  • 71. Data: 2016-05-09 14:51:13
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 8 May 2016 14:05:46 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > No czekaj - badzmy uczciwi - raz liczysz 2T dla "eko", a teraz dla jakiejs
    > innej taryfy.

    W obu przypadkach liczę dla zwykłej - wziąłem 0,2 PLN dla nocnej.

    > W EKO 1T nie kosztuje 0,3846 tylko 0,4488 (swoja droga chyba
    > na tej stronie ktora zalinkowales sie pomylili, bo przy dluzszym - 3 letnim
    > okresie - ceny sa wyzsze niz przy umowie na 2 lata hm ;-)

    Bo jak już pisałem: promocje u dostawców energii z reguły są opłacalne
    tylko dla nich samych.

    > To ile kosztuje 2T w zwyklej, a nie EKO? :)

    0,2 PLN, przecież jest w tabelce.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 72. Data: 2016-05-09 14:57:55
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 8 May 2016 13:58:38 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

> [...]
    j-ogrzewac-dom-prawie-zeroenergetyczny

    > Zeby nie byc goloslownym. Jedna wanna 150l wody 40stC to koszt ~5,5kWh.
    > Czyli wychodzi, ze mozemy wziac 236 kapieli. Czyli 4 osobowa rodzina, jak
    > nie kapiemy sie jeden po drugim w tej samej wodzie bedzie sie kapala
    > cale 59 dni :-) No mniej wiecej wychodzi, ze kapiel tylko w sobote jak w PRL.

    Jak ktoś moczy się w wannie, to przerobi dowolną ilość CWU. Większość
    jednak korzysta z prysznica, więc podziel swoje szacunki przez 5.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 73. Data: 2016-05-09 15:46:12
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 maja 2016 14:57:45 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Jak ktoś moczy się w wannie, to przerobi dowolną ilość CWU. Większość
    > jednak korzysta z prysznica, więc podziel swoje szacunki przez 5.

    Ja tez korzystam prawie tylko z prysznica i we dwoch wychodzi mi jak byk
    ok 4 tys kWh / rok :-)

    Ale nawet przyjmujac, ze dzielimy to na piec, czyli mnozymy 236 kapieli razy
    piec - to daje 1180 kapieli, czyli 3,2 kapielo-osobo-dni, czyli nadal
    szacunki na stronie sa z tylka wziete :-) A moim zdaniem raczej wspolczynnik
    trzeba przyjac blizej 2-3, niz 5 :-) Ja pod deszczownica stoje po 15 minut
    czasem, bo fajnie masuje goraca woda :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 74. Data: 2016-05-09 15:48:05
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 maja 2016 14:51:15 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > W obu przypadkach liczę dla zwykłej - wziąłem 0,2 PLN dla nocnej.
    [...]
    > 0,2 PLN, przecież jest w tabelce.

    Podales link do tabelki z taryfa "EKO ogrzewanie", nie widze tam innej,
    "zwyklej" taryfy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 75. Data: 2016-05-09 15:51:46
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-05-09 o 13:29, Kżyho pisze:

    > Moi rodzice też płacą kokosy, ale dom jest przedwojenny, kocioł mają
    > jakiś stary polski z lat 90., instalacja wysokotemperaturowa i
    > szerokorurowa, a dom ma ocieploną tylko jedną ścianę. Do tego kocioł w
    > piwnicy, a ogrzewają przede wszystkim 1. piętro i trochę piwnicy +
    > korytarz na parterze do wyjścia.

    No ja pisze o nowych domach. Sezon grzewczy kosztuje mnie jak do tej
    pory nie wiecej jak 3500. Jest w tym tez CWU zimowe. Nie znam tez nikogo
    kto placilby radykalnie mniej. Z tego co piszesz, zakladajac najwyzsza
    fakture w granicahc 500 zyli to caly sezon powinienes zamknac kwota nie
    przekraczajaca 2000 zyli. Kociol taki czy inny nie ma wielkiego
    znaczenia. Ja tez mam kondensacyjny i uwazam, ze o jakichs powalajacych
    oszczednosciach wzgledem kotlow niekondensacyjnych nie ma mowy. Powiem
    szczerze zaskakujaco tanio grzejesz, ew. dom niezbyt duzy.

    Pozdro.. TK

  • 76. Data: 2016-05-09 16:29:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 maja 2016 10:30:45 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Ale postawmy sprawę jasno, obecnie
    > nie opłaca się robić wymienników gruntowych, szczególnie jeśli się to zleca
    > firmie. Jak się robi samemu, i tu głównie poziomy gruntowy, to można się
    > pokusić. Stąd ja właśnie chcę jednak gruntówkę.

    Zależy jak się szuka i co się ma na miejscu. Ja miałem robić
    poziomy, ale że głównie jest piach to bym musiał mieć kilometr rury.
    W tej chwili prawdopodobnie mam ekipę, która zrobi mi dziury w cenie
    60 zł/mb, co już jest godne pochylenia się nad ;)
    Zobaczymy, jak to w końcu wyjdzie...

    L.

  • 77. Data: 2016-05-09 16:56:37
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-05-09 o 15:51, Maniek4 pisze:

> [...]
    > oszczednosciach wzgledem kotlow niekondensacyjnych nie ma mowy. Powiem
    > szczerze zaskakujaco tanio grzejesz, ew. dom niezbyt duzy.

    165 m2 przestrzeni użytkowej, klocek o podstawie 10x10 m, wysoki na
    jakieś 6,5 m. Ściana 39 cm jakichś bloczków betonowych/betonowo-jakichś
    o różnych kolorach od białego, przez szary, po ciemnoszary. Stropodach
    wentylowany z wrzuconą tam przez poprzedników jakąś warstwą wełny
    starej. Parter podłogówka, u góry kaloryfery. Junkers CerapurSmart ZSB
    14-3CE + junkersowy sterownik pogodowy, zasobnik CWU 80L od starego
    kotła. Temperatura obiegu grzewczego ustawiona na maks. 45 stopni z
    ogranicznikiem dla podłogówki oczywiście. Temperatura oczekiwana
    wewnątrz 22 stopnie. Wentylacja grawitacyjna (do poprawienia jeszcze,
    więc może tutaj jest rozwiązanie zagadki?). Niezbyt szczelne wyjście na
    ogród z salonu (tutaj da się odczuć chłodniejsze powietrze), poza tym
    "zwykłe", że tak to nazwę, okna plastikowe sprzed jakichś 12 lat. Dom
    jest zrobiony w ramach projektu z 86 roku, ale powstawał metodą
    gospodarczą od 86 do 99 roku, kiedy kupili go poprzednicy i w 2-3 lata
    przystosowali do zamieszkania. Ja kupiłem go 2 lata temu i od tej pory z
    inwestycji było zrobione uszczelnienie murów i ocieplenie (dom miał gołe
    mury, dość dziurawe) styro 15 cm, wykonanie przyłącza gazowego i
    dołożenie do instalacji kotła gazowego (wcześniej był elektryczny 15
    kW). Poza tym remont 2 pokoi, ale to nie wpływa.
    Nic więcej nie jestem w stanie podać. Kwot nie wymyślam, bo i po co. Sam
    jestem mega pozytywnie zaskoczony wysokością rachunków. Zwłaszcza po
    pierwszym fragmencie zimy zaraz po zakupie domu, gdzie kocioł
    elektryczny wciągał mi 120 zł/dobę i dostałem rachunek za prąd za 2
    miechy na kwotę 3600 zł... I to już po ograniczeniu do maksimum ilości
    ogrzewanej przestrzeni po dwóch dniach i dogrzewaniu się stałym kominkiem.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 78. Data: 2016-05-09 16:58:43
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-05-09 o 16:56, Kżyho pisze:
    [...]
> [...]
    > miechy na kwotę 3600 zł... I to już po ograniczeniu do maksimum ilości
    > ogrzewanej przestrzeni po dwóch dniach i dogrzewaniu się stałym kominkiem.

    Aha, 2 osoby dorosłe + małe dziecko.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 79. Data: 2016-05-09 20:43:27
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 9 May 2016 06:46:12 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

> [...]
    > trzeba przyjac blizej 2-3, niz 5 :-) Ja pod deszczownica stoje po 15 minut

    Jak już ktoś się bawi w takie hard-eko, to pewnie i prysznice optymalizuje.
    Namoczyć, zakręcić, wyszorować, odkręcić, spłukać. Do zrobienia IMO, ale
    komfortu w tym nie będzie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 80. Data: 2016-05-09 20:44:24
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 9 May 2016 06:48:05 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > Podales link do tabelki z taryfa "EKO ogrzewanie", nie widze tam innej,
    > "zwyklej" taryfy.

    "Taryfa sprzedawcy" to jest standard, obok są wyróżnione te "Eko".

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl