  • 101. Data: 2016-08-26 20:02:48
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 26 sierpnia 2016 17:01:03 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > A Ty zalozysz sie ze mna ze w Polsce jest bardzo dobrze bo napisze ze widzialem
    jedna Tesle na ulicy? Miales mniej kasy i ograniczyles grzanie. Zalozyles termostaty
    i w nie uzywanych pomieszczeniach utrzymujesz 16 stopni.

    buahahaha, spojrzałes w dół a tam jakies drobiazgi tylko :)

    b.

  • 102. Data: 2016-08-26 20:13:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bylem pewny ze nic konkretnego nie napiszesz. Nie da sie dyskutowac z faktem ze
    docieplilem i bede drozej placil za ogrzewanie. Czyli ocieplanie nie ma najmniejszego
    sensu. Lepiej kase przepic.

  • 103. Data: 2016-08-26 20:26:01
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    jedna Tesle na ulicy? Miales mniej kasy i ograniczyles grzanie. Zalozyles termostaty
    i w nie uzywanych pomieszczeniach utrzymujesz 16 stopni. Zima byla lagodna. To
    wszystko ma wplyw na koszt ogrzewania. Juz wiem ze nadchodzaca zima bedzie mnie
    kosztowala wiecej niz poprzednia nawet jak bedzie lagodniejsza. Skad wiem?
    Wyprowadzila sie restauracja z parteru i nke bede mial ponizej zera pokarmu ze
    strychu dla pompy ciepla, to pierwszy powod. Drugi taki ze sasiadka mieszkajaca
    pietro nizej wyprowadzila sie do corki. Cieplolubna byla i pod polowa mieszkania bede
    mial nie ogrzewane pomieszczenia. Pytalem wlasciciela kiedy wynajmie a on ze sie nie
    zanosi bo chetnych ktorych by zaakceptowal na razie nie ma. Przerabiam moja nordice
    na pellet zeby w razie mrozow miec zrodlo ciepla bo przy -5 w obecnych warunkach
    taniej by wyszly grzejniki elektryczne niz pompa ciepla ktora mam. I paczpan taki
    paradoks. W zeszlym roku dolozylem 15 centymetrow welny mineralnej na strychu, znaczy
    sie poprawilem ocieplenie i bede drozej placil za ogrzewanie.

    Podałeś przyczyny dlaczego Tobie rachunki wzrosną. I ok. Wiarygodne
    Budyń podał co zrobił że mu zmalały to tego już nie doczytałeś.
    Mądtze często piszesz chociaż kultury braki czasem widać. Ale tu, w wątku o
    frankowiczach i w wątku o prądzie kompletnie niezrozumienie problemu okazujesz.

  • 104. Data: 2016-08-27 12:10:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 26 Aug 2016 02:04:57 -0700 (PDT), uciu

    > gazownia przysłał pisemko ze podłączenie gazu wyjdzie 2200zł....i jak
    > chce rezygnowac to już, póki jescze nic nie robią - i ja nadal sie waham
    > czy brnąć w ten gaz bo jakoś, boje się go:-) i obawiam się, że koszty
    > ogrzewania bedą duuuze - mam już dość słuchania rad rodzinnych.. co ty
    > gazem chcesz grzac - zbankrutujesz... i po tych radach żona marudzi
    > nawet o kopciuchu....

    Nie słuchaj ignorantów. Moja żona ma to samo. Wychowana na wynglu, też
    trzęsie portkami na myśl o grzaniu prądem/PC. Niedawno żona nasz dom dała
    do "oceny" znajomemu architektowi i koleś takie banialuki sadził, że żal
    było słuchać. Oczywiście nawet nie wiedział co to OZC, ale wiedział, że
    pompa ciepła nie da rady go ogrzać, że trzeba zrobić kominy zapasowe na
    wypadek wojny i jeszcze kominek w salonie.

    > Mam też wycene pompy powietrze-woda nibe z instalacją 33000zł.

    Skoro nie masz OZC, to jakim cudem dostałeś wycenę? :P Znowu na metraż? Ja
    po paru miesiącach poszukiwań instalatora jestem przerażony. Pomimo podania
    konkretnych danych dla mojego domu, tj. zapotrzebowania na ciepło i moc,
    większość mi próbuje wetknąć 2 a nawet 3x przewymiarowaną pompę -- do tego
    w tandemie z odwiertami (bo poziome rzekomo nie działają)...

    > OCZ na razie nie wyliczone bo czekam dalej na gotowy projekt.

    Powótrzę po raz enty -- nie musisz mieć gotowego projektu, wystarczą
    założenia. Jak powstanie projekt końcowy, przeliczysz ponownie. I tak mnie
    wyszło poszątkowo 8.5kW, po wstępnych zmianach założeń 6.7kW, a teraz po
    uściśleniu końcowym (uwzględnione docelowe okna, ocieplenia pomiędzy pom.
    gosp. i garażem) -- 6.5kW.

    > Jaki mniej wiecej macie rachunki za grzanie gazem (przy jakiej
    > powierzchni,ociepleniu)?

    Powtórzę po raz enty -- nie oglądaj się na innych, bo to jest działanie
    JAŁOWE. Każdy ma inny dom, innej konstrukcji, lepiej lub gorzej wykonany,
    inaczej w nim mieszka, inaczej użytkuje.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 105. Data: 2016-08-27 13:51:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > uściśleniu końcowym (uwzględnione docelowe okna, ocieplenia pomiędzy pom.

    A napisz jak to teraz rozumieć? Mój dom w projekcie ma zapisane 7,5kW.
    Oferty pomp ciepła dostałem w zakresie 5,6kW - 10,8kW. Ten parametr jest
    dla pomiaru A7W/35. Kiedy temperatura na zewnątrz spada, to ta moc
    cieplna oczywiście też spada. Jak to przeliczać, skąd wiedzieć która PC
    będzie dobra?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 106. Data: 2016-08-27 13:54:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    A no, ja piszę o PC powierze-powierze. Chociaż np. Vaillant dał mi
    ofertę na coś co jest dla PP, a oni to nazywają powierze-woda (gdzie
    dolnym źródłem jest powietrze... ?!) - konkretny model to VWL 85/2A.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 107. Data: 2016-08-27 14:03:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    To ja się podepnę. Pompy ciepła dzielą się też na te trój fazowe i te
    jedno fazowe. Jeden sprzedawca zasugerował żeby brać zawsze te 400V
    (swoją drogą innych nie miał). Ja rozumiem że rozruch takiego urządzenia
    jest płynniejszy, ale dla niektórych PC często do mocy cieplnej ~8kW nie
    ma wyboru i takie są tylko 230V. Maksymalny pobór prądu takiego
    urządzenia producent podaje na 2,8kW. Dodatkowo wszystkie teraz już
    chyba robią ze sprężarką inwerterową więc ma to aż takie znaczenie nadal?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 108. Data: 2016-08-27 14:22:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Mateusz Bogusz wrote:

    > A no, ja piszę o PC powierze-powierze. Chociaż np. Vaillant dał mi
    > ofertę na coś co jest dla PP, a oni to nazywają powierze-woda (gdzie
    > dolnym źródłem jest powietrze... ?!) - konkretny model to VWL 85/2A.

    zupełnie nie rozumiem sensu instalacji pomp z powietrznym źródłem
    pierwotnym. One mają najgorszą wydajność wtedy kiedy są potrzebne czyli
    zimą.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 109. Data: 2016-08-27 15:12:09
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > zupełnie nie rozumiem sensu instalacji pomp z powietrznym źródłem
    > pierwotnym. One mają najgorszą wydajność wtedy kiedy są potrzebne czyli
    > zimą.

    To tak jakbyś napisał, że nie rozumiesz dlaczego ktoś kupuje samochód z
    silnikiem benzynowym. Przecież diesel spala mniej.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 110. Data: 2016-08-27 15:14:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 27 sierpnia 2016 14:22:24 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > zupełnie nie rozumiem sensu instalacji pomp z powietrznym źródłem
    > pierwotnym. One mają najgorszą wydajność wtedy kiedy są potrzebne czyli
    > zimą.

    abo to trzeba policzyc koszty inwestycyjne +eksloatacyjne w długim okresie . Wtedy
    sie okaze czy warto.

    Powiedzmy ze gaz w okresie 50lat bedzie kosztował
    przyłącze
    instalacja
    piec (ze 3szt)
    koszty paliwa

    i trzeba to porównac z PC powietrzną czy wodną podobnie obliczoną

    b.