  • 201. Data: 2016-09-01 18:03:20
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 01.09.2016 17:16, Budyń wrote:

    > no wlasnie to mnie ciekawi skad dane. Skąd znasz cop itd? Pompa to liczy?

    Chyba odzywa się lobby pompowe :-)
    Szkoda sobie strzępić języka.

  • 202. Data: 2016-09-01 18:28:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Sep 2016 18:03:20 +0200, KIKI

    > Chyba odzywa się lobby pompowe :-)
    > Szkoda sobie strzępić języka.

    Nie pękaj i opowiedz coś jeszcze ciekawego o swoich znajomych... Już jeden
    tu taki jest co jak go zapytać o szczegóły, to tylko "podobno" i "nie wiem"
    w kółko.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 203. Data: 2016-09-01 18:33:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-01 o 15:22, Myjk pisze:

    > Wszsytkie faktury na gaz jakie do tej pory widziałem, a szukałem do
    > porównań dla mojego przyszłego źródła ciepła, wykazywały średni koszt kWh
    > gazu ziemnego na poziomie 0,24 zł -- tylko jedną fakturę ostatnio widziałem
    > na FM gdzie wychodziło 0,20 zł/kWh. Ale to uwzględniało koszt kWh dla zimy,
    > a nie średniej kWh z całego roku... Większość opracowań w necie określa
    > średni koszt kWh gazu na 23-24 grosze (przy przeliczniku 11kWh z m3). Póki
    > co wychodzi na to, że u Ciebie gaz jest za pół darmo. Stąd moje nieukrywane
    > zdziwienie.

    Tu muszę sprostować i przeprosić bo sam popełniłem błąd w wyliczeniach
    kWh gazu, otóż sądziłem, że jeden składnik z cennika był ceną brutto a
    drugi netto, dlatego wyszła mi cena 12-13gr/kWh. Teraz dopiero
    zauważyłem, że oba są podane netto, biorąc to pod uwagą cena kWh gazu w
    PGNiG wynosi obecnie 16,5 gorsza brutto.
    Żeby nie było wątpliwości podaję stronę z aktualnymi cenami gazu PGNiG:
    http://www.pgnig.pl/dla-domu/gaz

    > Zatem zapodaj proszę swoją fakturę do zaczytania, chętnie się pozytywnie
    > rozczaruję.

    Jak nie zapomnę, to jutro zapodam, akurat dziś eBOK PGNiG ma przerwę
    techniczną i nie mogę ściągnąć faktur.

  • 204. Data: 2016-09-01 19:07:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Sep 2016 18:33:03 +0200, nadir

    > Tu muszę sprostować i przeprosić bo sam popełniłem błąd w wyliczeniach
    > kWh gazu, otóż sądziłem, że jeden składnik z cennika był ceną brutto a
    > drugi netto, dlatego wyszła mi cena 12-13gr/kWh.

    Spoko, bywa, dlatego podrążyłem...

    > Teraz dopiero zauważyłem, że oba są podane netto, biorąc to pod uwagą
    > cena kWh gazu w PGNiG wynosi obecnie 16,5 gorsza brutto.

    I to jak rozumiem dla "standardowych" 11kWh z m3?

    > Żeby nie było wątpliwości podaję stronę z aktualnymi cenami gazu PGNiG:
    > http://www.pgnig.pl/dla-domu/gaz

    W to patrzyłem już wcześniej. I jakby się sprawdza, że abonament średnio
    wynosi ~35zł/mies. Tutaj jakaś faktura z artykułu porównawczego wygrzebana,
    z 2014 co prawda, ale czy ceny mogły aż tak drastycznie spaść?
    http://zaradnyfinansowo.pl/wp-content/uploads/rachun
    ek-za-gaz-1024x371.png

    Tnx.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 205. Data: 2016-09-01 19:36:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 15:19:16 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > PC z poziomym wymiennikiem powinna wyść też ok 20tys

    "Powinna" a "wyjdzie" to 2 różne sprawy.
    Teoretycznie da się zrobić poziomy wymiennik za 5 koła, ale w praktyce
    zwykle wyjdzie jakoś bliżej 8-10 :]

    L.

  • 206. Data: 2016-09-01 19:46:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 15:25:27 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > To byłaby prawda, gdyby nie zależność od zapotrzebowania domu na ciepło i
    > kosztu inwestycyjnego -- który przy prądzie jest BARDZO niski. W wielu
    > przypadkach lepiej jest pocisnąć na grzanie prądem w 2T, niż się wypruwać
    > na PC.

    To na pewno jest prawdziwe ale raczej dla mniejszych chałup, mam wrażenie...

    > Jakie parametry pompy/wymiennika/domu i jaki koszt wyszedł?

    Powierzchnia użytkowa to jakieś 230m2 (nie liczę w tym kotłowni i garażu),
    zapotrzebowanie na poziomie 7kW. Pompa 10kW, dolne źródło wciąż w planach,
    mają robić na dniach. 2 odwierty po 100m, łącznie wydajność źródła na poziomie
    13kW, więc może zrobią płytsze i tańsze. A może zostawię jak jest
    i będzie zapas...
    Koszt pompy 16k, koszt dziur z oprzyrządowaniem i płynem 20k.

    L.

  • 207. Data: 2016-09-01 20:38:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Koszt pompy 16k, koszt dziur z oprzyrządowaniem i płynem 20k.

    A jakich producentów rozważałeś? Gdzie Wy macie tak tanio?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 208. Data: 2016-09-01 20:42:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 20:38:46 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > A jakich producentów rozważałeś? Gdzie Wy macie tak tanio?

    Pompa to Ecopol-System, dziura w ziemi robiona przez firmę z ciut dalszej
    okolicy, ale okazało się że dojadą. Odwiert, kolektor Muovitech,
    studnia łącząca, glikol, naczynie wyrównawcze w kotłowni.

    L.

  • 209. Data: 2016-09-01 20:52:41
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Skąd wiesz, jasnowidzu, co to za wartość te 7.5kW

    Sumaryczna strata ciepła netto/budynku: 7560 W

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 210. Data: 2016-09-01 22:01:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 10:42:28 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Ponad 60gr chyba będzie

    Właśnie wprowadziłem stan liucznika do EBOK Energa
    Za ubiegły miesiąc wyszło:
    Zużycie 301kWh
    Kwota faktury 184zł
    184/301=61gr/kWh