  • 91. Data: 2016-05-21 21:25:27
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-05-09 o 11:08, uciu pisze:

    > dokładnie - 2funkcyjny kondensacie :-) a cena się wzięła stąd, ze chce taki,

    jak kupowałem siostrze 2 lata temu - wtedy kosztował 12 wiec teraz
    obstawiam 15 :-)

    A po co ci taki drogi? może to ten model z silnikiem stirlinga co prąd
    produkuje? ale one chyba droższe były, jak nie to szkoda kasy wywalać.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 92. Data: 2016-05-26 12:39:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 21 May 2016 21:22:51 +0200, janusz_k

    > A nie prościej generator?np taki na 2kW?

    Do PC potrzeba znacznie większego generatora. Taki 2kW generator czasem ma
    problem z napędzeniem mocniejszej wiertarki...

    > na pewno taniej a poza tym do piecyka
    > i tak potrzebujesz prąd, skąd go wezmiesz?

    Ale znacznie mniej potrzeba do piecyka gazowego niż do PC. Prąd wezmę z
    większych akumulatorów, które mają być też globalnym UPSem (pracuję głównie
    w domu). Do wspomagania pewnie będzie też generator, ale wtedy będzie mógł
    być znacznie mniejszy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 93. Data: 2016-05-29 21:52:59
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-05-26 o 12:39, Myjk pisze:
    > Sat, 21 May 2016 21:22:51 +0200, janusz_k

    > Do PC potrzeba znacznie większego generatora. Taki 2kW generator czasem ma
    > problem z napędzeniem mocniejszej wiertarki...
    No ok, ja pomyslałem o małej PC do CWU tam silniki mają po 1Kw,
    a co do generatora to byś się pomylił, mam taki na 2,2kw od Adama i
    jak robili mi wyłączenia a pracowałem w domu to pędziłem z niego
    dużą kątówkę 2Kw i dawał radę bez problemu, czy pompę hydroforową 1,1 także.

> [...]
    > w domu). Do wspomagania pewnie będzie też generator, ale wtedy będzie mógł

    Akumlatory niestety się zużywają, wiem coś o tym bo moje 8 aku właśnie
    padło,
    tak mnie energetyka ćwiczyła przez ostatnie lata :( częste wyłączenia na
    pewno nie
    wyszły im na zdrowie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 94. Data: 2016-08-26 11:04:57
    Od: uciu <a...@g...com>

    Odgrzewam,

    gazownia przysłał pisemko ze podłączenie gazu wyjdzie 2200zł....i jak chce rezygnowac
    to już, póki jescze nic nie robią - i ja nadal sie waham czy brnąć w ten gaz bo
    jakoś, boje się go:-) i obawiam się, że koszty ogrzewania bedą duuuze - mam już dość
    słuchania rad rodzinnych.. co ty gazem chcesz grzac - zbankrutujesz... i po tych
    radach żona marudzi nawet o kopciuchu....

    Mam też wycene pompy powietrze-woda nibe z instalacją 33000zł.

    OCZ na razie nie wyliczone bo czekam dalej na gotowy projekt.

    Jaki mniej wiecej macie rachunki za grzanie gazem (przy jakiej
    powierzchni,ociepleniu)?

    uciu

  • 95. Data: 2016-08-26 11:51:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 26 sierpnia 2016 11:04:58 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    >
    > OCZ na razie nie wyliczone bo czekam dalej na gotowy projekt.
    > Jaki mniej wiecej macie rachunki za grzanie gazem (przy jakiej

    własnie mi przyszło rozliczenie roczne gazu na kwotę 2500zł. Powierzchnia jakies
    120m2.
    Takie wyniki mam odkąd wymieniłem kocioł na kondensacyjny, przedtem (i przed
    ociepleniami różnymi typu garaz i piwnice od środka) potrafiło dobic do 5600zł
    rocznie.
    A przeciez dom z 1996, nowy zamknie sie w połowie tego. Zadbaj po prostu o
    ocieplenie, to moze i do grzania pradem w II taryfie zejdziesz :)

    Przyłącze +piec (4kżł termeta) +instalacja wewnątrz wyjdzie cie ponizej 10kzł, nic
    tylko brać.

    b.

  • 96. Data: 2016-08-26 12:56:17
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 26 sierpnia 2016 11:04:58 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > zbankrutujesz... i po tych radach żona marudzi nawet o kopciuchu....

    To powiedz jej że będzie sama palić, czyścić i nosić wungiel.
    Powinno jej przejść ;)

    > Mam też wycene pompy powietrze-woda nibe z instalacją 33000zł.

    A te insze, np. Mitsubishi czy co tam ludzie mają?
    Te Nibe to chyba zdzierusy.

    L.

  • 97. Data: 2016-08-26 12:59:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Auta tez Ci malo pala i oleju nie biora? Pierdolisz Budyn. Roznica w sprawnosci tych
    piecow co napisales to kilka procent. A Tobie wyszlo ze 50%. Bez zadnych dodatkowych
    zabiegow nowy piec zrobil by z pieciu tysiecy 4500.

  • 98. Data: 2016-08-26 13:01:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 26 sierpnia 2016 12:59:44 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    tych piecow co napisales to kilka procent. A Tobie wyszlo ze 50%. Bez zadnych
    dodatkowych zabiegow nowy piec zrobil by z pieciu tysiecy 4500.

    Przecież nie tylko piec ale i ocieplenie, czytaj ze zrozumieniem czasami :]

    L.

  • 99. Data: 2016-08-26 14:16:34
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    tych piecow co napisales to kilka procent. A Tobie wyszlo ze 50%. Bez zadnych
    dodatkowych zabiegow nowy piec zrobil by z pieciu tysiecy 4500.

    znaczy sie publicznie chciałbyś sie założyc, ze nie potrafię wskazac dwóch lat,
    sprzed modernizacji i po, takich ze różnica w zużyciu nie byłaby 2x wieksza przed niz
    po?
    No dawaj - o dobrą flaszkę :) Dostaniesz skan faktur z adresem wysyłki tej flaszki :)
    Spójrz w dół i szukaj jaj :P

    b.

  • 100. Data: 2016-08-26 17:01:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A Ty zalozysz sie ze mna ze w Polsce jest bardzo dobrze bo napisze ze widzialem jedna
    Tesle na ulicy? Miales mniej kasy i ograniczyles grzanie. Zalozyles termostaty i w
    nie uzywanych pomieszczeniach utrzymujesz 16 stopni. Zima byla lagodna. To wszystko
    ma wplyw na koszt ogrzewania. Juz wiem ze nadchodzaca zima bedzie mnie kosztowala
    wiecej niz poprzednia nawet jak bedzie lagodniejsza. Skad wiem? Wyprowadzila sie
    restauracja z parteru i nke bede mial ponizej zera pokarmu ze strychu dla pompy
    ciepla, to pierwszy powod. Drugi taki ze sasiadka mieszkajaca pietro nizej
    wyprowadzila sie do corki. Cieplolubna byla i pod polowa mieszkania bede mial nie
    ogrzewane pomieszczenia. Pytalem wlasciciela kiedy wynajmie a on ze sie nie zanosi bo
    chetnych ktorych by zaakceptowal na razie nie ma. Przerabiam moja nordice na pellet
    zeby w razie mrozow miec zrodlo ciepla bo przy -5 w obecnych warunkach taniej by
    wyszly grzejniki elektryczne niz pompa ciepla ktora mam. I paczpan taki paradoks. W
    zeszlym roku dolozylem 15 centymetrow welny mineralnej na strychu, znaczy sie
    poprawilem ocieplenie i bede drozej placil za ogrzewanie.