  • 1. Data: 2013-01-29 15:54:29
    Temat: Oprogramowanie, oczujnikowanie etc. [pralka z podłączeniem cieplej wody]
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Mon, 28 Jan 2013 03:51:13 -0800 (PST),
    Adam <a...@g...com> wrote:

    > Pewnie daloby sie uzyc peceta - ten 9W o ktorym pisalem
    > wczesniej to kupilem terminal HP t5720 za 89 pln z wysylka.
    > Swietna sprawa - malutki, ma wszystkie wyjscia (w tym serial do
    > ktorego tanio mozna 1-wire podpiac), bezglosny bo nie ma
    > zadnego wentylatora. Wrzucilem do tego maly dysk SSD 8GB ktory
    > mi w szafie od dwoch lat zalegal i jest bajka:)

    Uświadomcie mie na ile dostępne są technologie ,,oczujnikowania''
    i sterowania na peceta lub zbliżone.

    Jakie czujniki mogę sobie podpiąć (na własny użytek, nie mówię o
    zastosowaniach profesjonalnych), jakie oprogramowanie ,,umie'' z
    czymś takim rozmawiać.

    Do sterowania czego mogę takiego peceta wykorzystać? CO, CWU, pompa
    ciepła, i t.d.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 2. Data: 2013-01-29 18:06:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 15:54:29 UTC+1 użytkownik AMX napisał:

    > Uświadomcie mie na ile dostępne są technologie ,,oczujnikowania''
    > i sterowania na peceta lub zbliżone.

    Jak chcesz wydac gore pieniedzy to dostepne jest wszystko ;) Jak chcesz wydac grosze
    - to musisz sam sobie wszystko wymyslic i zrobic :-)

    1-wire jest tanie, sa czujki, wyjscia sterowalne, co tylko chcesz.

    > Jakie czujniki mogę sobie podpiąć (na własny użytek, nie mówię o
    > zastosowaniach profesjonalnych), jakie oprogramowanie ,,umie'' z
    > czymś takim rozmawiać.

    Swoje... Nie znam zadnych tanich gotowcow ale tez nigdy sie nie interesowalem bo wiem
    ze nie znajde narzedzia dopasowanego do moich potrzeb.

    > Do sterowania czego mogę takiego peceta wykorzystać? CO, CWU, pompa
    > ciepła, i t.d.

    Ja peceta wykorzystuje tylko do monitoringu :) Mimo ze da sie go skonfigurowac tak ze
    bedzie chodzil 24/h bez przerw to jednak, do pierwszej awarii. Ja temu nie ufam,
    dlatego z peceta niczym nie steruje :) Oswietleniem i drobna "inteligencja"
    (nazwalbym to ulatwieniami w domu) steruje u mnie przemyslowy PLC (Fatek).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-01-29 18:52:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

> [...]
    >pierwszej awarii. Ja temu nie ufam, dlatego z peceta niczym nie steruje :)
    >steruje u mnie przemyslowy PLC >(Fatek).

    A u mnie pecet, od 6 lat.

  • 4. Data: 2013-01-29 19:07:29
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Tue, 29 Jan 2013 09:06:49 -0800 (PST),
    Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > i zrobic :-)
    >
    > 1-wire jest tanie, sa czujki, wyjscia sterowalne, co tylko chcesz.

    OK

    > Swoje... Nie znam zadnych tanich gotowcow ale tez nigdy sie nie
    > interesowalem bo wiem ze nie znajde narzedzia dopasowanego do
    > moich potrzeb.

    A w czym pisałeś? Jakieś biblioteki etc.?

> [...]
    > go skonfigurowac tak ze bedzie chodzil 24/h bez przerw to
    > jednak, do pierwszej awarii. Ja temu nie ufam, dlatego z peceta

    Mam świadomość, że między działającym system a systemem
    działającym niezawodnie jest ogrom pracy. Stąd pytanie powinnno
    było brzemieć ,,Do czego takiego peceta można teoretycznie
    wykorzystać?''.

    Tym niemniej nawet system, który nie jest dopracowany i
    wiarygodny może być użyteczny, jeśli się go właściwie użyje.

    Dziękuję

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 5. Data: 2013-01-29 19:10:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 19:07:29 UTC+1 użytkownik AMX napisał:

    > Mam �wiadomo��, �e mi�dzy dzia�aj�cym system a systemem
    > dzia�aj�cym niezawodnie jest ogrom pracy. St�d pytanie powinnno

    Sluchaj - ja administruje linuxami od '96, mam maszyny ktore bez restartu dzialalyby
    8-9 lat gdybym je w tym czasie nie musial przewozic (aktualnie najdluzej maszyna
    dziala ponad 1000 dni bez restartu i awarii). Ale system to jest tylko polowa
    niezawodnosci. Reszta to sprzet - zdublowane zasilacze, dyski w RAIDzie, porzadna
    serwerowa platforma, UPSy i generatory awaryjne - utrzymywac taka kobyle zeby sobie
    sterowac oswietleniem w domu to moim zdaniem juz przerost formy nad trescia :) Moj
    PLC zuzywa max pare W (o ile nie mniej - nigdy nie mierzylem). Prawdopodobienstwo ze
    padnie rozbudowany system jakim jest PC jest i bedzie zawsze duzo wyzsze niz
    wyspecjalizowany przemyslowy sprzet :)

    Dlatego do wrazliwych rzeczy (a takimi jest moj dom) bym go do sterowania nie uzyl ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2013-01-30 00:15:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 18:06:49 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    (nazwalbym to ulatwieniami w domu) steruje u mnie przemyslowy PLC (Fatek).

    a ja sobie postawilem raspberry pi +owfs +1wire - i mam zamiar tym sterować. Na razie
    sie uczę a przekaźniki stukają na sucho. Ale zdarza mi sie ze to sie zawiesi. Jaka
    metodą w linuxie sie szuka takich zwisów?

    b.

  • 7. Data: 2013-01-30 00:17:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 00:15:05 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > a ja sobie postawilem raspberry pi +owfs +1wire - i mam zamiar tym sterować. Na
    razie sie uczę a przekaźniki stukają na sucho. Ale zdarza mi sie ze to sie zawiesi.
    Jaka metodą w linuxie sie szuka takich zwisów?

    Linux sie nie wiesza ;-)) A tak powaznie - co masz na ekranie przy takim zwisie?
    Kernel panic? Nigdy nie korzystalem na ARMach na linuxie wiec nie mam doswiadczenia
    :(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2013-01-30 00:29:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 00:17:34 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Linux sie nie wiesza ;-)) A tak powaznie - co masz na ekranie przy takim zwisie?
    Kernel panic? Nigdy nie korzystalem na ARMach na linuxie wiec nie mam doswiadczenia
    :(

    nic nie mam bo nie mam ekranu :-) A zdalny dostęp jest martwy pu ssh(putty) i po
    tightvncviewer
    Zapuszczalem jakis proces zeby tylko godzine wpisyał do pliku - przy zwisie juz nic
    sie nie dodaje - wiec to zwis, a nie błęd netu jakis. Chyba :-)
    Hipotezy są dwie -system raspbian jest trefny, lub owfs krzaczy. Mój program chyba
    nie, bo za prosty :)

    b.

  • 9. Data: 2013-01-30 00:39:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 00:29:49 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > nic nie mam bo nie mam ekranu :-) A zdalny dostęp jest martwy pu ssh(putty) i po
    > tightvncviewer

    Sprobuj slackwara 14-stke (http://arm.slackware.com/):

    Slackware ARM 14.0 is released!

    The Slackware team is proud to announce the availability of Slackware ARM 14.0! This
    is the first release in over a year, and offers many improvements.

    Slackware ARM includes all of the improvements in Slackware x86, and in addition some
    of the ARM specific highlights are:

    * Support for two new platforms:
    - The TrimSlice Pro (NVidia Tegra CPU)
    - The Raspberry Pi
    * All packages rebuilt for the baseline architecture of ARMv5te (from v4te)
    This release introduces the new 'Slackware ARM community support programme' through
    which the Raspberry Pi support is officially advocated. Please check here for
    availability information of Slackware ARM 14.0 on the Pi. Thanks to David Spencer for
    his great work getting Slackware on to the RPi - and welcome to all of the new
    Slackware ARM users who'll join the community via this route.

    Aczkolwiek najpierw trzebaby dojsc co rzeczywiscie powoduje problem.. Podlaczenie
    ekranu by sie przydalo - moze do czegos bys doszedl :) Kernel masz defaultowy czy
    kompilowany samemu? Ja zawsze kompiluje samemu i ograniczam go do niezbednego
    minimum.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2013-01-30 10:04:17
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 00:39:20 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    kompilowany samemu? Ja zawsze kompiluje samemu i ograniczam go do niezbednego

    dobra, cos wiem,zostawiłem ustrojstwo na noc bez moich programówa ani owfs. I teraz
    amba -czyli to jednak linux sam z siebie sie wiesza :-) Zatem spróbuje to z linka
    powyżej. Sam nie kompiluję bo nie mam zielnonego pojęcia jak to sie robi :-)

    b.