  • 101. Data: 2021-11-24 15:28:24
    Temat: Re: PV - pseudo off grid
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 15:16 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:
    >
    > [...]
    >
    > To nie ma żadnych innych możliwości? Nawet nie pośrednich, a po
    > prostu innych, bo przecież w zbiorze rozwiązań nie musi istnieć
    > relacja dobrze porządkująca.

    Oczywiście, że jest. Nie chciałem o tym wcześniej pisać - zwyczajnie po
    ludzku chcesz mi "dołożyć".
    A nuż jakieś gó...no się przyczepi i będzie się można pośmiać w nastu
    kolejnych wątkach np. ze żwirku na opasce klejonym żywicą lub 23 st. w
    mieszkaniu. To jest niestety typowe zachowanie dla Ciebie, czysta, ludzka,
    bezinteresowna złośliwość.

    TG

  • 102. Data: 2021-11-24 15:42:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Oczywiście, że jest. Nie chciałem o tym wcześniej pisać - zwyczajnie
    > po ludzku chcesz mi "dołożyć".

    Czy aby na pewno nie ma żadnych innych możliwości interpretacyjnych?

    > A nuż jakieś gó...no się przyczepi i będzie się można pośmiać w nastu
    > kolejnych wątkach np. ze żwirku na opasce klejonym żywicą lub 23 st.
    > w mieszkaniu.

    Co jest śmiesznego w 23 stopniach w mieszkaniu? I kto z tego się śmieje?

    > To jest niestety typowe zachowanie dla Ciebie, czysta, ludzka,
    > bezinteresowna złośliwość.

    Wszyscy tu wszystko robimy bezinteresownie. Taką mam nadzieję przynajmniej.

    --
    Jarek

  • 103. Data: 2021-11-24 16:04:16
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-24 o 15:28 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Oczywiście, że jest. Nie chciałem o tym wcześniej pisać - zwyczajnie
    > po ludzku chcesz mi "dołożyć".

    Oj tam, nad-interpretujesz chyba lekko. Kto jak kto, ale Jarek akurat
    jest nadzwyczaj pokojowym człowiekiem, do tego o bardzo pragmatycznym
    światopoglądzie.

    > A nuż jakieś gó...no się przyczepi i będzie się można pośmiać w nastu
    > kolejnych wątkach np. ze żwirku na opasce klejonym żywicą lub 23 st.

    Te kamyki klejone na gumnie faktycznie komiczne, no ale ile można śmiać
    się z tego samego. Obecnie na korytarzach słyszy się raczej dowcipy o
    chrapiących psach, klikających po nocy nastolatkach i tej nieznośnej,
    dudniącej w uszach ciszy. ;-)

    Spokojnie, to wszystko są co przyjazne zaczepki. Od tego przecież jest
    ten cały usenet.

    Mateusz
    --
    "Bo dom żywy ma być, a nie martwy"

  • 104. Data: 2021-11-24 16:10:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 16:04 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

> [...]
    > dudniącej w uszach ciszy. ;-)
    >
    > Spokojnie, to wszystko są co przyjazne zaczepki. Od tego przecież jest

    jak to było? - "uderz w stół a..." :-)

    TG

  • 105. Data: 2021-11-24 16:35:04
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-24 o 16:10 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > jak to było? - "uderz w stół a..." :-)

    Nie kojarzę. Wydaje mi się, że to szło jakoś "kto się czubi..."

    Mateusz

  • 106. Data: 2021-11-24 16:43:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Nie kojarzę. Wydaje mi się, że to szło jakoś "kto się czubi..."

    Ja też słaby w przysłowiach jestem, ale szło to chyba tak, że jak
    chcesz psa uderzyć, to nożyce się znajdą. Albo jakoś podobnie.

    Jarek

    --
    Na pochyłe drzewo i Salomon nie naleje.

  • 107. Data: 2021-11-24 17:09:41
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.11.2021 o 23:28, Janusz pisze:

> [...]
    hematic-12v-24v-10a-pwm-control-dimmer-of-speed-for-
    dc-motor-circuit.png

    > No widzisz, nie masz pojęcia a zabierasz głos, przyjżałem się schematowi
    > tego PWM i mogę z całą stanowczością powiedzieć że tam NIE ma
    > stabilizacji napięcia tylko jest prądowa, ale to dla ciebie to samo :) nie?

    Hmm, załóżmy że masz rację. Teraz napisz skąd ta stabilizacja prądowa
    czerpie informację o stanie naładowania akumulatora?

    Pewnie, kiedy akumulator jest już pełen, to odkręca się korek i ze
    środka wyłazi pamperek i dzwoni do sterownika, że się przelewa i żeby
    przestał stabilizować ten prąd, bo wszystko wybuchnie :)

    Sam wymyślasz te bzdury, czy Ci ktoś podpowiada?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 108. Data: 2021-11-24 17:15:03
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Ja też słaby w przysłowiach jestem, ale szło to chyba tak, że jak
    > chcesz psa uderzyć, to nożyce się znajdą. Albo jakoś podobnie.

    Kto pierwszy kamieniem rzuci w psa, chyba było :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 109. Data: 2021-11-24 17:28:16
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > zwiększ powierzchnię :-)

    No właśnie zwiększałem. Poprzednio miałem PWM na 100W panelu i w
    gównosłońce miało 0,5A.

    Zmieniłem 100W panel na 280W panel i PWM i dostałem 0,7A
    Zamieniłem PWM na MPPT i dostałem 2A.

    Fakt, że kombinowałem wcześniej, że 3 panele 100W dadzą mi 1,5A w
    gównosłońce... wybrałem jednak MPPT i z sukcesem bo powierzchnia
    mniejsza tego 280 niż 3x100W. Na dodatek MPPT trochę lepiej dba o
    akumulator.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 110. Data: 2021-11-24 17:34:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-11-24 o 17:09, LordBluzg(R) pisze:

    hematic-12v-24v-10a-pwm-control-dimmer-of-speed-for-
    dc-motor-circuit.png

    > Hmm, załóżmy że masz rację. Teraz napisz skąd ta stabilizacja prądowa
    > czerpie informację o stanie naładowania akumulatora?
    Nie czerpie, jest źródłem prądowym, prąd się zmniejsza jak się
    akumulator ładuje.
    poza tym są tam błędy, jest +12V ale nie ma skąd się ono bierze, bo
    panel może dać więcej. Więc ktoś to z sufitu napisał, aku żeby się
    ładował to potrzebuje 14.5V.

> [...]
    >
    > Sam wymyślasz te bzdury, czy Ci ktoś podpowiada?
    >Jak na razie to sam wymyślasz, pokaż w którym miejscu jest pomiar napięcia na
    akumulatorze.
    Wydaje ci się że się znasz ale jak na razie to poległeś na prostych
    schematach, takich z "oślej łączki" z EdW.
    Więc daruj sobie wycieczki, naucz się albo słuchaj co mądrzejsi od
    Ciebie maja do powiedzenia.
    Zauważ że wzm oper są zasilane z 9V podobnie napięcia odniesienia, więc
    nie kontrolują tego '+12V'. Układ się reguluje potencjometrami przy
    uruchomieniu i tyle, nie ma sprzężenia zwrotnego napięciowego.

    --
    Janusz