  • 1. Data: 2020-11-17 11:06:53
    Temat: Klucz udarowy za rozsądne pieniadze?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pojawiają się watki o elektronarzędziach budowlanych.
    A jak sytuacja z kluczami udarowymi, tak żeby dało się i w domu (uparte śruby) i przy
    samochodzie (koła) podziałać?

  • 2. Data: 2020-11-17 11:31:51
    Temat: Re: Klucz udarowy za rozsądne pieniadze?
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 17 listopada 2020 o 11:07:35 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Pojawiają się watki o elektronarzędziach budowlanych.
    > A jak sytuacja z kluczami udarowymi, tak żeby dało się i w domu (uparte śruby) i
    przy samochodzie (koła) podziałać?
    https://allegro.pl/oferta/klucz-udarowy-parkside-x20
    v-passk-20-li-a1-9571990603

  • 3. Data: 2020-11-17 11:36:14
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.11.2020 o 11:06, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pojawiają się watki o elektronarzędziach budowlanych.
    > A jak sytuacja z kluczami udarowymi, tak żeby dało się i w domu (uparte
    > śruby) i przy samochodzie (koła) podziałać?
    Pożyczyłem w zaprzyjaźnionym warsztacie klucz udarowy LEX. Używałem go
    do rozkręcania starych połączeń kołnierzowych na rurach - śruby od M12
    do M20. Szedł jak burza. Byłem potem zdziwiony, jak się dowiedziałem, że
    to klucz za 150 zł.
    Jacek

  • 4. Data: 2020-11-17 12:09:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tym to bym nawet podszedł do głowicy baterii stojącej na ceramicznej umywalce :-o
    Tyle że bałbym się pęknięcia umywalki - szczególnie ceramika "nie lubi" udaru, bo np.
    nierdzewce (gdyby to był zlewozmywak) to
    wszystko jedno.

    -----

  • 5. Data: 2020-11-17 12:49:55
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 17 listopada 2020 o 11:36:16 UTC+1 Jacek napisał(a):

    > Byłem potem zdziwiony, jak się dowiedziałem, że
    > to klucz za 150 zł.

    Ja mam taki tani eurocraft 650Nm (pewnie chinskich, przelicznika nie znam) i
    badziewie straszne :(
    Nie daje rady odkrecic srub kol... tzn. kilka musialem slusznej dlugosci przedluzka
    odkrecac... zazwyczaj mam taki problem po gumiarzach, bo jak sam zmieniam to jest OK,
    natomiast "fahowcy" musza do... pneumatykiem :( , raz nawet dokrecal kluczem
    dynamometrycznym po pneumatyku, ale tak byly dowalone, ze juz nie ruczylo ani o jeden
    stopien...
    ale mialo chyba profi wygladac ;)

  • 6. Data: 2020-11-17 12:58:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2020 11:36, Jacek wrote:
    > to klucz za 150 zł.

    Mam taki za 100zł. Kupiony w jakimś markecie. Wyglada, do złudzenia, jak
    kazdy inny. Odkręca śruby. Ale z zapieczonymi do kół nie dał rady. Nie
    daje rady nawet z co bardziej mocno dokręconymi które da się odkręcić
    kluczem i młotkiem.

    Wnioskuje że gdzieś powyżej jest jakaś graczniczna zmiana w technologii
    wykonania, kiedy staje się faktycznie udarowy.

    PS. To nie wina kompresora, porządny klucz za kilkaset zł odkręcał
    wszystko, aż furczało.

  • 7. Data: 2020-11-17 16:33:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > Pojawiają się watki o elektronarzędziach budowlanych.
    > A jak sytuacja z kluczami udarowymi, tak żeby dało się i w domu (uparte śruby) i
    Uparte śruby przy samochodzie masz przez tych co dokręcają. Kup prosty klucz
    dynamometryczny i każ gumiarzom nim dokręcać koła a problemów z odkręcaniem nie
    będziesz miał żadnych.

  • 8. Data: 2020-11-17 16:42:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2020 o 11:06 ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:

    > Pojawiają się watki o elektronarzędziach budowlanych.
    > A jak sytuacja z kluczami udarowymi, tak żeby dało się i w domu (uparte
    > śruby) i przy samochodzie (koła) podziałać?

    Uparte śruby w kołach najłatwiej i najszybciej odkręca się zwykłym kluczem
    wspomaganym 1m rurką.
    Będzie Ci się chciało 2x w roku pierdzielić z jakimś kluczem
    elektrycznym/pneumatycznym?

    TG

  • 9. Data: 2020-11-18 06:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Będzie Ci się chciało 2x w roku pierdzielić z jakimś kluczem
    > elektrycznym/pneumatycznym?

    Ja sobie przed zima zmieniam koła w 3 autach.
    I mi sie chce bo jest duzo szybciej.
    Kupiłem jakis byle jaki co ma w opisie 700nM ale na pewno nie ma :)

    I rzeczywiście wszystko zalezy od tego kto dokrecał.
    W tym roku we wszystkich busach klucz dał rade a poległ na małych
    kołach 14 we fiacie doblo - ktos tak dojebał ze metrową rurką było
    cięzko... Ale nawet wtedy luzujesz o pol obrotu i dalej lecisz juz
    automatem. Szybko i wygodnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 10. Data: 2020-11-18 13:08:38
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.11.2020 o 12:49, WS pisze:
    > Ja mam taki tani eurocraft 650Nm (pewnie chinskich, przelicznika nie znam) i
    badziewie straszne :(
    > Nie daje rady odkrecic srub kol...
    Gość kupił tego LEXa z polecenia, że jest silny. Pytałem go dzisiaj i
    odkręca tym zapieczone śruby od zawieszenia, śruby koła pasowego na wale
    korbowym. On sobie ten klucz chwali.
    Jacek