  • 1. Data: 2013-12-14 21:51:05
    Temat: Odliczenie w VZM a późniejszy zwrot materiału
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    Witam

    Wklepałem fakturki do formularza VZM-1 i lada dzień złożę papiery do zwrotu
    części VATu.
    Ale jedna rzecz mnie niepokoi:
    ująłem materiały, które kupiłem w ilościach na pewno nie mniejszych, niż
    potrzebuję. Czyli może się okazać, że czegoś wyjdzie za dużo.
    Sklepu umożliwiają zwrot towarów - co oczywiście zrobię, gdy taka potrzeba
    wyjdzie....

    A co z VZM? Nie chcę być oskarżony o jakieś oszustwo/wyłudzenie :/
    Czy potem mam korygować (jak?) wniosek?
    Czy nie będzie tak, że jeśli złożę ewentualną korektę, to znowu zacznie się
    liczyć 6-miesięczny okres na zwrot wydatków od daty złożenia korekty?
    Jak to wygląda?

  • 2. Data: 2013-12-14 23:43:17
    Temat: Re: Odliczenie w VZM a późniejszy zwrot materiału
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Robert" <a...@p...jak.trzeba> napisał w wiadomości
> [...]
    potrzeba
    > wyjdzie....
    >
    > A co z VZM? Nie chcę być oskarżony o jakieś oszustwo/wyłudzenie :/

    Tak, składasz korektę do kktórej dołączasz f-rę korygującą

    > Czy nie będzie tak, że jeśli złożę ewentualną korektę, to znowu
    zacznie się
    > liczyć 6-miesięczny okres na zwrot wydatków od daty złożenia korekty?
    > Jak to wygląda?

    To Ty masz oddać nienależny zwrot. Te 6 mcy to jak US wypłaca zwrot
    Tobie.

    Dziwna sytuacja. Ja jeszcze się z tym nie spotkalem.
    Zawsze było tak, że faktura pierwotna była rozliczana z ew. f-rą
    korygujacą.
    A nie możesz poczekać aż zwrócisz towar, dostaniesz fakture korygujacą
    i dopiero wtedy rozliczyć?
    g.

  • 3. Data: 2013-12-15 00:11:10
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "Grzegorz" napisał:
    > To Ty masz oddać nienależny zwrot. Te 6 mcy to jak US wypłaca zwrot Tobie.

    A co w sytuacji, gdy korektę złożę _przed_ zwrotem części VATu, wynikającym
    z pierwotnie złożonego wniosku? Nie zaczną całości rozpatrywać ponownie?

> [...]
    > faktura pierwotna była rozliczana z ew. f-rą
    korygujacą. A nie możesz poczekać aż zwrócisz towar, dostaniesz fakture

    No z tego co słyszę/czytam, wnioski VZM trzeba złożyć do końca roku, żeby
    skorzystać z możliwości odliczenia materiałów w obecnym kształcie. Więc
    chyba nie bardzo mogę czekać.
    Mam kilka faktur, które prawdopodobnie będą korygowane. Ale dopiero po
    zakończeniu robót - co może trochę potrwać...

  • 4. Data: 2013-12-15 00:27:50
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    wynikającym
    > z pierwotnie złożonego wniosku? Nie zaczną całości rozpatrywać

    To wtedy pierwszy wniosek jest korygowany przy zachowaniu jego
    6miesięcznego biegu. Zwrot otrzymasz na czas. W korekcie
    koniecznie napisz, ze wynika on z faktur korygujacych.

> [...]
    żeby
    > skorzystać z możliwości odliczenia materiałów w obecnym kształcie.

    Nie dotyczy to odliczeń które już trwają. Które maja rozpoczety 5letni
    termin,
    czyli takich za które pierwszy wniosek już złożono (jest opcja "raz w
    roku" lub
    "po zakończeniu inwestycji") należy wybrać "raz w roku" i rozpocząć
    5letni
    bieg odliczenia.

    > Mam kilka faktur, które prawdopodobnie będą korygowane. Ale dopiero po
    > zakończeniu robót - co może trochę potrwać...

    No to składaj VZM a potem co najwyżej skorygujesz.
    g.

  • 5. Data: 2013-12-15 10:02:44
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Witam.

    To ja podepnę się z pytaniem.

    Od wiosny tego roku buduję się.
    Czy muszę składać do końca roku wniosek o zwrot różnicy VAT, czy też mogę
    zrobić to po nowym roku ( oczywiście odliczam tylko faktury wzięte do końca
    2013 r. ) ?
    Jeżeli w tym roku - to czy wystarczy, że rozliczę np. dwie-trzy faktury w
    tym roku, a resztę w 2014 ( mam ich sporo i potrwa trochę, zanim je
    wszystkie przejrzę i ustalę, czy jest coś do zwrotu ) ?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2013-12-15 22:12:00
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Max" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tym roku, a resztę w 2014 ( mam ich sporo i potrwa trochę, zanim je
    > wszystkie przejrzę i ustalę, czy jest coś do zwrotu ) ?

    Jeśli nie rozpocząłeś 5 letniego okresu rozliczeniowego to zrób to
    koniecznie do końca tego roku!
    Rozlicz nawet te "dwie-trzy faktury". Chodzi tylko o nabycie prawa
    wynikającego z ustawy.
    To prawo zachowasz przez 5 lat pomimo, że ustawy już nie będzie.

    W ustawie jest limit wyznaczony jako kwota x zł. na 5 lat..
    Jeden limit się kończy i zaczyna się następny.
    W składanym wniosku jest rubryka do wpisania daty rozpoczęcia
    inwestycji. Tam wpisz 2013.

    Od przyszłego roku ustawa zostaje zniesiona. (była warunkowo
    przedłużana).
    Jeśli rozpoczniesz odliczanie od tego roku to nabywasz prawo do
    rozliczenia limitu przez 5 kolejnych lat.
    Na zasadzie kontynuacji praw nabytych będziesz mógł składać kolejne
    VZM'y pomimo tego, że ustawa zakończy swoje działanie 31.12.2013r.
    W komfortowej sytuacji są ci co rozpoczęli odliczanie ulgi od tego roku.

    Nie skorzystają natomiast ci którym 5 letni okres kończy się w tym roku.
    Dla tych limit odliczeń skończy się w tym roku a w przyszłym roku ustawy
    nie będzie.

  • 7. Data: 2013-12-16 11:54:37
    Od: szary <s...@n...pl>

    Grzegorz wrote:

> [...]
    > Na zasadzie kontynuacji praw nabytych będziesz mógł składać kolejne
    > VZM'y pomimo tego, że ustawa zakończy swoje działanie 31.12.2013r.

    Że co? Jesteś pewien?
    Do tej pory wszyscy podawali owszem, 5 lat .. na rozliczenie faktur
    wystawionych do 2013 włącznie.
    Pytający rozliczy zległe FA, ale dalej może się cmoknąć.
    ps.
    Jest zmiana, że mogą kontynuować "młode małżeństwa" do 35 lat ?

  • 8. Data: 2013-12-16 12:01:52
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 grudnia 2013 11:54:37 UTC+1 użytkownik szary napisał:

    > �e co? Jeste� pewien?
    > Do tej pory wszyscy podawali owszem, 5 lat .. na rozliczenie faktur
    > wystawionych do 2013 w��cznie.

    Dokladnie tak samo twierdzi moja zona (ksiegowa) i dlatego kupilismy wiekszosc
    reszty jakichs materialow w ciagu ostatnich tygodni (~150m2 gresu do piwnic
    i garazy, jakies rozne drzwi do piwnic i garazy i takie tam). I raczej ma
    racje bo pytala u zrodla czyli w US :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2013-12-16 21:42:09
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > VZM'y pomimo tego, że ustawa zakończy swoje działanie 31.12.2013r.
    > W komfortowej sytuacji są ci co rozpoczęli odliczanie ulgi od tego roku.

    Dzięki za informacje.
    W takim razie na tapetę biorę kilka faktur, na których zwrot będzie
    największy.
    Pozostałe złoże zaraz w styczniu/lutym.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2013-12-18 22:59:30
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "szary" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Że co? Jesteś pewien?
    > Do tej pory wszyscy podawali owszem, 5 lat .. na rozliczenie faktur
    > wystawionych do 2013 włącznie.
    > Pytający rozliczy zległe FA, ale dalej może się cmoknąć.

    Prostuję, bo tak niby można z mojej wypowiedzi wywnioskować.
    Muszą to być faktury z okresu kiedy ustawa dziala czyli najpóźniej z
    2013r.

    > ps.
    > Jest zmiana, że mogą kontynuować "młode małżeństwa" do 35 lat ?

    Tego nie wiem.
    Było obiecane, ze coś zastąpi dotychczasową ustawę.
    g.