  • 1. Data: 2020-11-17 19:00:16
    Temat: Wylewka samopoziomująca pod klejone panele LVT
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Pany, bo Pań tu chyba braknie :P zachciało mi się paneli LVT, klejonych w
    całym domu (bo klejone i tak musza być w kuchni i łazience ze względu na
    najlepszą wodoodporność). Mam surowy betonowy jastrych, niby prosty, ale
    wszędzie gdzie nie czytam, "nakazują" pod klejone panele LVT robić wylewkę
    wyrównującą (w sensie samopoziomującą) i jeszcze to szlifować później. No i
    mam teraz parter gdzie jest otwartej przestrzeni 84m2. To się da skutecznie
    wylać równo? Macie jakieś doświadczenia przy laniu takiej dużej
    powierzchni? A może to olać, pozatykać większe dziurki, zeszlifować większe
    pypcie, zagruntować i kleić do betonu?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2020-11-17 19:29:37
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2020-11-17 o 19:00, Myjk pisze:

> [...]
    > wylać równo? Macie jakieś doświadczenia przy laniu takiej dużej
    > powierzchni? A może to olać, pozatykać większe dziurki, zeszlifować większe

    Jesteśmy właśnie po całej operacji i też mi się wydawało, że po co skoro
    posadzki równiótkie! (g. prawda równe) Nie mniej wylewka ~ 2mm średnio
    wyszła potem przeszlifowanie (a ważne oczyszczenie i porządne
    gruntowanie przed wylewką).
    I teraz miałem robić wszystko sam ale wyszło na to ze nie dam rady nie
    tylko czasowo ale też przy ponad 130m to dla laika temat zbyt
    czasochłonny :( Do tego potrzeba wprawa - mowa o klejeniu. Jak układasz
    kliki to no problem.

    Robak

  • 3. Data: 2020-11-17 21:26:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 17 Nov 2020 19:29:37 +0100, Sir_Robak

    > Jesteśmy właśnie po całej operacji i też mi się wydawało,
    > że po co skoro posadzki równiótkie! (g. prawda równe)

    Ale rozumiem że zlecone firmie? Duża powierzchnia?
    Lane po całości czy dzielone?

    > Nie mniej wylewka ~ 2mm średnio wyszła potem przeszlifowanie
    > (a ważne oczyszczenie i porządne gruntowanie przed wylewką).

    Jaką maszynerią szlifowane?

> [...]
    > tylko czasowo ale też przy ponad 130m to dla laika temat zbyt
    > czasochłonny :( Do tego potrzeba wprawa - mowa o klejeniu.

    Ja mam teraz dużo czasu. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2020-11-17 22:10:24
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-11-17 19:00, Myjk wrote:
    > Pany, bo Pań tu chyba braknie :P zachciało mi się paneli LVT

    z ciekawości - dlaczego?

  • 5. Data: 2020-11-17 22:18:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 17 Nov 2020 22:10:24 +0100, m4rkiz

    > z ciekawości - dlaczego?

    Ponieważ chcę jednolitą podłogę na całej powierzchni (jak i ten sam
    poziom), w tym w kuchni i łazience. Poza tym LVT są cichsze niż "zwykłe"
    panele, cieplejsze niż płytki, wytrzymalsze na uszkodzenia uderzeniowe,
    dobrze "pracują" na podłogówce i całkiem nieźle imitują inne materiały (z
    ceramiką włącznie).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2020-11-17 22:50:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 17 Nov 2020 19:29:37 +0100, Sir_Robak

    > Do tego potrzeba wprawa - mowa o klejeniu.

    Na mocno skomplikowane nie wygląda:
    https://www.youtube.com/watch?v=Y5BAX60jh_s

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2020-11-17 22:57:03
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 17.11.2020 o 22:18, Myjk pisze:
> [...]
    > panele, cieplejsze niż płytki, wytrzymalsze na uszkodzenia uderzeniowe,
    > dobrze "pracują" na podłogówce i całkiem nieźle imitują inne materiały (z

    jakiś rok z okładem układałem panele winylowe, nie klejone, ale taki na
    klik. miały być zajebiście odporne na wszystko. 100zł z metr. Już
    podczas układania stwierdziłem że to takie samo gówno jak można spotkać
    na podłogach w starych szkołach lub mieszkaniach z lat 70siątych. Te o
    których piszesz mają w nazwie Luxury, więc pewno wyglądać będą jak perły
    w złocie. Ale pani która od roku użytkuje te panele powiedziała ze
    szczególnie biorąc pod uwagę cene - gówno jakich mało. Widać na nich
    zarysowania, w zasadzie nie wiadomo jak powstałe. W przedpokoju ma
    kafelki - bez porównania lepsze.

    ToMasz

  • 8. Data: 2020-11-18 10:28:00
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-11-17 22:18, Myjk wrote:
    > Ponieważ chcę jednolitą podłogę na całej powierzchni (jak i ten sam
    > poziom), w tym w kuchni i łazience.

    Mam* tak z płytkami, chociaż łazienki mają inny wzorek.

    > Poza tym LVT są cichsze niż "zwykłe" panele

    Pewnie tak, ale mi wyszło że w sumie w kapciach chodzę więc...

    > cieplejsze niż płytki

    Pewnie tak, ale mi wyszło że w sumie w kapciach chodzę więc...

    > wytrzymalsze na uszkodzenia uderzeniowe,

    Pewnie tak, ale mi wyszło że w sumie mało rzucam rzeczami a problemem
    jest wycieranie i rysowanie się materiału więc zdecydowałem się na twardszy.

    > dobrze "pracują" na podłogówce

    Mam pokoje 9,5x5 oraz 8x6 i jak na razie nie mam problemów, tym bardziej
    że temperatura podłogi jest ledwo parę stopni wyższa niż powietrza

    > i całkiem nieźle imitują inne materiały (z ceramiką włącznie).

    Mnie odstraszyło to że nie wiem jak długo.

    Od LVT odstraszyły mnie głównie bardzo mieszane opinie, wyżej notowana
    była posadzka z żywicy, ale ze względu na terminy wykonawców wygrały
    płytki - jasny drewnopodobny gres 120x20. Jak na razie jestem
    zadowolony, ale zobaczymy za parę lat.

    *A w zasadzie miałbym ale musiałem zrobić ciut niższą wylewkę w
    pomieszczeniu o największej rozpiętości. Zdecydowały tylko względy
    konstrukcyjne - wykańczałem postawiony budynek, gdybym ja go stawiał to
    upierałbym się żeby wszystko było przewymiarowane o 100%. ;)

  • 9. Data: 2020-11-18 10:38:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-17 o 19:00, Myjk pisze:

    A może to olać, pozatykać większe dziurki, zeszlifować większe
    > pypcie, zagruntować i kleić do betonu?
    Olać i położyć płytki, te panele to pomyłka.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2020-11-18 10:43:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Nov 2020 22:50:14 +0100, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > Na mocno skomplikowane nie wygląda:
    > https://www.youtube.com/watch?v=Y5BAX60jh_s

    Przecież płytki winylowe wyszły z mody ponad 40 lat temu...

    --
    Marek