  • 1. Data: 2011-07-04 08:42:27
    Temat: Podłoga - klejenie desek a podłoże
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    Witam
    Mam pytanie do fachowców - czy deski warstwowe (chodzi konkretnie o
    bambusowe, ale to chyba bez znaczenia) łączone w systemie pióro-wpust można
    kleic do podłoża, które nie jest idealnie sztywne?
    Chodzi mi o podłogę bazową wykonaną z 2 warstw płyt wiórowych (MFP)
    ułożonych belkach stropowych. To się oczywiście nie ugina jakoś
    dramatycznie, ale jednak pracuje (m.in również dlatego, że między płyty a
    belki oraz między warstwy płyt zostały położone podkłady wyciszające które
    również są elastyczne). Pierwotnie założenie było, że na wierzch pójdą grube
    panele (12) na pianomacie. Ale ostatnio pojawiła się opcja desek bambusowych
    (spodobały się żonie :-) Problem jest jednak taki, że takie deski dostępne w
    rozsądnych cenach (powiedzmy poniżej 100/m2) są z założenia przeznaczone do
    klejenia do podłoża. Wersje z zamkiem "click" są wyraźnie droższe...
    I stąd pytanie - czy w takich warunkach można myśleć o klejeniu desek do
    podłoża, czy też jest to raczej wykluczone?
    Będę wdzięczny za porady.

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 14 062 zdjęcia z 21 krajów.

  • 2. Data: 2011-07-04 11:46:02
    Temat: Re: Podłoga - klejenie desek a podłoże
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-07-04 10:42, Jacek Bronowski pisze:
> [...]
    > I stąd pytanie - czy w takich warunkach można myśleć o klejeniu desek do
    > podłoża, czy też jest to raczej wykluczone?

    Policz jeszcze koszta kleju i gruntu i ew. robocizny.
    Dobre kleje są bardzo drogie.
    Idę o zakład, że sumarycznie wyjdzie drożej niż deska click.
    Ale klejenie ma też inne zalety np. brak stukania :)

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2011-07-04 12:06:04
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    > Policz jeszcze koszta kleju i gruntu i ew. robocizny.
    > Dobre kleje są bardzo drogie.
    > Idę o zakład, że sumarycznie wyjdzie drożej niż deska click.
    > Ale klejenie ma też inne zalety np. brak stukania :)

    Koszty się oczywiście policzą przed decyzją. (BTW, w przypadku "clicka"
    odpada klej, ale dochodzi podkład, a to moze byc nawet kilkanaście zł/m2).
    Ale zanim bede liczył koszty i ważył wady/zalety chciałbym wiedzieć czy w
    moim przypadku klejenie jest wogóle możliwe...

    pozdr.
    Jacek Bronowski