  • 11. Data: 2020-11-18 10:52:25
    Temat: Re: Wylewka samopoziomująca pod klejone panele LVT
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 18 listopada 2020 o 10:38:35 UTC+1 Janusz napisał(a):
    > W dniu 2020-11-17 o 19:00, Myjk pisze:
    > >
    > A może to olać, pozatykać większe dziurki, zeszlifować większe
    > Olać i położyć płytki, te panele to pomyłka.

    A ja pewnie niedługo będę zrywał z całego parteru płytki i kładł panele
    Płytki po 12 latach się opatrzyły, walka z czyszczeniem fug przegrana. Kupę bałaganu
    będzie żeby to skuć ale jak już na całości położę panele to jak te się opatrzą to ich
    wymiana na inne to pewnie ze dwa popołudnia i już bez większego bałaganu.
    Panele zwykłe, drewnopodobne.
    Położę nawet w kuchni i ubikacji
    Przecież w kuchni tez jakoś masowo wody na podłogę się nie rozlewa tak samo w wc

  • 12. Data: 2020-11-18 13:26:53
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 18.11.2020 o 10:38, Janusz napisał:

    > Olać i położyć płytki, te panele to pomyłka.

    Mam w kuchni te panele położone - na klik - na płytki, z przyczyn
    gustowych. Żona sobie chwali, a o gustach nie dyskutuję z żoną.
    I Tobie radzę: nie olewać, tylko słuchać żony. W kuchni. Wtedy
    i ona będzie Cię słuchać. W sypialni.

    --
    Kot może zostać

  • 13. Data: 2020-11-18 13:51:29
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 18.11.2020 o 10:52, Kris napisał:

> [...]
    opatrzą to ich wymiana na inne to pewnie ze dwa popołudnia i już bez większego

    Bez sensu. Połóż na płytkach panele lvt - na klik - a la stara deska ze
    stodoły i będziesz pan zadowolony. Jak się zaś opatrzą, to wymienisz je
    szybko i bez kurzu na a la parkiet z Zamku Książ.

    --
    Kot może zostać.

  • 14. Data: 2020-11-18 23:22:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 18 Nov 2020 10:28:00 +0100, m4rkiz

    > Mam* tak z płytkami, chociaż łazienki mają inny wzorek.

    Tak było wstępnie, tak miało być w całym domu, ale fug nie lubimy, bo się
    syfią. Niemniej chyba jednak po przemyśleniu zarzucę temat paneli LVT (w
    sensie boję się tej wylewki i szlifowania) i jednak zrobię płytki.

    Polecisz w takim razie jakieś klasyczne, drewnopodobne (neutralne, w sensie
    z odcieniem szarości, aby tylko nie leciały w żółte czy czerwone) i równe
    płytki gdzie można minimalną fugę, max 1,5mm zastosować?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2020-11-19 07:59:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 18 listopada 2020 o 23:22:28 UTC+1 Myjk napisał(a):

    > Tak było wstępnie, tak miało być w całym domu, ale fug nie lubimy, bo się
    > syfią.

    A jakies nienasiąkliwe, chemioodporne fugi? Epoksydowe? Np. mapei kerapoxy, tylko min
    3mm
    Chciałem testowo na balkonie zrobić podczas remonu mieszkania, ale jak ekipa o tym
    usłyszała, to o mało zawału nie dostali ;)
    Skończylo się na zwykłych cementowych bo niby takie uwzględnili w kosztorysie (koszt
    układania, bo fugę i tak miałem sam kupić), a spieszyło mi sie trochę, więc nie
    miałem czasu na dyskusje i eksperymenty...
    Mowili, ze trudno sie układa, tzn. czyści płytki z fugi, nie wystarcza mokra
    gąbeczka... (ale raczej się nie za bardzo znali...)

  • 16. Data: 2020-11-19 08:44:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 19 listopada 2020 o 07:59:26 UTC+1 WS napisał(a):

    > A jakies nienasiąkliwe, chemioodporne fugi? Epoksydowe?

    Znajdź chętnego który tym fugować będzie chciał;)
    ale fakt faktem ze to przepaść w porównaniu do "zwykłych" fug.
    Np. mapei kerapoxy, tylko min 3mm
    > Chciałem testowo na balkonie zrobić podczas remonu mieszkania, ale jak ekipa o tym
    usłyszała, to o mało zawału nie dostali ;)

    Ano właśnie
    > Skończylo się na zwykłych cementowych
    Balkon i taras mam zafugowany klejem tym co kleiłem płytki. Ponad 10lat już tak jest
    i problemów żadnych

  • 17. Data: 2020-11-19 10:06:48
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2020-11-17 o 21:26, Myjk pisze:
    > Tue, 17 Nov 2020 19:29:37 +0100, Sir_Robak

    > Ale rozumiem że zlecone firmie? Duża powierzchnia?
    > Lane po całości czy dzielone?
    Pocałości ~ 130 m2

    > Jaką maszynerią szlifowane?

    Globus z tarczami ściernymi.

    > Ja mam teraz dużo czasu. ;)

    Nie powiem że sie nie da! Jak jest czas to spokojnie się uda. Ważne
    jednak żby było równo i z tym klejem też trzeba uważać! Powaga Chłopaki
    kleją ale na podłodze klej smarują co do mm! żeby nie wyszedł poza obrus
    klejonej płytki/panela. Około 20 min klej sie zmienia (widać takie
    poszarzenie i dopiero kleją).
    Następnie docisk bardzo ważny równomierny na tych stalowych walcach a
    dopiero po tym krawędzie rolkami ręcznymi.

    Robak

  • 18. Data: 2020-11-19 12:14:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-18 o 23:22, Myjk pisze:
> [...]
    > z odcieniem szarości, aby tylko nie leciały w żółte czy czerwone) i równe
    > płytki gdzie można minimalną fugę, max 1,5mm zastosować?

    Gresy można na minimalnej fudze układać.

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2020-11-19 22:58:24
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-11-18 23:22, Myjk wrote:
    > Polecisz w takim razie jakieś klasyczne, drewnopodobne (neutralne, w sensie
    > z odcieniem szarości, aby tylko nie leciały w żółte czy czerwone) i równe
    > płytki gdzie można minimalną fugę, max 1,5mm zastosować?

    u mnie skonczylo sie na Marazzi Treverkdear Beige 20X120 z fuga 2mm

    w gresach 120x20 wybor jest dosyc spory, wiec bez problemow sie znajdzie
    cos odpowiedniego a i o przyzwoitego ukladacza z doswiadczeniem chyba
    latwiej niz z winylami

  • 20. Data: 2020-11-20 17:00:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 Nov 2020 22:58:24 +0100, m4rkiz

    > u mnie skonczylo sie na Marazzi Treverkdear Beige 20X120

    Fajne, dzięki za hincik. Z ekranu to chyba bardziej Toupe mi podchodzi.
    Beige, co nie dziwne ;) za bardzo w żółty leci.

    > z fuga 2mm

    Fuga 2mm bo mniej się nie dało (w sensie że już takie krzywe)?

    > w gresach 120x20 wybor jest dosyc spory, wiec bez problemow sie znajdzie
    > cos odpowiedniego a i o przyzwoitego ukladacza z doswiadczeniem chyba
    > latwiej niz z winylami

    Ja z ojcem będę układać. Kupiłem sobie system poziomujący wielokrotnego
    użytku i będziemy klecić. Pompa ciepła grzeje jak szalona (pożarła na
    wygrzewanie posadzek 400kWh, w domu 35 stopni, a z dolnego źródła popyla
    nadal 11*C przy starcie i zjeżdża po 3h do 9* raptem), rekuperator też już
    wisi, muszę jeszcze tylko ocieplić kanały i podpiąć skrzynki.

    --
    Pozdor
    Myjk