  • 21. Data: 2020-01-13 00:04:56
    Temat: Re: Podstawówka z fotowoltaiki
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Super. Dzieci odkręca kółka od sanek.

  • 22. Data: 2020-01-13 08:14:23
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 12.01.2020 o 20:50, Pilocik pisze:
    > można założyć że 1kWp paneli zrobi w ciągu roku ok.1MWh
    > podaj jakie masz roczne zużycie i wyjdzie orientacyjna potrzebna Ci
    > wielkość instalacji

    A gdzie można sprawdzić takie dane dla europy?

    Lukasz

  • 23. Data: 2020-01-13 08:51:14
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2020 08:14:41 UTC+1 użytkownik ddddddddddddd
    napisał:

    > A gdzie można sprawdzić takie dane dla europy?

    trzeba szukac takich danych
    https://www.researchgate.net/figure/Figura-3-Mapa-Fo
    tovoltaico-do-Estado-do-Parana-e-Mapa-Fotovoltaico-d
    a-Europa-Total_fig3_304379687

    b.

  • 24. Data: 2020-01-13 08:54:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 stycznia 2020 13:46:25 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Mogłem nie zauważyć, nie doczytać, zapomnieć. Jeśli napisałeś że akcyzy 2 złote to
    jaki masz problem napisać ile jest tych innych opłat?

    Normalnie płacę ok 200zł za miesiąc. Zużycie ok 400kWh
    Gdyby te 400kWh wyprodukowały mi FV to opłat stałych na fakturze zostałoby 18,14zł
    Opłata abonamentowa 1,58zł + 23%vat
    Opłata sieciowa stała 12,84zł + 23%vat
    Opłata przejściowa 0,33zł + 23%

  • 25. Data: 2020-01-13 11:52:31
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > trzeba szukac takich danych
    > https://www.researchgate.net/figure/Figura-3-Mapa-Fo
    tovoltaico-do-Estado-do-Parana-e-Mapa-Fotovoltaico-d
    a-Europa-Total_fig3_304379687

    To są dane uogólnione dla dużych obszarów. Lokalnie różnice są spore. Jest jeszcze
    temperatura dobowa. Ta różni się czasami znacznie. U mnie np. w ciągu dnia w słońcu
    jest nawet 18 - 20 st. Takie mapy tego nie pokazują.
    Jestem na południu, no może trochę dalej.
    Kadar

  • 26. Data: 2020-01-13 11:54:48
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Dlatego przydałaby mi się wiedza (chociaż podstawowa) na tema paneli.
    Pozdrawiam pogodnie Kadar

  • 27. Data: 2020-01-13 11:55:52
    Od: Kadar <o...@g...com>

    W dniu sobota, 11 stycznia 2020 23:18:00 UTC+1 użytkownik Kadar napisał:
    > Panowie, wy już macie doktoraty z fotowoltaiki a ja nawet podstawówki nie zacząłem
    dlatego chciałbym otworzyć taki wątek, który niektórym może się przydać. Zapraszam,
    dzielcie się wiedzą (jeśli tylko wystarczy Wam cierpliwości).
    > Kilka pytań, które mnie nurtują:
    > 1. Czy jest jakaś alternatywa dla magazynowania energii dla akumulatorów Tesli?
    > 2. Co się stanie jeśli zainstaluję system ponad moje potrzeby zużycia energii (nie
    będąc podłączony do sieci)?
    > 3. Efektywność paneli uzależniona jest od temperatury powietrza. Czy da się jakoś
    racjonalnie skalkulować ilość paneli dla 2 różnych warunków pogodowych:

  • 28. Data: 2020-01-13 14:17:13
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Nie potrzeba bardziej szczegółowo. Wszystko i tak zależy od pogody w danym roku.
    Jeśli chcesz więcej danych z twojej okolicy to znajdź pobliską elektrownie która
    udostępniła swoje uzyski. Będziesz miał podobne.

    b.

  • 29. Data: 2020-01-13 20:41:25
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Kadar napisał:
> [...]
    > zacząłem dlatego chciałbym otworzyć taki wątek, który niektórym może
    > się przydać. Zapraszam, dzielcie się wiedzą (jeśli tylko wystarczy Wam

    Z podstawówką to się lepiej nie bierz za interesy z fotowoltaniką, chyba że
    masz za dużo kasy w kieszeni i nie wiesz co z nią zrobić, jak tą zbędną kasę
    oddasz mi to może nawet mniej stracisz niż na pseudo zysku z fotowoltaniki a
    ja przynajmniej sobie gdzieś do ciepłych krajów na wakacje pojadę.
    Jak umiesz czytań, to znajdź moje wątki w tym temacie, to coś się może
    dowiesz i ewentualnie w ramach wdzięczności za naukę możesz mi trochę
    kasiorki przelać.

  • 30. Data: 2020-01-13 21:13:12
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 13.01.2020 o 08:54, Kris pisze:
> [...]
    >
    > Normalnie płacę ok 200zł za miesiąc. Zużycie ok 400kWh
    > Gdyby te 400kWh wyprodukowały mi FV to opłat stałych na fakturze zostałoby 18,14zł

    plus akcyza od pobranej "swojej" energii z magazynu :D

    miałem podobne zużycie, po założeniu paneli nieco wzrosło - efekt braku
    oszczędzania ;)
    a zatem instalacja wielkości 5-6kWp powinna się u Ciebie sprawdzić

    tu możesz zerknąć na pracę moich paneli
    https://pvoutput.org/list.jsp?userid=69243

    zerknij też na pvmonitor, znajdź coś o podobnej wielkości z Twoich
    rejonów i też co nieco podpatrzysz