  • 291. Data: 2016-09-12 21:30:50
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-09-12 18:21, Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    bieżąco. Ale tak nie umiałem zrobic i przepisuje recznie dane z okienka do excela od
    czasu do czasu.

    > Ta, a OCR sam przepisywał do tego excela.

    W stosunku do przepisywania ręcznie jest o tyle do przodu, że może
    przepisać kiedy chce a nie pamiętać o tym.

    > Jeszcze mu doradźcie że na malinie zrobi to banalnie prosto i tanio.

    Zważ, że nie napisał nawet co to za urządzenie mierzy i czy ma jakieś
    wyjścia.

  • 292. Data: 2016-11-08 11:00:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 września 2016 19:38:43 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Liczy się zawsze kreatywnie, a potem i tak wychodzi ile ma wyjść.
    > Rury za 2 zeta/m to bym się bał użyć szczerze mówiąc. Taka z jakąś grubszą
    > ścianką to koło 3 zeta. Razy kilometr to mamy 3 tys. Glikol jakieś 2,4 tys.
    > Koparka 2 tys. Duperele w kotłowni (naczynie przeponowe, jakieś zawory
    > i inne ciulstwa z 1000). Wychodzi 8,5 tys. Czyli jak się doliczy

    Wlasnie skonczylem nadzorowac u sasiadki poziomy wymiennik i tak:

    - rura 500m PE32 SDR17 (akurat cienka scianka lepsza bo miesci wiecej
    glikolu i szybciej wymienia cieplo z gruntem) 950 pln
    - duza koparka 16h 1280 pln
    - glikol z woda 850 pln
    - kompletny rozdzielacz (zawory, odpowietrzniki etc) z PP50, wyjscie
    dwa zawory 6/4' - 740 pln

    Suma 3820 na gotowo - pod pompe ~13kW mocy cieplnej / 11kW chlodniczej.
    10k to jak masz piasek i kilometr jest potrzebny.

    PS. Nie wrocilem, tak se zajrzalem, dalej mam odwyk :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 293. Data: 2016-11-08 15:02:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 8 listopada 2016 11:00:20 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Suma 3820 na gotowo - pod pompe ~13kW mocy cieplnej / 11kW chlodniczej.
    > 10k to jak masz piasek i kilometr jest potrzebny.

    Nie za mało tej rurki i przepływu na taką ogromną pompę?
    Dasz radę wycisnąć te 35 litrów/min czy ile tam oni wymagają?

    Fajnie jak się ma dobrą glebę, u mnie ino piach...
    Ale odwierty już hulają, teraz się je opomiaruje i zobaczymy
    jak to się będzie zachowywać w trakcie grzania :]

    L.

  • 294. Data: 2016-11-08 20:47:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 listopada 2016 15:02:10 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Nie za mało tej rurki i przepływu na taką ogromną pompę?

    11kW, grunt - mokra glina, czyli mozna spokojnie przyjac 30W/m i wiecej,
    czyli ~15kW mocy chlodniczej - a ze pompa jest o ok 2kW przewymiarowana
    z roznych wzgledow (troche nie poprawnie ale tak ma byc..) to i tak jest
    jeszcze duzy zapas :)

    Im krotsza rurka tym latwiejszy / wiekszy przeplyw ;)

    > Dasz radę wycisnąć te 35 litrów/min czy ile tam oni wymagają?

    To jest tylko kwestia doboru odpowiedniej pompy :)
    Taki kolektor nie stawia zbyt duzego oporu. Mam prawie
    identyczny (tylko jeszcze mam 50m rury PE40 jako dolot wiec duzo
    wiekszy opor) i ogarnia to zwykla pompka CO 6m podnoszenia.

    Naczynia wzbiorczego zadnego nie trzeba - roznice temperatur siegaja max
    12-15stC i spokojnie to sie skompensuje w rurach :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 295. Data: 2016-11-18 10:00:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 8 Nov 2016 06:02:08 -0800 (PST), Lisciasty

    > Nie za mało tej rurki i przepływu na taką ogromną pompę?
    > Dasz radę wycisnąć te 35 litrów/min czy ile tam oni wymagają?

    Nie mogę znaleźć naszej dyskusji odnośnie chłodzenia, więc się podpinam w
    ostatni post w zbliżonym temacie. :P Wyszło 3MWh/rok. Instalator od PC
    sugeruje mi nadal pasywne podpięcie wymiennika PC pod klimakonwektory
    zamiast aktywnego chłodzenia. Ale jakoś tego nie widzę, że to będzie
    SKUTECZNIE chłodzić jak mi się zwali 20 gości do salonu. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 296. Data: 2016-11-18 21:49:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 18 listopada 2016 09:59:08 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > zamiast aktywnego chłodzenia. Ale jakoś tego nie widzę, że to będzie
    > SKUTECZNIE chłodzić jak mi się zwali 20 gości do salonu. ;P

    To wtedy puścisz wentylację mocniej, a 20 gości wygeneruje ze 2kW mocy,
    która jakoś w dom wejdzie ;) Ewentualnie można rozgonić gości osobno
    po różnych kątach w domu, żeby oddawali ciepło rozproszone. Dla niepoznaki
    możesz to nazwać zabawą w chowanego ;)

    L.

  • 297. Data: 2016-11-19 00:36:58
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > zamiast aktywnego chłodzenia. Ale jakoś tego nie widzę, że to będzie
    > SKUTECZNIE chłodzić jak mi się zwali 20 gości do salonu. ;P

    Tak z ciekawości pytanie do wszystkich użytkowników tej grupy- ile razy na dekadę
    zdarza Wam się robić impre na 20luda w salonie?

  • 298. Data: 2016-11-19 09:52:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 00:36 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Ale jakoś tego nie widzę, że to będzie
    >>
    > Tak z ciekawości pytanie do wszystkich użytkowników tej grupy- ile razy
    > na dekadę zdarza Wam się robić impre na 20luda w salonie?

    Ja w ciągu 14 lat miałem na raz tyle lub więcej ludzi na imprezie ze 3
    razy.
    W kolejnym roku będzie 4 raz :-)

    TG

  • 299. Data: 2016-11-19 17:32:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 18 Nov 2016 12:49:15 -0800 (PST), Lisciasty

    > To wtedy puścisz wentylację mocniej, a 20 gości wygeneruje
    > ze 2kW mocy, która jakoś w dom wejdzie ;)

    2kW to w spoczynku na imprezie n00bów. :P Jak odpalę do podrygania
    https://www.youtube.com/watch?v=NyU5CShHmXw (BTW polecam covery LEO) ;)
    i 3-4 pary wlizą na parkiet to za chwile będzie sieczka. ;)

    > Ewentualnie można rozgonić gości osobno po różnych kątach w domu, żeby
    > oddawali ciepło rozproszone. Dla niepoznaki możesz to nazwać zabawą w
    > chowanego ;)

    Nie po to buduję kuchnię większą od salonu, i salon połączony z jadalnią
    żeby był większy od kuchni, żeby później ludzi rozganiać po domu. ;P

    Jak pasywnie z wymiennika pójdzie mi 16-18sC to nic tym nie schłodzę.
    Podobnie z podkręceniem wentylacji, jak na zewnątrz będzie 18-20...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 300. Data: 2016-11-21 11:32:32
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-11-19 o 09:52, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Ja w ciągu 14 lat miałem na raz tyle lub więcej ludzi na imprezie ze 3
    > razy.
    > W kolejnym roku będzie 4 raz :-)

    No to u mnie podobnie.

    Pozdro.. TK