  • 81. Data: 2016-05-09 23:33:46
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-05-09 o 16:56, Kżyho pisze:

    > Nic więcej nie jestem w stanie podać. Kwot nie wymyślam, bo i po co.

    Nic takiego nie sugeruje. Wychodzi raczej na to, ze te czterysta km w
    prawo robi spora roznice, choc dom mam chyba nieco wiekszy.
    Jak uczylem sie w Warszawie widzialem roznice miedzy moja miejscowoscia
    a Warszawa. U mnie muldy na jezdni, snieg po pachy a w Warszawie czarny
    asfalt. Wiosna po roslinach patrzac tez ze dwa tygodnie wczesjniej
    przychodzi. I tak to sobie mozna porownywac...

    Pozdro.. TK

  • 82. Data: 2016-05-10 08:56:39
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    W dniu 09.05.2016 o 16:56, Kżyho pisze:

> [...]
    > starej. Parter podłogówka, u góry kaloryfery. Junkers CerapurSmart ZSB
    > 14-3CE + junkersowy sterownik pogodowy, zasobnik CWU 80L od starego
    > kotła. Temperatura obiegu grzewczego ustawiona na maks. 45 stopni z
    > ogranicznikiem dla podłogówki oczywiście. Temperatura oczekiwana
    > wewnątrz 22 stopnie. Wentylacja grawitacyjna (do poprawienia jeszcze,
    > więc może tutaj jest rozwiązanie zagadki?). Niezbyt szczelne wyjście na
    > ogród z salonu (tutaj da się odczuć chłodniejsze powietrze), poza tym
    > "zwykłe", że tak to nazwę, okna plastikowe sprzed jakichś 12 lat. [...]
    Witam,

    dom z dachem dwuspadowym (odchylenie ok. 10* od południa), 10x10 (+
    garaż w którym mam grzejnik zakręcony na gwiazdkę w sumie tam panowało
    ~7-10*C, dwu-stanowiskowy rozmiarów nie pamiętam) na ścianach 15cm styro
    grafitowego, ytong 350 grubość 25cm, dach 20+10 wełny + pełne deskowanie
    płytą OSB ;-) + mata alufox, 4 okna połaciowe, wszystkie okna 3 szybowe
    (włącznie z połaciowymi), kondensat Buderus GB027-24 + kontroler RC35 +
    60l na CWU, rekuperator obrotowy Komfovent REGO 600. Co tu jeszcze...
    drzwi wejściowe Gerdy WX20? z wiatrołapem.
    A CWU nie jest cały czas grzane pilnowane przez piec (nastaw dla CWU
    46*C, dla CO adaptacyjne, steruje kontroler). W weekendy CWU grzane
    7-11,17-21 w tygodniu 5-9,17-21 z dostępnym przyciskiem "nagrzej wodę
    teraz", który jest używany szczególnie w weekendy. Rodzina 2+2 (dzieci
    jeszcze na tyle małe że kąpią się razem w wannie). Do dnia dzisiejszego
    faktury na gaz mam na kwotę 3100zł.

    Kocioł Gazowy + osprzęt (zasobnik, czujnik, dopłata do droższego
    kontrolera, moduł podłogówka, mieszadło do podłogówki) - 8900zł
    Podciągnięcie gazu do kuchni i kotłowni 2200zł
    Jeszcze mam zapisane jakieś 2500zł (rurki, kolanka, zawory itd kotłownia)
    Robocizna - 3000zł
    = 16600 brutto za "GAZ" w domu (mazowieckie, ~30km na zachód od Wawy)
    a... + komin ;-) 3500 SCHIEDEL + wkładka do gazu 1600 (komin jest
    klasyczny pod brudasa, bałem się że kiedyś "gaz STOP" albo gaz
    przestanie się opłacać).

    --
    GreDi

  • 83. Data: 2016-05-10 10:16:28
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-05-09 o 23:33, Maniek4 pisze:

> [...]
    > asfalt. Wiosna po roslinach patrzac tez ze dwa tygodnie wczesjniej
    > przychodzi. I tak to sobie mozna porownywac...

    No widzisz, a my w firmie jak na delegację do Warszawy jedziemy, to
    zawsze mówimy, że na Syberię ;)
    Generalnie jedna z ostatnich wypraw do Warszawy gdzieś w lutym bodajże
    była pod tym względem dość konkretnie to obrazująca. Między Warszawą a
    Poznaniem różnica temperatur według samochodowego termometru wynosiła 10
    stopni!

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 84. Data: 2016-05-10 10:35:31
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-05-10 o 10:16, Kżyho pisze:

> [...]
    > była pod tym względem dość konkretnie to obrazująca. Między Warszawą a
    > Poznaniem różnica temperatur według samochodowego termometru wynosiła 10

    Bo na zachodzie to nawet banany z nieba leca a nie deszcz. :-)
    Przy okazji - wyzej pisalem czterysta kilometrow w prawo. Powinno byc w
    lewo oczywiscie.

    Pozdro.. TK

  • 85. Data: 2016-05-12 14:38:13
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2016-05-09 o 20:43, Borys Pogoreło pisze:

    > Jak już ktoś się bawi w takie hard-eko, to pewnie i prysznice optymalizuje.
    > Namoczyć, zakręcić, wyszorować, odkręcić, spłukać. Do zrobienia IMO, ale
    > komfortu w tym nie będzie.

    Nie mówimy o żadnym eko, tylko o domu autonomicznym.

    Chodzi z grubsza o to, by być jak najbardziej niezależnym.

    W przypadku ogrzewania jest to łatwiejsze, bo ociepleniem i rekuperacją
    jesteśmy w stanie mocno zjechać z potrzeb energetycznych.

    Co do ciepłej wody - to jest to pewien problem, bo akurat tamte
    wyliczenia cwu są (IMHO) trochę zaniżone. Przy 4-osobowej rodzinie te
    3-4 tys. kWh (przy dzisiejszej technologi, czyli perlatory, prysznic
    wodooszczędny) daje się uzyskać. Co ciekawe - mało kto inwestuje w tanie
    rozwiązania jak specjalne perlatory (nie chodzi mi o te standardowe w
    bateriach).

    Z drugiej strony mamy jeszcze kolektory słoneczne, panele słoneczne
    coraz bardziej efektywne, wchodzą powoli lepsze baterie.

    Dom powinno się dzisiaj planować tak, aby w przyszłości można było się
    odciąć od prądu. Niestety, ale Polska kroczy po równi pochyłej

    - prąd z węgla będzie koszmarnie drogi (np. nowe bloki w Opolu zakładają
    dla zachowania rentowności koszt 1kWh w hurcie 35-40gr/kWh - prawie trzy
    razy drożej niż wynosi dzisiaj cena na giełdzie)

    - zamiast stawiać biogazownie (które pozwoliłyby na produkcję z
    naddatkiem potrzebnego nam gazu ziemnego) podpisujemy kontrakty z Rosją
    (wspierając wschodni reżim) lub Arabami (wspierając islam)

    - uwalona została energetyka obywatelska (prosumenci).

    Stąd też zastanawianie się nad tym, jak można się od tego uniezależnić
    jest jak najbardziej na miejscu. A wartość niezależności to więcej niż
    rachunki za prąd i gaz.

    M.

  • 86. Data: 2016-05-12 16:25:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niedaawno w necie byla informaca ze gaz z biogazowni jest minimum dwa trzy razy
    drozszy od gazu kupowanego. Poza tym czy jestes w stanie sobie wyobrazic biogazownie
    dla miasta trzystu tysiecznego.

  • 87. Data: 2016-05-13 09:42:47
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 12 maja 2016 16:25:13 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Niedaawno w necie byla informaca ze gaz z biogazowni jest minimum dwa trzy razy
    drozszy od gazu kupowanego. Poza tym czy jestes w stanie sobie wyobrazic biogazownie
    dla miasta trzystu tysiecznego.

    ktos mi ostatnio opowiadał ze w miescie rzedu 35tysiecznym maja biogazownie i robą z
    tego jakies 200kW prądu z generatora.

    b.

  • 88. Data: 2016-05-14 06:57:34
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 maja 2016 09:54:48 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > No przy cenie podlaczenia 3-4 tys to bym szedl jednak w gaz, szczegolnie, ze
    > masz tam piach, wiec kolektor poziomy odpada, a odwierty beda drogie. Kociol

    Adam, gdzieś tam kiedyś widziałem ze masz statystyki co do temperatury, Napisz prosze
    ile średnio było dni z temperaturą poniżej -15 u Ciebie. MIeszkam niedaleko wiec u
    mnie bedzie podobnie.

    Pytam, bo poważnie zacząłem myśleć o PC Panasonic, który radzono wyżej.
    Jako dodatkowe ogrzewanie (gdy temp spadłaby -20) dałbym grzałkę do bufora w 2T.
    Koszt takiek pompy bez konieczności odwiertów wyszedłby w miarę przyzwoicie.

    Dzięki

  • 89. Data: 2016-05-14 12:31:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 13 May 2016 21:57:34 -0700 (PDT), uciu

    > Pytam, bo poważnie zacząłem myśleć o PC Panasonic, który radzono wyżej.
    > Jako dodatkowe ogrzewanie (gdy temp spadłaby -20) dałbym grzałkę do bufora w 2T.

    Nie ma potrzeby, Panasonic ZTCW ma już grzałki wbudowane w pompę. Przy PC,
    podłogówwce i domu ogólnie akumulacyjnym nie inwestuj już w bufor, bo to
    się nie zwróci. Lepiej już przeznacz kasę na "zabezpieczenie" gdyby
    zabrakło prądu >2 dni. Ja dla przykładu będę chciał zamontować piecyk
    gazowy (oryginalnie do CWU) na butlę PB.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 90. Data: 2016-05-21 21:22:51
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-05-14 o 12:31, Myjk pisze:
> [...]
    > zabrakło prądu >2 dni. Ja dla przykładu będę chciał zamontować piecyk
    > gazowy (oryginalnie do CWU) na butlę PB.

    A nie prościej generator?np taki na 2kW? na pewno taniej a poza tym do
    piecyka i tak potrzebujesz prąd, skąd go wezmiesz?

    --
    Pozdr

    Janusz_K