  • 31. Data: 2023-03-25 09:59:16
    Temat: Re: Pompa ciepła, koszty
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-25 o 09:00, Trybun pisze:
> [...]
    cra-hw-7-8-kw-12921751451

    > A orientujesz się jak to wygląda w innych firmach, na ile sobie
    > wyceniają montaż?

    > No, kaloryfery, i to z gatunku tych mniejszych.

    > Teoretyczny nakaz i korzyść jest - za sprawą dopłat. Wywalenie pieca
    > węglowego to podstawowy warunek. Nie wiem tylko w czym może audytorowi
    > przeszkadzać boler który może być użytkowany również za pomocą zasilania
    > na prąd.

    Nie powinien bo co go on obchodzi? przecież nie jest na węgiel.

    --
    Janusz

  • 32. Data: 2023-03-25 10:01:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-25 o 09:01, Trybun pisze:

    > Tego to akurat nie wiem, stanowczo za dużo gadał aby to wszystko
    > spamiętać, a spis kosztorysowy opiera się tylko na pc z montażem i
    > modernizacji kotłowni.

    > Bardzo próbują imponować swoimi związkami z kopaczem Lewandowskim,
    > podobno jest znaczącym udziałowcem, praktycznie co kilka zdań to "my i
    > Robert"...

    Daleko od takich, znaczy się że 'jadą' na nazwisku czego konsekwencją
    jest ...

    > Z tego co mówił to maja własne ekipy zaangażowane na stałe. Ale czy coś
    > to może zmieniać, zwłaszcza że w necie są totalnie mieszani z błotem
    > przez klientów..

    .. właśnie to, biorą najtańsze ekipy za które nie biorą odpowiedzialności.
    --
    Janusz

  • 33. Data: 2023-03-25 10:03:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-03-23 o 11:13, Trybun pisze:
    > Był u mnie audytor i zrobił wstępny kosztorys. Zaproponował pompę firmy
    > Blaupunkt o mocy 8KW za 30000zł z montażem, czy to dobra pompa dla domu
    > o metrażu 70-80m2 i dobra cena?

    Ja na 230m2 użytkowej mam pompę 10kW (ok, fakt że gruntówka więc ta moc
    jest dostępna w pełnym zakresie temperatur). Ale 8kW powietrzniak do
    takiego małego domu to jakiś absurd, widać że kolesie się kompletnie nie
    znają.

    > I jeszcze jedno - jakie macie zdanie o firmie
    > Hymon, bo w internetach obsobaczeni są jak chyba żadna inna firma
    > zajmująca się tymi sprawami.

    Hymon to moloch który upasł się na fotowoltaice, opinie mieli słabe ale
    to nic dziwnego, kolumbusy, fotontechniki i inne takie mają podobny
    system działania, kasować najwięcej jak się da, dziury łatać
    podwykonawcami itp. Na pompach to się na pewno nie znają, zresztą już
    przy doborze mocy to widać.

    L.

  • 34. Data: 2023-03-25 12:04:05
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 25.03.2023 o 09:53, Janusz pisze:

    > A co wg ciebie?

    > Raczej Twoja wypowiedź to pomyłka, kominek juz mi kilka razy uratował
    > tyłek jak się piec gazowy zepsuł

    > Pleciesz głupoty, całe spaliny zostrają w domu razem z wilgocią, taki
    > piecyk to dopiero pomyłka, poza tym musi go kupić, kominek ma, kominek
    > robi też za dekorację w domu, piecyk raczj nie.

    > Z butlą gazową, na pewno :(
    > Palnąłeś głupotę taką że aż głowa boli.

    Podsumowując Twoje argumenty:

    farelka gazowa jest brzydka,
    wytwarza szkodliwe produkty spalania,
    butla z gazem to zło.

    Czy tak?

    --
    MN

  • 35. Data: 2023-03-25 16:07:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.03.2023 21:21, Janusz wrote:
    > To nie ja tylko Trybun ? ja składam i będzie mnie max 10-12 kzł
    > kosztować z montażem.

    Zgadza się, Trybun :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 36. Data: 2023-03-25 16:09:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.03.2023 08:58, Trybun wrote:

    > W teorii z 30000 mamy 19400zł. Jednak nie jest to kasa która będzie w
    > umowie. A z tymi dopłatami to ostatecznie może być różnie.

    Jprdl. Czyli tyle ile dopłat tyle ceny wzrastają.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 39. Data: 2023-03-27 00:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

    > Myslisz, że Trybun do tej pory nie mył się w ciepłej wody i
    > zasobnika nie miał?

    > Rozmrażanie tej zimy, mojego monblocku, spowodował spadek o 1C
    > temperatury w instalacji. To trwa może z 5 minut. Mam zasobik.
    > Zgaduje, że bez niego, spadło by o może 2-3 stopnie.
    >
    > Poza zbędnym zasobnikiem, mam też kilka ton betonu z rurkami w
    > środku. Może i gorsze od wody, ale jednak parę ton.
    >
    > W sumie jak policzyć ilośc wody w kaloryferach, rurkach, to
    > wyjdzie taki zasobnik.

    A skad wiesz jakie Trybun ma kaloryfery.
    Pompy maja podane ile potrzeba wody w układzie.
    Poza tym bufor przedłuza ich zywotnosc bo mniej taktuja.

> [...]
    > jakieś zawory? Boisz się, że te kilka litrów wody z obiegu wyleci
    > raz na 5 lat?
    >
    > W przypadku wpięcia się bez bufora, wiele z tych elementów masz
    > już w istniejącej instalacji po piecu. Potrzebujesz ze 4
    > półśrubunki, rury i kilka kolanek.
    >
    > W moim przypadku, gdybym chciał przycebulaczyć, to w miejscu gdzie
    > miałem piec węglowy mógłym wyjśc dwoma rurkami na zewnątrz budynku
    > i wpiąc je do pompy. Finito, cała reszta instalacji zostaje bez
    > zmian, włącznie z faktem, że jest otwarta.
    >
    > Cuchnie cebulą, ale działać będzie tak samo jak z 10 śrubunkami.

    ZTCW pommy ciepła nie pracuja w układach otwartych.

    > A jesli ten syf to niemagnetyczne zanieczyszczenia?
    >
    > Zwykły filtr nie wystarczy?

    Serio chcesz przycebulic kilkaset złotych przy instalacji urzadzenia za
    kilkadziesiat tysiecy? A potem, jak juz sie zjebie to ci gwarancji nie
    uwzglednia... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.

  • 37. Data: 2023-03-27 00:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun L...@j...cb ...

> [...]
    > I jeszcze jedno - jakie macie zdanie o firmie Hymon, bo w
    > internetach obsobaczeni są jak chyba żadna inna firma zajmująca

    8kw na 80m to bardzo duza pompa.
    Zrob sobie wyliczenie na ciepłowłasciwie.pl

    Dla domów dobrze ocieplonych to 6kw wystarcza na 140m2.
    Ja mam srednio ocieplony i mam OZC 16kw na 240m2

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 38. Data: 2023-03-27 00:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > W szczegóły nie wchodziłem, bo nie dotyczy upgrade'u z gazu do pc.
    > Ponoć ma się to zmienić, więc wzięli nr telefonu.

    Ano własnie. Uznaja ze gaz to juz jest ekologiczne zrodło i do takiej
    wymiany nie chca dołozyc ani grosza.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 40. Data: 2023-03-27 05:47:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 23 marca 2023 o 11:13:19 UTC+1 Trybun napisał(a):
> [...]
    > poszukać kogoś innego. I jeszcze jedno - jakie macie zdanie o firmie
    > Hymon, bo w internetach obsobaczeni są jak chyba żadna inna firma
    Dla audytora doskonały wybór jak się przyjmiesz na cenę. Zapewne sporo ludzi namówił
    to i ciebie namówi. Namawianie ludzi na różne zakupy jest możliwe tylko dlatego że co
    15 sekund na ziemi rodzi się frajer.