  • 1. Data: 2013-01-29 09:12:56
    Temat: Kwestie zameldowania - bo niby bezdomny jestem
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    Sprzedałem mieszkanie, wymeldowałem się, mam uciekać do nowego domu -
    ale on jeszcze nie jest gotowy. Czytałem o "zamieszkaniu" i "pilnowaniu
    budowy" - i karach za takowe - ale w sumie to mniej dla mnie istotne.
    Bardziej istotne jest:
    1. Ile (pi razy oko, z autopsji lub ze słyszenia) trwa załatwienie
    odbioru domu (jak już będzie można w nim mieszkać to i tak jeszcze jakiś
    czas nie będzie barierek na schodach i balkonach, ogrodzenia, podjazdu itp).
    2. Jaki adres podawać do FV (zameldowania już nie ma, stare zameldowanie
    to jeszcze obecne zamieszkanie). Adres budowy?
    3. Podobno po 30 dniach dowód traci ważność - wymieniać już na taki bez
    zameldowania??? Z drugiej strony za 30 dni muszę być gdzieś zameldowany
    (teoretycznie). Czy do FV podawać adres tymczasowy?
    4. Czy da się (czy ktoś tak miał) po prostu nigdzie się nie meldować
    (podobno nie ma kary) i mieć nieważny dowód?

  • 2. Data: 2013-01-29 09:17:01
    Temat: Re: Kwestie zameldowania - bo niby bezdomny jestem
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.01.2013 09:12, cte pisze:

    > 4. Czy da się (czy ktoś tak miał) po prostu nigdzie się nie meldować
    > (podobno nie ma kary) i mieć nieważny dowód?

    Zamiast kombinować... gdzieś mieszkasz? Tam się zamelduj. I z głowy.

  • 3. Data: 2013-01-29 09:38:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 09:12:56 UTC+1 użytkownik cte napisał:
    > 4. Czy da siďż˝ (czy ktoďż˝ tak miaďż˝) po prostu nigdzie siďż˝ nie meldowaďż˝
    >
    > (podobno nie ma kary) i mie� niewa�ny dow�d?
    Najlepiej zamelduj się tam gdzie faktycznie mieszkasz.
    Nie ma przeszkód abyś zameldował się w swoim budowanym domu. Ja byłem zameldowany jak
    jeszcze domu na działce nie było wcale

  • 4. Data: 2013-01-29 09:39:48
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "cte" <c...@o...eu.com> napisał w wiadomości news:5107847e$0$1212
    Czesc ;-)
    > 4. Czy da się (czy ktoś tak miał) po prostu nigdzie się nie meldować
    > (podobno nie ma kary) i mieć nieważny dowód?

    Ja tak zrobilem, wymeldowałem sie ze starego i zameldowalem sie
    w nowym, zmienilem (prawie) wszystkie dane, zaswiadczenia, wpisy na nowy
    adres.
    Mozna tak zrobic, ale dobrze miec przynajmniej numer posesji i akt
    wlasnosci.
    Od razu w tym samym dniu zglosilem zmiane PJ na nowe, i DO na nowe.
    Nie ma z tym najmniejszego problemu poza czasem pytaniem urzedniczek
    dlaczego poczte mają wysylac na budowe - bo tam czesciej jestem.
    Dowod faktycznie traci waznosc po miesiacu, róg (dowodu a nie fajfusa) Ci
    przytną nożyczkami
    wiec i tak jest nie wazny.
    Jak dowod jest nie wazny to w zasadzie proszenie sie o klopoty poczawszy od
    banków a koncząc
    na ubiezpieczycielach.
    Zakładamy jednak ze nic złego sie nie stanie.
    Wazna sprawa to podatek od nieruchomosci, zwlaszcza jak prowadzisz
    dzialalnosc,
    przy odrobinie zlej woli kogolwiek mozesz miec problemy, ale to rzadkosc.

    A zalatwienie odbioru to miesiac, pod warunkiem ze na bieząco masz
    zalatwione mapki, odbiory kominiarskie, elektryczne, wod-kan, CO, CWU itp
    itd.
    najlepiej wejdz na strone swojego PINBU i pobierz dokumenty.

    pozdrawiam
    Adams

  • 5. Data: 2013-01-29 09:42:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.01.2013 09:38, Kris pisze:

    > Najlepiej zamelduj się tam gdzie faktycznie mieszkasz.
    > Nie ma przeszkód abyś zameldował się w swoim budowanym domu. Ja byłem zameldowany
    jak jeszcze domu na działce nie było wcale

    Przestań psuć kodowanie w cytatach i zawijaj wiersze.

  • 6. Data: 2013-01-29 09:53:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 09:42:36 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Przestań psuć kodowanie w cytatach i zawijaj wiersze.
    Łamiesz netykietę a właściwie trolujesz i spamujesz usuenet.

  • 7. Data: 2013-01-29 10:57:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.01.2013 09:53, Kris pisze:
    > Łamiesz netykietę

    Kłamiesz.

    Zwróciłem ci grzecznie uwagę.

  • 8. Data: 2013-01-29 11:01:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "cte" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > 4. Czy da się (czy ktoś tak miał) po prostu nigdzie się nie meldować
    > (podobno nie ma kary) i mieć nieważny dowód?

    Adres zameldowania a miejsce faktycznego mieszkania to dwa _różne_ adresy.
    Adres zameldowania to adres urzędowy pod który przychodzą pisma z sądu, WKU
    itd. Zameldować możesz się gdziekolwiek nawet na pustej działce, lub w domu
    w budowie. Mieszkać Ci tam formalnie nie wolno, ale zameldować się i
    odbierać korespondencję możesz.

    Wiele osób przemeldowuje się zaraz po kupieniu działki i wszystkie faktury i
    formalności załatwiają już na nowy adres. Jest to wygodniejsze, bo po
    przeprowadzce nie musisz już nic załatwiać ani w urzędzie ani w banku gdzie
    brałeś kredyt.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2013-01-29 11:47:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.01.2013 11:01, Ergie pisze:

> [...]
    > działce, lub w domu w budowie. Mieszkać Ci tam formalnie nie wolno, ale
    > zameldować się i odbierać korespondencję możesz.

    Wprowadzasz w błąd.

    Fakt, w praktyce bywa że to dwa różne adresy (do tego stopnia, że nawet
    urząd skarbowy daje dwa pola).

    Ale zgodnie z ustawą o ewidencji ludności meldujesz się tam, gdzie
    mieszkasz - i meldunek jest oświadczeniem, gdzie się mieszka.

    "Adres do korespondencji urzędowej" to może pobożne życzenie żeby raz a
    dobrze rozwiązać problem meldunku, listów dochodzących pod zły adres czy
    cwaniaków migających się od odebrania listu ;)

  • 10. Data: 2013-01-29 13:49:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > Ale zgodnie z ustawą o ewidencji ludności meldujesz się tam, gdzie
    > mieszkasz - i meldunek jest oświadczeniem, gdzie się mieszka.

    Gdzie się mieszka na stałe - ale to wcale nie znaczy, że trzeba tam spędzić
    choćby jeden dzień w roku. Istotne jest aby poza miejscem zameldowania nie
    mieszkać dłużej niż 3 miesiące, ale nic nie stoi na przeszkodzie by mieszkać
    gdzieś 3 miesiące bez jednego dnia a później spędzić jeden dzień w hotelu
    albo u znajomych, itd. To oczywiście zakładając, że ktoś chce być w zgodzie
    z litera prawa.

    > "Adres do korespondencji urzędowej" to może pobożne życzenie żeby raz a
    > dobrze rozwiązać problem meldunku, listów dochodzących pod zły adres czy
    > cwaniaków migających się od odebrania listu ;)

    Tak będzie za kilka lat gdy zniknie (już uchwalony) obowiązek meldunku -
    zamiast tego będzie adres do korespondencji i listy nieodebrane po jakimś
    zadanym czasie będą uznawane za doręczone.

    Ale już teraz zniesiono sankcje za brak meldunku czasowego czyli de facto
    jest tak jak pisałem - adres zameldowania służy jako adres do korespondencji
    urzędowej.

    Pozdrawiam
    Ergie