsuć. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2020-11-24 16:48:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Amen. W zimę zimniej niż w garażu, w lato cieplej niż w domu,
    > dodatkowo trzeba tam jakoś wejść i zejść - a nie po to człowiek
    > parterówkę stawia żeby potem po schodach biegać.

    No ale dlaczego za 80% ceny?
    Ogladałem dom. Zeby coś fajnego zrobic na poddaszu które ma na oko
    minimum 50 metrów2 do wygospodarowania - potrzebowałbym włozyc 20 tys.
    No powiedzmy 30.
    W tej cenie liczyłem oczywiście ocieplenie dachu metoda DIY.

    Gdzie mozna kupic 50 metrów za 30 tysiecy?

    Garaz oczywiście tez mozna postawić ale to jednak zabiera miesjce na
    działce a ceny ziemi powariowały.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.