  • 191. Data: 2016-09-01 15:36:15
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 14:28:50 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > A niby, to dlaczego niewliczania abonamentu do prądu ma mniejsze
    > znaczenie niż dla gazu?
    Najuczciwiej to by było liczyć wszelkie opłaty(zmienne, abonament itp.) dla gazu i
    tylko opłaty zmienne dla prądu.
    Czemu tak?
    Bo decydując się na PC z gazu można zrezygnować w ogóle,
    decydując się na ogrzewanie gazem opłaty stałe za prąd i tak będą ponoszone

  • 192. Data: 2016-09-01 15:39:05
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > To mi sie snilo ze ktos radzil zeby barwinika do wody dodac a inny ze u niego
    kamera termowizyjna pomogla. Ciekawe co wtedy palilem bo chetnie bym powtorzyl zeby
    sprawdzic czy fajniejsze rzeczy też moga sie przysnic.

    O ile pamietam to barwnik dotyczyl namierzenia zlodzieja wody z
    instalacji CO w jakims bloku. Jak czytam grupe juz pare lat to nie
    pamietam ani jednego opisywanego przypadku samoistnego pekniecia rury
    podlogowki. Moze i jakies pojedyncze byly. W koncu tez nie czytam
    wszystkiego jak leci, ale Ty piszesz, ze "co jakis czas na grupie.." tak
    jakby byla to powszechna wada. Pamietam tematy, ze ktos szukal rury w
    zwiazku z przykrecaniem balustrady schodowej, po to by jej nie
    przewiercic. Byc moze w tamtym przypadku pomogla kamera. Ale zeby szukac
    pekniecia i miala by w tym pomoc kamera to nie pamietam.

    Pozdro.. TK

  • 193. Data: 2016-09-01 15:48:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Sep 2016 06:25:08 -0700 (PDT), Budyń

    > wlasnie takie zalozenia powoduja ze te obliczenia sa o kant d, bo nijak maja sie do
    rzeczywistosci.
    > Wlasciwie to sprawe mocno ułatwilby zwykly cieplomierz na instalacji CO/CWU.

    Założenia być muszą -- a te są średnie i wyhodowane na statystyce (mojej, z
    ~5 lat). Z tej wynika, że PC PW pracują z COP3 i korzystają najczęściej z
    prądu w stosunku 30/70. Jednocześnie domy zużywają mniej energii i mniej
    mocy potrzebują, niż to się wszystkim w koło wydaje (sprawdzić czy nie
    szałas).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 194. Data: 2016-09-01 16:15:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    No przeciez juz wytlumaczylem ze z kamera podczerwieni i barwnikie snilo mi sie.
    Nikomu zle nie zycze ale wy te instalacje macie nowe albo prawie nowe. A i tak na
    grupie byly pytania jak znalezc przeciek. Pozyjemy jeszcze z trzydziesci lat to
    zobaczymy. Chcialbym sie mylic ale na chceniu moze sie to skonczyc. Jak by byly pewne
    to producenci dawali by sto lat gwarancji. Daja tyle?

  • 195. Data: 2016-09-01 16:21:04
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

> [...]
    zobaczymy. Chcialbym sie mylic ale na chceniu moze sie to skonczyc. Jak by byly pewne
    to producenci dawali by sto lat gwarancji. Daja tyle?

    Nawet nie wiem czy daja. Ukladalem podlogowke sam i wiem jak trudno jest
    taka rure uszkodzic. Watpie tez zeby sama gdzies tam pekla.
    Oczywiscie te marketowe rozinia sie od markowych. Osobiscie nie
    ryzykowalem dla paru groszy i kladlem markowa. Siedem lat nic sie nie
    dzieje. Ta sama rura laczy sie dzis grzejniki. Rury do nich tez prowadzi
    sie posadzka, wiec ryzyko jakby takie samo. Mozna w scianach, ale to
    chyba przesada.

    Pozdro.. TK

  • 196. Data: 2016-09-01 16:26:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 16:15:49 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jak by byly pewne to producenci dawali by sto lat gwarancji. >Daja tyle?
    Sto to nie słyszałem ale 10lat to i owszem spotkałem się.

  • 197. Data: 2016-09-01 17:00:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 16:15:49 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jak by byly pewne to producenci dawali by sto lat gwarancji. Daja tyle?

    http://termeo.blogspot.com/2015/05/podwojny-wyciek-n
    a-instalacji.html
    Na takie coś gwarancji nie dadzą;)

  • 198. Data: 2016-09-01 17:16:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 15:47:17 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > prądu w stosunku 30/70. Jednocześnie domy zużywają mniej energii i mniej
    > mocy potrzebują, niż to się wszystkim w koło wydaje (sprawdzić czy nie

    no wlasnie to mnie ciekawi skad dane. Skąd znasz cop itd? Pompa to liczy?

    b.

  • 199. Data: 2016-09-01 17:32:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Sep 2016 08:16:44 -0700 (PDT), Budyń

    > no wlasnie to mnie ciekawi skad dane. Skąd znasz cop itd? Pompa to liczy?

    Głównie ze statystyk prowadzonych przez właścicieli opomiarowanych
    instalacji. Część ma ciepłomierze, część jako podstawę dodatkowo OZC (w tym
    przypadku zazwyczaj wyniki rzeczywiste mają niższe niż teoria). Większość z
    tych osób podaje średnioroczny COP 4 i właśnie >70% grzania w 2T. Te dane
    się powielają, i o ile można się z COPem spierać, stąd dosyć znaczne
    zaniżenie tej wartości, tak z pomiarami procentowego wykorzystania energii
    już wątpliwości nie ma.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 200. Data: 2016-09-01 17:38:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czyli nawet 10 lat nie jest norma? Nizej jest opis jak ktos lokalizowal przeciek.
    Jednak awarie sie zdarzaja.