  • 61. Data: 2016-05-09 12:09:09
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-05-09 o 10:55, Kżyho pisze:

    > Hmmm... nie wiem z czego masz zbudowaną tą kostkę, ale jak mam dokładnie
    > taki dom (bez piwnicy). Bo połataniu murów, żeby nie miały dziur,
    > przestrzeni przy oknach, bo były prawie bez pianek itp. oraz położeniu
    > na te mury 15 cm styropianu w domu mam ciepło, a miesięczny rachunek za
    > gaz nie przekroczył w sezonie zimowym jak dotąd jeszcze 460 zł, nawet
    > jak było dużo mrozów.

    To chyba Wroclaw jakis...

    Pozdro.. TK

  • 62. Data: 2016-05-09 12:18:18
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-05-09 o 11:08, uciu pisze:

    > dokładnie - 2funkcyjny kondensacie :-) a cena się wzięła stąd, ze chce taki, jak
    kupowałem siostrze 2 lata temu - wtedy kosztował 12 wiec teraz obstawiam 15 :-)

    Ogolnie to sprawnosc kotlow jest zblizona a roznice w spalaniu gazu beda
    pewnie symboliczne. Kupowanie kotla z udziwnieniami bez jakiegos
    szczegolnego pomyslu na nie, kilka razy drozej nie wydaje sie
    racjonalne. Chyba, ze potrzebujesz sterowania on-line, czy inne tego
    typu udoskonalenia. W wiekszosci przypadkow kociol wiesza sie w kotlowni
    i po pierwszych miesiacach ciekawosci juz sie tam nie zaglada.
    Trzynascie tysi za kociol to tak co najmniej ze dwa razy za drogo.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2016-05-09 12:21:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 May 2016 12:00:59 +0200, Kżyho

    > No ja właśnie też i są znacząco inne, korzystniejsze :)

    Nie twierdzę że nie, przecież wszędzie mogą być inne warunki. Tak czy siak
    podtrzymać wypada wyliczenia dot. grzania prądem vs PC z odwiertami za 50
    tys. zł. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 64. Data: 2016-05-09 12:22:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 maja 2016 11:41:22 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > U mnie wyszło niby ok 700zl rocznie oszczędności ale to tylko przez pierwszy rok(a
    w sumie do końca 2016):

    Tak tak - juz do tego doszedlem i w nastepnym poscie wyprostowalem.
    Marketingowcy probuja z nas zrobic wala na kazdym kroku ;)

    Tak naprawde te 700 oszczednosci to nie jest w pierwszym roku, tylko w 2016
    roku - czyli jak wszystko zaczniesz zalatwiac to zostanie Ci 6 m-cy, przy
    czym najwiecej ja przynajmniej zuzywam w okresie grzewczym - listopad i
    grudzien wychodza po 200 pln, styczen-luty po 300-350, wiec tych
    oszczednosci w samym 2016 mialbym moze 300 pln :-) A juz widze jakby tak cos
    padlo te zwalanie winy jeden na drugiego :) Zostaje przy umowie kompleksowej
    i wole sobie wypic piwko zamiast sie denerwowac wertujac regulaminy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 65. Data: 2016-05-09 12:52:04
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Z tego co obserwuje wielu włascicieli co na gaz predzej czy później
    > przechwala sie przed znajomymi że 18 stopni jest op-ty-mal-ne. Nie
    > rozumiem dlaczego :D

    Ja mam gaz, ustawione 22 stopni, bo tak doszliśmy metodą prób i błędów,
    że jest nam optymalnie i... jak na razie więcej jak 460 zł/mies. za gaz
    rachunku nie miałem. Nawet jak były mrozy, a dom mam też zdecydowanie
    nie jakiś energooszczędny.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 66. Data: 2016-05-09 12:53:02
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-05-09 o 12:09, Maniek4 pisze:

    > To chyba Wroclaw jakis...

    Poznań akurat.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 67. Data: 2016-05-09 13:15:52
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-05-09 o 12:53, Kżyho pisze:

> [...]

    Na wschodzie gdzie mieszkam faktury gazowe po 1500 zyli za dwa
    najdrozsze miesiace tj. okolice stycznia i lutego nie sa niczym dziwnym.
    Troche mnie dziwia Twoje dane. Czyzby taka roznica klimatu byla?

    Pozdro.. TK

  • 68. Data: 2016-05-09 13:20:16
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-05-09 o 10:09, uciu pisze:

    > Doszukałem się warunkach przyłącza szacunkowej wyceny za podłączenie - 3208 brutto

    U mnie mają ryczałtową stawkę właśnie coś w okolicach tego co piszesz.
    + wykonanie instalacji wewnętrznej i podłączenie gdzieś pewnie drugie tyle.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 69. Data: 2016-05-09 13:22:06
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-05-09 o 10:14, Budyń pisze:
> [...]
    25kkzł. Liczyłem (podłączenie gazu koło 3-4tyś, kocioło 15 + instalacja około 3 -
    wiec pio razy oko napisałem 25:-))

    > raczej 4 za termeta ecokondensa - mam i chwale. Ale zasobnik trzeba doliczyć
    jeszcze ze 2tysie.

    3700 płaciłem za kondensacyjnego Junkersa 14 kW... + zasobnik (ja akurat
    miałem od poprzedniego pieca).

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 70. Data: 2016-05-09 13:29:26
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-05-09 o 13:15, Maniek4 pisze:

    > Na wschodzie gdzie mieszkam faktury gazowe po 1500 zyli za dwa
    > najdrozsze miesiace tj. okolice stycznia i lutego nie sa niczym dziwnym.
    > Troche mnie dziwia Twoje dane. Czyzby taka roznica klimatu byla?

    Moi rodzice też płacą kokosy, ale dom jest przedwojenny, kocioł mają
    jakiś stary polski z lat 90., instalacja wysokotemperaturowa i
    szerokorurowa, a dom ma ocieploną tylko jedną ścianę. Do tego kocioł w
    piwnicy, a ogrzewają przede wszystkim 1. piętro i trochę piwnicy +
    korytarz na parterze do wyjścia.
    Sąsiad działkę obok ma dużo nowszy dom i też był pod wrażeniem moich
    rachunków, bo zapłacił prawie 2 razy tyle za dokładnie ten sam okres.
    Nie wiem, może po prostu moje chłopaki rzeczywiście dobrze mi ocieplili
    tego mojego klocka ;) Albo po prostu ten Junkers, którym grzeję jest
    rzeczywiście taki oszczędny.
    A osobna kwestia, że tak wyśmiewane sześciany z lat 80./90. to jest
    jedna z najoptymalniejszych brył do grzania. Dodam, że naprawdę
    zdecydowanie mało energooszczędnie żyjemy pod kątem otwierania okien
    itp., bo żona najchętniej przez cały czas by miała okno otwarte, nawet w
    srogie mrozy.
    Aha, myślę, że dość znacząca kwestia - u mnie wentylacja grawitacyjna.

    Jeden rachunek w tym sezonie był za 6 stów, ale... dotyczył okresu
    praktycznie półtora miesiąca, czyli po przeliczeniu na jeden miesiąc
    wychodzi również kwota, jak pisałem wcześniej.

    Pzdr
    --
    /__/_* /