  • 11. Data: 2020-11-26 09:16:44
    Temat: Re: Piwonie
    Od: mirzan <l...@g...com>

    Moja mama miała przy domu całą alejkę
    > wysadzaną piwoniami i rok w rok przed zimą wykopywała bulwy i przenosiła
    > do piwnicy, by na wiosnę apjat' je zakopać na starym miejscu.

    Czy przypadkiem nie chodziło o dalie? Dalie przechowuje się zimą w cieple, piwonie
    zimują w gruncie i mrozy im nie straszne.

  • 12. Data: 2020-11-26 12:54:26
    Od: collie <c...@v...pl>

    W czwartek, 26.11.2020 o 09:16, mirzan napisał:

    > Czy przypadkiem nie chodziło o dalie? Dalie przechowuje się zimą w cieple, piwonie
    zimują w gruncie i mrozy im nie straszne.

    Może przypadkiem chodziło o dalie. Dzieckiem będąc niespecjalnie
    interesowałem się kwiatami (później zresztą też), ale pamiętam, że
    w rodzinnym domu na jesieni była mowa o piwoniach - by nie zmarzły.
    Stąd upiekło mi się przypadkiem budowanie klombu z piwoniami przed
    własnym domem.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.

  • 13. Data: 2020-12-04 11:52:16
    Od: XL <i...@g...pl>

    mirzan <l...@g...com> wrote:

    > Moja mama miała przy domu całą alejkę
    >
    > Czy przypadkiem nie chodziło o dalie? Dalie przechowuje się zimą w
    > cieple, piwonie zimują w gruncie i mrozy im nie straszne.

    Z tym ciepłem dla przechowywanych bulw dalii też nie przesadzajmy.
    Najlepiej przechowywać w chłodzie, 4-8 stopni.

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

  • 14. Data: 2020-12-09 10:54:59
    Od: mirzan <l...@g...com>

    Pewnie że nie wrodzony. Roznoszony drogą płciową przez księży.

  • 15. Data: 2020-12-09 11:16:04
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 9.12.2020 o 10:54, mirzan napisał:

    > Pewnie że nie wrodzony. Roznoszony drogą płciową przez księży.

    Cytuj, cytuj, panie bracie - i z wrotką, by ślad po katobaranach
    wełnianych po wsze czasy w internetach pozostał, gdyż jak czegoś
    nie ma w internecie, to nie istnieje.

    --
    Pasą się, pasą, barany wełniane...
    https://www.youtube.com/watch?v=I8Ezf9vA2_g

  • 16. Data: 2020-12-10 22:05:18
    Od: Dirko <j...@w...pl>

    W dniu 26.11.2020 o 09:16, mirzan pisze:

    > Moja mama miała przy domu całą alejkę
    >
    > Czy przypadkiem nie chodziło o dalie? Dalie przechowuje się zimą w cieple, piwonie
    zimują w gruncie i mrozy im nie straszne.

    Hejka. Pewnie chodzi o dalie ale nie można wykluczyć kann.

    Pozdrawiam!

    --
    Ja...cki

  • 17. Data: 2020-12-12 15:07:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Pewnie chodzi o dalie ale nie można wykluczyć kann.

    Kiedyś czytałem o rybce, co też się nazywa dalia. Z nią jest
    zgoła odwrotnie -- zimuje zamarznięta w bryle lodu. Na wiosnę
    lód rozmarza, zamienia się w wodę, a ona sobie dalej pływa
    jak gdyby nigdy nic. U rybek taka umiejętność to rzadkość.
    U kwiatków ślicznych -- nie aż taka wielka. To, że dalie takie
    nie są, zauważa już (słusznie) kolejna osoba. Żeby dołożyć coś
    nowego w temacie wątku i gupy (czyli nie o rybkach), zauważę,
    że piwonie bulw nie mają.

    --
    Jarek