  • 1. Data: 2013-01-28 10:16:07
    Temat: Zwrot VAT za adaptacje poddasza
    Od: majer <a...@n...ma>

    Witam
    Po kolei nakresle o co chodzi - Cztery lata temu mialem oddany do uzytku
    nowo wybudowany dom. Od kilku miesiecy we wlasnym zakresie robie
    adaptacje poddasza. Nie mialem na to nowego projektu ani zadnych
    formalnosci bo budynek nie wymaga zmian konstrukcyjnych (zreszta w
    oryginalnym projekcie bylo zaznaczone ze podniesione sa scianki
    kolankowe aby byla mozliwosc zabudowania poddasza). I teraz pytanie: czy
    nie bedzie problemu z odzyskaniem VAT jesli nie mam zadnego papieru na
    takie prace?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2013-01-28 10:34:22
    Temat: Re: Zwrot VAT za adaptacje poddasza
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 10:16:07 UTC+1 użytkownik majer napisał:

> [...]
    > kolankowe aby byla mozliwosc zabudowania poddasza). I teraz pytanie: czy
    > nie bedzie problemu z odzyskaniem VAT jesli nie mam zadnego papieru na

    Nie powinno byc. Zglaszasz to jako remont. Ja tez tak robie bo koncze poddasze teraz,
    a odbior mialem 2 lata temu. Zglos jako remont, nie powinni chciec zadnego papieru
    (mimo ze teoretycznie moze i na remont trzeba pozwolenie ;) Wielu ludzi na blokach po
    nawet drobnych remontach tez wystepuje o zwrot vatu i nie ma z tym zadnego problemu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-01-28 12:20:32
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "majer" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
> [...]
    > kolankowe aby byla mozliwosc zabudowania poddasza). I teraz pytanie: czy
    > nie bedzie problemu z odzyskaniem VAT jesli nie mam zadnego papieru na

    Nie, nie będzie.
    We wniosku VZM jest do wyboru opcja:
    "Inwestycja wymagająca pozwolenia na budowę"
    "Inwestycja niewymagająca pozwolenia na budowę"

    Limit zwrotu na budowę (wymagającej pozwolenia) jest większy.

    Problem jest nieco szerszy.
    Limit zwrotu jest określony kwotowo w okresie 5 lat.
    US ponad limit Ci nie zwróci. A przecież cztery lata temu wybudowałeś dom.
    Jeśli w pozwoleniu na użytkowanie masz zapisany warunek, że budynek wymaga
    jeszcze
    pewnych prac (albo wynika to z jakichś papierów, że budowę można podzielić
    na etapy)
    to te prace są przynależne do budowy i możesz je rozpisać w limicie
    budowlanym (o ile nie został wykorzystany w 100%).
    Zanalizuj wydatki i poprzednie wnioski VZM i policz co będzie lepsze.
    Czy ciągnąć stary limit budowlany, czy rozpocząć nowy limit remontowy.
    Albo jakoś tam proporcjonalnie.

    Limit budowlany i remontowy są od siebie niezależne.

    w/k
    czy